name | autoweek.cz
Nový Renault Clio - evoluce exteriéru
30.01.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Nové Clio se představuje nadvakrát. Po včerejším odhalení podoby interiéru přicházejí první fotografie exteriéru. Ty ukazují, jak se Clio svým vzhledem přibližuje k většímu modelu Mégane.
Od roku 1990, kdy model Clio nahradil odcházející legendu R 5, bylo prodáno 15 milionů těchto vozů. Nyní Renault prezentuje pátou generaci modelu Clio. Vznikla s využitím poprvé použité nové modulární platformy CMF-B, vyvinuté Alliancí Renault-Nissan-Mitsubishi, a nové elektrické i elektronické soustavy. Může tak integrovat nejnovější technická řešení odpovídající novým požadavkům trhu.
Nový design
Zatímco v interiéru nové Clio přináší skutečnou revoluci, vnější design je výraznější evolucí s důrazem na větší dynamičnost. Kapota je zvýrazněna prolisy, maska chladiče je větší a výraz vozu podtrhují full LED světlomety dodávané již v základní výbavě. Zadní svítilny jsou, stejně jako přední světlomety, výraznější, s novým světelným podpisem ve tvaru písmene C zdůrazněným 3D efektem.
Poprvé se u Clia objevují deflektory ve výši předních kol. Ty zamezují vzniku vzdušných vírů a tím zlepšují aerodynamické vlastnosti vozu a snižují jeho spotřebu.
Nové Clio je kratší o 14 mm a nižší o 30 mm, ale přitom je jeho interiér prostornější. Konstrukce zavazadlového prostoru byla optimalizována pro dosažení pravidelného tvaru. Má základní objem 391 l, takže je největší ve své kategorii. Dvojitá podlaha usnadňuje nakládání a v případě sklopení zadních sedadel je k dispozici rovná ložná plocha.
Pohonné jednotky a další technické detaily si Renault zatím schovává pro příští krok poodhalování nového Clia. Jisté ale je, že Clio bude prvním mild-hybridem značky Renault. Představení proběhne 5. března na autosalonu v Ženevě.
Nová R.S. Line
Renault Sport u nového Clia zavádí značku R.S. Line, inspirovanou divizí Renault Sport. Ta postupně nahradí současnou GT Line. Svým sportovnějším charakterem představuje R.S. Line více než jen změnu názvu. V interiéru jsou sportovní sedadla s výraznějším bočním vedením, karbonové dekorace, sportovní volant s emblémem dvojitého kosočtverce R.S., hliníkové pedály a celkový tmavý vzhled s červenými detaily a červeným prošíváním.
Clio Initiale Paris
Značka Initiale Paris se objevuje u modelů Captur, Scénic, Talisman, Koleos a Espace. U nového Clia se mění. Z vnějšku se Clio Initiale Paris vyznačuje elegantním designem s chromovanými detaily. Přední mřížku a blatník zdobí emblém Initiale Paris a to vše doplňují specifická 17“ kola Initiale Paris. Clio Initiale Paris nabízí dvě základní barvy interiéru: černou nebo světle šedou. Kožená sedadla se svébytným designem jsou vyhrazená jen pro tuto verzi, stejně jako volant potažený jemnou kůží.
Nový design
Zatímco v interiéru nové Clio přináší skutečnou revoluci, vnější design je výraznější evolucí s důrazem na větší dynamičnost. Kapota je zvýrazněna prolisy, maska chladiče je větší a výraz vozu podtrhují full LED světlomety dodávané již v základní výbavě. Zadní svítilny jsou, stejně jako přední světlomety, výraznější, s novým světelným podpisem ve tvaru písmene C zdůrazněným 3D efektem.
Poprvé se u Clia objevují deflektory ve výši předních kol. Ty zamezují vzniku vzdušných vírů a tím zlepšují aerodynamické vlastnosti vozu a snižují jeho spotřebu.
Nové Clio je kratší o 14 mm a nižší o 30 mm, ale přitom je jeho interiér prostornější. Konstrukce zavazadlového prostoru byla optimalizována pro dosažení pravidelného tvaru. Má základní objem 391 l, takže je největší ve své kategorii. Dvojitá podlaha usnadňuje nakládání a v případě sklopení zadních sedadel je k dispozici rovná ložná plocha.
Pohonné jednotky a další technické detaily si Renault zatím schovává pro příští krok poodhalování nového Clia. Jisté ale je, že Clio bude prvním mild-hybridem značky Renault. Představení proběhne 5. března na autosalonu v Ženevě.
Nová R.S. Line
Renault Sport u nového Clia zavádí značku R.S. Line, inspirovanou divizí Renault Sport. Ta postupně nahradí současnou GT Line. Svým sportovnějším charakterem představuje R.S. Line více než jen změnu názvu. V interiéru jsou sportovní sedadla s výraznějším bočním vedením, karbonové dekorace, sportovní volant s emblémem dvojitého kosočtverce R.S., hliníkové pedály a celkový tmavý vzhled s červenými detaily a červeným prošíváním.
Clio Initiale Paris
Značka Initiale Paris se objevuje u modelů Captur, Scénic, Talisman, Koleos a Espace. U nového Clia se mění. Z vnějšku se Clio Initiale Paris vyznačuje elegantním designem s chromovanými detaily. Přední mřížku a blatník zdobí emblém Initiale Paris a to vše doplňují specifická 17“ kola Initiale Paris. Clio Initiale Paris nabízí dvě základní barvy interiéru: černou nebo světle šedou. Kožená sedadla se svébytným designem jsou vyhrazená jen pro tuto verzi, stejně jako volant potažený jemnou kůží.
malá auta v EU | 1. pol. 2018 | 1. pol. 2017 | rozdíl |
1. Renault Clio | 185 234 | 184 053 | +0.6 % |
2. Volkswagen Polo | 163 924 | 171 546 | -4.4 % |
3. Ford Fiesta | 157 286 | 156 417 | +0.6 % |
4. Peugeot 208 | 132 764 | 132 094 | +0.5 % |
5. Opel/Vauxhall Corsa | 117 981 | 138 701 | -14.9 % |
6. Citroën C3 | 116 513 | 116 374 | +0.1 % |
7. Dacia Sandero | 115 276 | 104 879 | +9.9 % |
8. Toyota Yaris | 115 262 | 101 913 | +13.1 % |
9. Škoda Fabia | 96 356 | 96 819 | -0.5 % |
10. Seat Ibiza | 63 084 | 64 040 | -1.5 % |
Segment celkem | 1 561 731 | 1 591 304 | -1.9 % |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz