name | autoweek.cz

Nový Opel Insignia jako kombi Sports Tourer

Nový Opel Insignia jako kombi Sports Tourer

07.02.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Po prvních oficiálních fotografiích nové generace liftbacku Insignia Grand Sport Opel zveřejnil i první snímky verze kombi Sports Tourer. Obě podoby druhé generace modelu Insignia budou mít světovou premiéru na březnovém autosalonu v Ženevě.
Nová Insignia vychází ze zcela nové platformy GM Epsilon 2. generace (E2) a díky tomu má o 200 kg nižší hmotnost. Má o 92 mm delší rozvor náprav (2820 mm) a je i delší (4990 mm). Nová generace je navenek i uvnitř výrazně delší než předchůdce. Posouvá se tedy na horní hranici segmentu střední třídy (ostatně jako její konkurenti). Opel ale chce i u tohoto vozu zajistit, aby špičková technika zůstala dostupná a cenově přístupná širokým skupinám zákazníkům a ne se za každou cenu posouvat mezi prémiové vozy. S touto filosofií v poslední době dosahuje ve střední třídě mimořádný úspěch Škoda Superb, která bude pro novou Insignii největším sokem.
 
Insignia Sports Tourer druhé generace bude bodovat obrovitým zavazadlovým prostorem - o více než 100 l větším než dosavadní Insignia Sports Tourer (u té se udával jeho objem 500 l) a v případě sklopení zadních sedadel vzroste na 1640 l.
 
Také Sports Tourer dostane do vínku mnoho špičkových technologií počínaje světlomety Opel Intellilux LED Matrix nové generace přes moderní asistenčními systémy až po infotainment Opel IntelliLink a telematický systém OnStar s mnoha bezpečnostními a asistenčními systémy od automatického volání záchranného dispečinku při nehodě až po lokalizaci ukradeného vozidla a rezervace hotelu.
 
Insignia bude prvním modelem značky s aktivní kapotou motoru, která se v případě havárie v průběhu milisekund zvedne, aby lépe chránila chodce před vážnějším zraněním. Insignia samozřejmě nabídne i speciální komfortní přední ergonomická sedadla s certifikátem AGR vybavená masážní funkcí a ventilací.
 
Insignia Sports Tourer dostane zážehové i vznětové motory s přeplňováním turbodmychadlem. Poprvé je bude možné kombinovat i s novou osmirychlostní samočinnou převodovkou. Ta se ale zpočátku bude dodávat jen s novým inteligentním pohonem 4x4, u něhož zadní diferenciál nahrazují dvě elektronicky ovládané vícelamelové spojky umožňující aktivně rozdělovat točivý moment mezi obě kola.