name | autoweek.cz
Nový malý Citroën ve stylu crossoveru
13.06.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Citroën pošle do důchodu C3 Picasso a místo tohoto malého MPV vyšle do boje o přízeň zákazníků crossover C3 Aircross - praktický a současně schopný jízdy v lehčím terénu.
Francouzská automobilka Citroën vstupuje do nabitého segmentu malých crossoverů a SUV, jemuž kralují podobně koncipované vozy Renault Captur a Peugeot 2008 a do něhož se chystají vstoupit mj. i Hyundai Kona/Kia Stonic a Volkswagen T-Roc. Předobrazem vozu byl koncept C Aircross vystavený na autosalonu v Ženevě.
Novinka nazvaná C3 Aircross nahradí dosluhující model C3 Picasso, uvedený v roce 2009 a vyráběný v Trnavě. C3 Aircross se ale bude vyrábět ve španělské Zaragoze - u Opelu! Citroën C3 Aircross totiž má příbuzného: Opel Crossland X. Byť se vzhledově oba vozy značně liší, po technické stránce jsou si blízké. Francouzi do společného projektu, který byl spuštěn v roce 2012, vložili podvozek na bázi a pohonné jednotky, zatímco Němci výrobní kapacity závodu v Zaragoze. Závodu PSA v Trnavě tak zůstávají jen Citroën C3 a Peugeotu 208.
Malé minivany vyšly z módy, a tak C3 Aircross je crossoverem, byť nadstandardně praktickým. Podobně Crossland X nahradí u Opelu model Meriva. Zatímco ale Opel má k dispozici i skutečné SUV v podobě modelu Mokka X s možností pohonu všech kol, C3 Aircross vychází z platformy PSA PF1 (A) jako model C3, takže zůstane jen u pohonu předních kol. Jízdu v lehčím terénu mu alespoň usnadní o 20 mm zvýšená světlá výška na 175 mm, osvědčený systém zlepšení záběrových schopností Grip Control a asistent pro sjezd ze svahů.
C3 Aircross je ve srovnání s hatchbackem C3 větší - délka je 4150 mm (C3 3996 mm) při rozvoru dlouhém 2595 mm (C3 2540 mm), takže nabídne více místa na zadních sedadlech. Zadní sedadla lze posouvat v rozsahu 150 mm, takže zavazadlový prostor může mít objem v rozsahu 410 až 520 l, po sklopení zadních opěradel 1289 l. Při sklopení opěradla spolujezdce vpředu lze přepravovat předměty o délce až 2,4 m.
Citroën C3 Aircross nabídne mj. i barevný head-up displej. Prodej bude zahájen během podzimu.
Pohonné jednotky budou zážehové tříválce PureTech 1,2 l s výkony 60 kW (82 k), 81 kW (110 k, tuto verzi bude možné kombinovat i se šestistupňovou samočinnou převodovkou Aisin) nebo 96 kW (130 k) a vznětový čtyřválec BlueHDi ve verzích 74 kW (100 k) a 88 kW (120 k).
Novinka nazvaná C3 Aircross nahradí dosluhující model C3 Picasso, uvedený v roce 2009 a vyráběný v Trnavě. C3 Aircross se ale bude vyrábět ve španělské Zaragoze - u Opelu! Citroën C3 Aircross totiž má příbuzného: Opel Crossland X. Byť se vzhledově oba vozy značně liší, po technické stránce jsou si blízké. Francouzi do společného projektu, který byl spuštěn v roce 2012, vložili podvozek na bázi a pohonné jednotky, zatímco Němci výrobní kapacity závodu v Zaragoze. Závodu PSA v Trnavě tak zůstávají jen Citroën C3 a Peugeotu 208.
Malé minivany vyšly z módy, a tak C3 Aircross je crossoverem, byť nadstandardně praktickým. Podobně Crossland X nahradí u Opelu model Meriva. Zatímco ale Opel má k dispozici i skutečné SUV v podobě modelu Mokka X s možností pohonu všech kol, C3 Aircross vychází z platformy PSA PF1 (A) jako model C3, takže zůstane jen u pohonu předních kol. Jízdu v lehčím terénu mu alespoň usnadní o 20 mm zvýšená světlá výška na 175 mm, osvědčený systém zlepšení záběrových schopností Grip Control a asistent pro sjezd ze svahů.
C3 Aircross je ve srovnání s hatchbackem C3 větší - délka je 4150 mm (C3 3996 mm) při rozvoru dlouhém 2595 mm (C3 2540 mm), takže nabídne více místa na zadních sedadlech. Zadní sedadla lze posouvat v rozsahu 150 mm, takže zavazadlový prostor může mít objem v rozsahu 410 až 520 l, po sklopení zadních opěradel 1289 l. Při sklopení opěradla spolujezdce vpředu lze přepravovat předměty o délce až 2,4 m.
Citroën C3 Aircross nabídne mj. i barevný head-up displej. Prodej bude zahájen během podzimu.
Pohonné jednotky budou zážehové tříválce PureTech 1,2 l s výkony 60 kW (82 k), 81 kW (110 k, tuto verzi bude možné kombinovat i se šestistupňovou samočinnou převodovkou Aisin) nebo 96 kW (130 k) a vznětový čtyřválec BlueHDi ve verzích 74 kW (100 k) a 88 kW (120 k).
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz