name | autoweek.cz
Merkelová chce rychlé rozšíření infrastruktury
13.09.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Kancléřka Angela Merkelová na IAA ve Frankfurtu označila rozšíření potřebné infrastruktury pro elektromobily za Herkulovský úkol, s nímž se musí vypořádat průmysl i vláda.
Při oficiálním zahájení Mezinárodního autosalonu IAA ve Frankfurtu kancléřka Angela Merkelová (CDU) vyzvala k rychlému rozšíření infrastruktury. „Změna mobility je „Herkulovským úkolem“ pro stát i průmysl, v němž musí být dosaženo úzké spolupráce. Spolehlivost nabíjecí infrastruktury je pro úspěch elektromobility nanejvýš důležitá: 20 000 nabíjecích míst zdaleka nestačí. Pokud věříme, že ochrana klimatu je pro lidstvo úkolem, a já věřím, že ano, pak musíme tuto cenu zaplatit, protože jinak budeme muset zaplatit úplně jinou cenu,“ řekla Merkelová.
Merkelová se musela vzdát svého cíle mít do roku 2020 na německých silnicích 1 milion elektromobilů. Prodej hybridních a elektrických automobilů v zemi v loňském roce činil pouhých 55 000 vozidel, tj. 1,6 % trhu.
„Dokážeme zajistit, aby Německo bylo i v tomto ohledu v popředí,“ řekla Merkelová. Kancléřka oznámila, že do roku 2022 bude na všech dálnicích k dispozici nový mobilní standard 5G a o dva roky později bude dostupný na hlavních silnicích. Tato technologie je důležitá pro nové digitální funkce v automobilech.
Německo se pohybuje na pokraji recese a automobilový průmysl je pro zdraví ekonomiky zásadní. Výrobci automobilů, jako jsou Volkswagen, Daimler nebo BMW, jakož i dodavatelé náhradních dílů, jako Robert Bosch, Continental nebo Schaeffler, v zemi zaměstnávají asi 830 000 lidí a podporují vše - od výrobců strojů po reklamní agentury a úklidové služby.
Německá kancléřka Angela Merkelová chce přispět k vyrovnání vyšších nákladů na čistší vozidla tím, že stanoví cenu za emise oxidu uhličitého a nabídne vzestup životně důležitému automobilovému průmyslu v zemi, protože ten se potýká s vysoce rizikovým přechodem od spalovacího motoru: „Chceme nasměrovat chování lidí určitým směrem. Stanovení ceny CO2 je správný způsob jak objasnit, že všechny inovace by měly sledovat cíl emise CO2. Budeme-li to dělat dlouhodobě a odpovědně, tak budou existovat pobídky k posunu inovací správným směrem.“
President Německé asociace automobilového průmyslu Bernhard Mattes se postavil proti zesílení již platných klimatických cílů. Nejprve je třeba realizovat to, co už bylo dohodnuto. Zatímco průmysl poskytuje potřebnou techniku, nemá potřebnou infrastrukturu pro alternativní pohon.
„Pseudonáboženské jistoty spasení neposunou diskusi o mobilitě dál. Další rozvoj IAA, která se stala místem, kde lze hovořit o různých koncepcích mobility, závisí to na rovnováze zájmů. Podle mého názoru v této oblasti je individuální mobilita bez automobilu iluzí,“ uvedl hesenský premiér Volker Bouffier (CDU).
Evropští výrobci automobilů požadují po vládách, aby pomáhaly budovat dobíjecí místa pro elektromobily a poskytovaly spotřebitelské dotace na podporu prodeje vozidel poháněných akumulátory a pomáhaly průmyslu v plnění přísných nových emisních pravidel.
„Náš průmysl touží co nejrychleji přejít k mobilitě s nulovými emisemi. Tento přechod je však sdílenou odpovědností. Vyžaduje to 360stupňový přístup. Vlády v celé EU se musejí vyrovnat s rostoucím tempem, jímž se elektromobily nyní uvádějí na trh, a to dramatickým zvýšením investic do infrastruktury. Kromě toho také musejí zavést udržitelné nákupní pobídky, které budou konzistentní v celé EU,“ uvedl generální ředitel skupiny PSA Carlos Tavares, který je nyní také předsedou evropské asociace automobilového průmyslu ACEA.
Merkelová se musela vzdát svého cíle mít do roku 2020 na německých silnicích 1 milion elektromobilů. Prodej hybridních a elektrických automobilů v zemi v loňském roce činil pouhých 55 000 vozidel, tj. 1,6 % trhu.
„Dokážeme zajistit, aby Německo bylo i v tomto ohledu v popředí,“ řekla Merkelová. Kancléřka oznámila, že do roku 2022 bude na všech dálnicích k dispozici nový mobilní standard 5G a o dva roky později bude dostupný na hlavních silnicích. Tato technologie je důležitá pro nové digitální funkce v automobilech.
Německo se pohybuje na pokraji recese a automobilový průmysl je pro zdraví ekonomiky zásadní. Výrobci automobilů, jako jsou Volkswagen, Daimler nebo BMW, jakož i dodavatelé náhradních dílů, jako Robert Bosch, Continental nebo Schaeffler, v zemi zaměstnávají asi 830 000 lidí a podporují vše - od výrobců strojů po reklamní agentury a úklidové služby.
Německá kancléřka Angela Merkelová chce přispět k vyrovnání vyšších nákladů na čistší vozidla tím, že stanoví cenu za emise oxidu uhličitého a nabídne vzestup životně důležitému automobilovému průmyslu v zemi, protože ten se potýká s vysoce rizikovým přechodem od spalovacího motoru: „Chceme nasměrovat chování lidí určitým směrem. Stanovení ceny CO2 je správný způsob jak objasnit, že všechny inovace by měly sledovat cíl emise CO2. Budeme-li to dělat dlouhodobě a odpovědně, tak budou existovat pobídky k posunu inovací správným směrem.“
President Německé asociace automobilového průmyslu Bernhard Mattes se postavil proti zesílení již platných klimatických cílů. Nejprve je třeba realizovat to, co už bylo dohodnuto. Zatímco průmysl poskytuje potřebnou techniku, nemá potřebnou infrastrukturu pro alternativní pohon.
„Pseudonáboženské jistoty spasení neposunou diskusi o mobilitě dál. Další rozvoj IAA, která se stala místem, kde lze hovořit o různých koncepcích mobility, závisí to na rovnováze zájmů. Podle mého názoru v této oblasti je individuální mobilita bez automobilu iluzí,“ uvedl hesenský premiér Volker Bouffier (CDU).
Evropští výrobci automobilů požadují po vládách, aby pomáhaly budovat dobíjecí místa pro elektromobily a poskytovaly spotřebitelské dotace na podporu prodeje vozidel poháněných akumulátory a pomáhaly průmyslu v plnění přísných nových emisních pravidel.
„Náš průmysl touží co nejrychleji přejít k mobilitě s nulovými emisemi. Tento přechod je však sdílenou odpovědností. Vyžaduje to 360stupňový přístup. Vlády v celé EU se musejí vyrovnat s rostoucím tempem, jímž se elektromobily nyní uvádějí na trh, a to dramatickým zvýšením investic do infrastruktury. Kromě toho také musejí zavést udržitelné nákupní pobídky, které budou konzistentní v celé EU,“ uvedl generální ředitel skupiny PSA Carlos Tavares, který je nyní také předsedou evropské asociace automobilového průmyslu ACEA.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz