name | autoweek.cz

Ioniq se stává samostatnou značkou

Ioniq se stává samostatnou značkou

10.08.2020 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Hyundai proměňuje svou modelovou řadu elektricky poháněných vozidel Ioniq v samostatnou značku v rámci celé skupiny. Do roku 2024 hodlá pod touto novou značkou představit tři nové modely.
Skupina Hyundai Group, dosud působící se značkami Hyundai, Kia a Genesis, přeměňuje svou dosavadní elektrifikovanou modelovou řadu Ioniq značky Hyundai v samostatnou značku pro vozidla s akumulátory a s vlastním stylem designu. Společnost Hyundai tak reaguje na rostoucí poptávku po elektricky poháněných vozidlech.
 
Společnost Hyundai představila označení Ioniq v roce 2016 původně jako dlouhodobý výzkumný a vývojový projekt se zaměřením na ekologickou mobilitu. V témže roce pod tímto jménem uvedla modelovou řadu s vozy, které jsou k dispozici ve třech elektricky poháněných verzích jako hybrid, plug-in hybrid a elektromobil. Název má spojovat obě slova „ion“ a „unique“.
 
Příští rok značka Ioniq vstoupí do segmentu kompaktních vozů a do roku 2024 uvede na trh celkem tři nové čistě elektricky poháněné modely s číselným označením, kde se sudá čísla používají pro sedany a lichá pro SUV. Dva z nich již byly prezentovány jako studie. Jak budou pokračovat současná vozidla Ioniq je stále otevřené.
 
Ioniq 5 bude uveden na trh už na začátku roku 2021. Středně velký crossover bude vycházet z konceptu 45, představeném v loňském roce jako pocta prvnímu konceptu Hyundai Pony Coupé z roku 1975. Pro rok 2022 Hyundai oznámil sportovní sedan Ioniq 6, který vychází z aerodynamické studie Prophecy (Proroctví) představené v březnu. Na začátku roku 2024 je doplní velké SUV Ioniq 7.
 
Všechny budoucí modely Ioniq budou založeny na nové globální modulární platformě pro elektrické pohony E-GMP (Electric Global Modular Platform), umožňující mimo jiné rychlé nabíjení akumulátorů a dlouhý dojezd. Platforma E-GMP také umožňuje navrhnout interiér vozidla jako „inteligentní obývací prostor“ s nastavitelnými sedadly, bezdrátovým připojením a unikátními konstrukčními prvky výbavy. Nová platforma by měla mít také dopad na uživatelská rozhraní, která mají být navržena tak, aby byla jednoduchá, intuitivní a ergonomická.
 
Skupina Hyundai Motor Group chce do roku 2025 prodat milion čistě elektricky poháněných vozidel, což znamená podíl na světovém trhu 10 %. Do výzkumu, vývoje a nových technologií investuje více než 40 miliard eur. Cílem společnosti Hyundai Motor v rámci Strategie 2025 je být do roku 2025třetím největším výrobcem ekologických vozidel na světě. Kromě elektromobilů s palivovými články hodlá prodávat 560 000 elektromobilů napájených z akumulátorů.