name | autoweek.cz
Hyundai Kona se představuje
13.06.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Hyundai v korejském Goyangu předvedl nový malý crossover Kona. Doplňuje jím řadu SUV a crossoverů značky - přidává se k celosvětově velmi úspěšným modelům Tucson, Santa Fe a Grand Santa Fe. Hyundai Kona bude na evropské trhy uveden v srpnu.
Agresivnějším vzhledem bude Kona chtít konkurovat více malým SUV než nyní velmi populárním zvýšeným hatchbackům. Jeho hlavními soupeři na trhu tedy budou vozy jako Nissan Juke nebo Jeep Renegade. Hyundai patřil k průkopníkům vozů kategorie SUV a dosáhl s nimi velký úspěch. Nyní svou nabídku rozšiřuje, přičemž podle vicepředsedy Hyundai Motor Euisuna Chunga do roku 2020 přijdou ještě menší SUV a naopak velký model rozměrově nad Grand Santa Fe.
Kona už na první pohled zaujme originálním uspořádáním přídě, kde jsou LED světlomety pro denní svícení a blikače nad hlavními světlomety. Podobně nezvykle rozdělené svítilny jsou i na zádi vozu.
Proti původním předpokladům má Kona zcela novou kompaktní platformu určenou pro SUV, tedy umožňující i použití pohonu všech kol. Platforma má speciální uspořádání podlahy umožňující zvýšení světlé výšky pro zlepšení průchodnosti při jízdě v terénu aniž by to znamenalo omezení vnitřního prostoru pro cestující. Varianta 4WD se bude od základních verzí modelu Kona lišit i jinou zadní nápravou.
V Evropě se Kona bude nabízet se dvěma přeplňovanými zážehovými motory - tříválcem 1,0T-GDI/88 kW (120 k) a čtyřválcem Gamma 1,6T-GDI/130 kW (177 k), přičemž v případě toho většího bude k dispozici i verze s pohonem všech kol. Pro Evropu se počítá i s turbodieselem 1,6 CRDi, ale zatím nebylo upřesněno se kterou výkonovou variantou. V nabídce bude i verze s plně elektrickým pohonem s dojezdem 390 km.
Kona už na první pohled zaujme originálním uspořádáním přídě, kde jsou LED světlomety pro denní svícení a blikače nad hlavními světlomety. Podobně nezvykle rozdělené svítilny jsou i na zádi vozu.
Proti původním předpokladům má Kona zcela novou kompaktní platformu určenou pro SUV, tedy umožňující i použití pohonu všech kol. Platforma má speciální uspořádání podlahy umožňující zvýšení světlé výšky pro zlepšení průchodnosti při jízdě v terénu aniž by to znamenalo omezení vnitřního prostoru pro cestující. Varianta 4WD se bude od základních verzí modelu Kona lišit i jinou zadní nápravou.
V Evropě se Kona bude nabízet se dvěma přeplňovanými zážehovými motory - tříválcem 1,0T-GDI/88 kW (120 k) a čtyřválcem Gamma 1,6T-GDI/130 kW (177 k), přičemž v případě toho většího bude k dispozici i verze s pohonem všech kol. Pro Evropu se počítá i s turbodieselem 1,6 CRDi, ale zatím nebylo upřesněno se kterou výkonovou variantou. V nabídce bude i verze s plně elektrickým pohonem s dojezdem 390 km.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz