name | autoweek.cz
Hyundai a Kia jdou s dobou
08.06.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Korejské značky Hyundai a Kia připravují nové modely pro segment malých SUV a crossoverů. Jako průkopníci kompaktních a velkých SUV zde s modely Kia Stonic a Hyundai Kona trochu dohánějí vlak, nicméně stále rychleji než například Volkswagen s modelem T-Roc.
Hyundai nedávno ohlásil přípravu na premiéru malého modelu Kona, jímž doplní svou nabídku sestávající z Tucsonu a Santa Fé. Nyní Kia představila první náčrty svého modelu Stonic, vycházejícího ze stejného základu a doplňujícího modely Sportage a Sorento. Oba by měly přijít do prodeje ještě letos na podzim.
Kia Stonic rozvíjí aktuální styl značky ale více agresivní podobou připomíná Nissan Juke. Její design je dílem frankfurtského studia, zatímco technickou stránku měli na starosti vývojáři z centra v Rüsselsheimu. Vycházeli přitom ze stejného základu jako nová generace malého modelu Rio, což potvrzuje i velká podobnost přístrojové desky obou modelů. Z toho také vyolývá, že se u tohoto modelu nepočítá s pohonem všech kol, o nějž je v tomto segmentu mezi kupujícími jen malý zájem (Česká republika je v tomto ohledu evropským unikátem).
Kia Stonic se veřejnosti oficiálně představí v září na autosalonu ve Frankfurtu, ale více se o tomto voze dozvíme už 20. června. Crossover Stonic v nabídce značky pravděpodobně nahradí malé MPV Venga (to se vyrábí v Žilině).
Také Hyundai Kona bude využívat stejnou platformu a komponenty (tzn. zde z modelu i20, což je obdoba vozu Kia Rio). Hyundai pro tento model slibuje nový projekční displej (HUD) s úhlopříčkou 8“ a mimořádně jasným zobrazováním. Zatím zveřejněné obrázky ukazují i na použití Full LED světlometů. Také Hyundai Kona bude mít oficiální premiéru v září ve Frankfurtu.
Podle dostupných informací by u Hyundaie Kona neměla nahradit malé MPV ix25 (tedy sourozence vozu Kia Venga) vyráběné v Nošovicích. Hyundai Kona se během pár let objeví i ve verzi s elektrickým pohonem a akumulátory.
Oba modely korejských značek bude očekávat tvrdá konkurence v podobě připravovaného Volkswagenu T-Roc a jeho sourozenců se značkami Škoda Seat. Vzhledem k absenci pohonu všech kol budou hlavními konkurenty francouzské crossovery Renault Captur a Peugeot 2008 resp. Opelu Crossland X, ale agresivnějším vzhledem budou konkurovat i Opelu Mokka X, Fiatu 500X a Jeepu Renegade či už zmíněnému Nissanu Juke.
Malá SUV a crossovery v Evropě
Kia Stonic rozvíjí aktuální styl značky ale více agresivní podobou připomíná Nissan Juke. Její design je dílem frankfurtského studia, zatímco technickou stránku měli na starosti vývojáři z centra v Rüsselsheimu. Vycházeli přitom ze stejného základu jako nová generace malého modelu Rio, což potvrzuje i velká podobnost přístrojové desky obou modelů. Z toho také vyolývá, že se u tohoto modelu nepočítá s pohonem všech kol, o nějž je v tomto segmentu mezi kupujícími jen malý zájem (Česká republika je v tomto ohledu evropským unikátem).
Kia Stonic se veřejnosti oficiálně představí v září na autosalonu ve Frankfurtu, ale více se o tomto voze dozvíme už 20. června. Crossover Stonic v nabídce značky pravděpodobně nahradí malé MPV Venga (to se vyrábí v Žilině).
Také Hyundai Kona bude využívat stejnou platformu a komponenty (tzn. zde z modelu i20, což je obdoba vozu Kia Rio). Hyundai pro tento model slibuje nový projekční displej (HUD) s úhlopříčkou 8“ a mimořádně jasným zobrazováním. Zatím zveřejněné obrázky ukazují i na použití Full LED světlometů. Také Hyundai Kona bude mít oficiální premiéru v září ve Frankfurtu.
Podle dostupných informací by u Hyundaie Kona neměla nahradit malé MPV ix25 (tedy sourozence vozu Kia Venga) vyráběné v Nošovicích. Hyundai Kona se během pár let objeví i ve verzi s elektrickým pohonem a akumulátory.
Oba modely korejských značek bude očekávat tvrdá konkurence v podobě připravovaného Volkswagenu T-Roc a jeho sourozenců se značkami Škoda Seat. Vzhledem k absenci pohonu všech kol budou hlavními konkurenty francouzské crossovery Renault Captur a Peugeot 2008 resp. Opelu Crossland X, ale agresivnějším vzhledem budou konkurovat i Opelu Mokka X, Fiatu 500X a Jeepu Renegade či už zmíněnému Nissanu Juke.
Malá SUV a crossovery v Evropě
2016 | 2015 | 2016/2015 | ||
1. | Renault Captur | 217 393 | 195 896 | +11,0 % |
2. | Peugeot 2008 | 176 401 | 155 551 | +13,4 % |
3. | Opel/Vauxhall Mokka/Mokka X | 164 947 | 164 017 | +0,6 % |
4. | Dacia Duster | 143 220 | 127 717 | +12,1 % |
5. | Fiat 500X | 106 277 | 74 901 | +41,9 % |
6. | Nissan Juke | 98 238 | 102 794 | -4,4 % |
7. | Suzuki Vitara | 77 523 | 45 780 | +69,3 % |
8. | Jeep Renegade | 76 938 | 54 699 | +40,7 % |
9. | Ford EcoSport | 57 274 | 39 883 | +43,6 % |
10. | Mazda CX-3 | 53 547 | 24 574 | - |
Celkem | 1 260 176 | 1 051 395 | +19,9 % |
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz