name | autoweek.cz
Hummer je zpět - jako elektromobil od GMC
22.10.2020 | Vladimír Rybecký | Aktuality
GMC Hummer EV se začne prodávat příští rok na podzim. Největší elektromobil na silnici bude rychlý a impozantní - s plně elektrickým pohonem, kde jeho tři elektromotory poskytnou výkon 1000 k (735 kW)! S jeho prodejem v Evropě se zatím nepočítá.
Deset let po zmizení z trhu se Hummer vrací do nabídky koncernu General Motors, ovšem se dvěma důležitými změnami. Jednak už není samostatnou značkou, ale modelem značky GMC, ale především - jak jeho označení naznačuje - má 100% elektrický pohon.
Duch Hummeru však zůstává, protože nový model je mohutný pickup se špičkovými schopnostmi průchodu terénem. Je vybaven adaptivním vzduchovým pérováním, které umožňuje zvednutí podvozku o 15 cm, aby bylo možné čelit nebezpečným situacím, jako jsou přejezdy přes kameny nebo průjezd hlubokými brody. Nový Hummer EV má také překvapivou inovaci - režim CrabWalk, kde všechna řízená kola směřují stejným směrem a vozidlo se může pohybovat úhlopříčně jako krab!
Hummer EV dokáže vyšplhat na 46 cm vysoký svislý povrch, přebrodit vodu hlubší než 60 cm a desky pod podlahou chrání před poškozením všechno důležité. Do výbavy patří také poloautonomní řízení od Cadillacu, až 18 kamer, pokrývající vše včetně předního nárazníku i dění pod vozem, a možnost volby z několika jízdních režimů.
„Měli jsme pro Hummer EV jeden cíl: vyrobit ten nejschopnější pick-up vůbec. Je to absolutní terénní bestie s jedinečným systémem e4WD, který poskytuje manévrovatelnost překonávající vše, co GM kdy nabízelo,“ konstatoval hlavní inženýr GMC Hummer EV Al Oppenheiser.
Hummer EV má tři motory (jeden vpředu a dva vzadu) ve dvou pohonných jednotkách Ultium, které společně vyvinou přibližně 1000 k (735 kW) a šílený maximální točivý moment 15 000 N.m! Ten je převody následně redukován na i tak gigantickou hodnotu 1500 N.m přenášených na kola. GM hlásí zrychlení z 0 na 100 km/h za něco málo přes 3 s a dojezd více než 550 km. Nadšení z těchto parametrů poněkud vyprchá, když se ukáže, že u nabíjecí stanice mu bude trvat 30 hodin než se nabije z 20 na 80 % kapacity akumulátoru.
Vzhled je věrný duchu Hummeru s obrovskými koly. Mřížku na přídi tvoří osvětlený pás se světelným podpisem ve tvaru písmene H. V interiéru je Hummer vybaven digitálními přístroji a přiměřeně obrovským 13,4“ dotykovým displejem. Pro cestování v čerstvém ovzduší můžete odstranit střešní panely a proměnit pick-up v megaroadster.
Asi tušíte, to všechno dohromady nebude moc levné. Hummer EV Edition 1 bude mít cenovku 112 595 USD, tedy 2 585 000 Kč. Až poté, co se vyprodají i varianty za 99 995 a 89 995 USD přijde také čas na „lidovku“ za 79 995 USD, tedy 1,85 milionu Kč.
Výroba Hummeru bude zahájena v roce 2021. S tímto monstrem bude GM moci čelit připravovanému 100% elektrickému Fordu F-150 i ještě originálnějšímu pick-upu Tesla Cybertruck. Otázkou je, zda tato tři monstra, v USA označovaná jako supertrucks, předurčená pro jízdu v přírodě jsou skutečně tou podobou elektromobility, za níž bojují ochránci klimatu.
Duch Hummeru však zůstává, protože nový model je mohutný pickup se špičkovými schopnostmi průchodu terénem. Je vybaven adaptivním vzduchovým pérováním, které umožňuje zvednutí podvozku o 15 cm, aby bylo možné čelit nebezpečným situacím, jako jsou přejezdy přes kameny nebo průjezd hlubokými brody. Nový Hummer EV má také překvapivou inovaci - režim CrabWalk, kde všechna řízená kola směřují stejným směrem a vozidlo se může pohybovat úhlopříčně jako krab!
Hummer EV dokáže vyšplhat na 46 cm vysoký svislý povrch, přebrodit vodu hlubší než 60 cm a desky pod podlahou chrání před poškozením všechno důležité. Do výbavy patří také poloautonomní řízení od Cadillacu, až 18 kamer, pokrývající vše včetně předního nárazníku i dění pod vozem, a možnost volby z několika jízdních režimů.
„Měli jsme pro Hummer EV jeden cíl: vyrobit ten nejschopnější pick-up vůbec. Je to absolutní terénní bestie s jedinečným systémem e4WD, který poskytuje manévrovatelnost překonávající vše, co GM kdy nabízelo,“ konstatoval hlavní inženýr GMC Hummer EV Al Oppenheiser.
Hummer EV má tři motory (jeden vpředu a dva vzadu) ve dvou pohonných jednotkách Ultium, které společně vyvinou přibližně 1000 k (735 kW) a šílený maximální točivý moment 15 000 N.m! Ten je převody následně redukován na i tak gigantickou hodnotu 1500 N.m přenášených na kola. GM hlásí zrychlení z 0 na 100 km/h za něco málo přes 3 s a dojezd více než 550 km. Nadšení z těchto parametrů poněkud vyprchá, když se ukáže, že u nabíjecí stanice mu bude trvat 30 hodin než se nabije z 20 na 80 % kapacity akumulátoru.
Vzhled je věrný duchu Hummeru s obrovskými koly. Mřížku na přídi tvoří osvětlený pás se světelným podpisem ve tvaru písmene H. V interiéru je Hummer vybaven digitálními přístroji a přiměřeně obrovským 13,4“ dotykovým displejem. Pro cestování v čerstvém ovzduší můžete odstranit střešní panely a proměnit pick-up v megaroadster.
Asi tušíte, to všechno dohromady nebude moc levné. Hummer EV Edition 1 bude mít cenovku 112 595 USD, tedy 2 585 000 Kč. Až poté, co se vyprodají i varianty za 99 995 a 89 995 USD přijde také čas na „lidovku“ za 79 995 USD, tedy 1,85 milionu Kč.
Výroba Hummeru bude zahájena v roce 2021. S tímto monstrem bude GM moci čelit připravovanému 100% elektrickému Fordu F-150 i ještě originálnějšímu pick-upu Tesla Cybertruck. Otázkou je, zda tato tři monstra, v USA označovaná jako supertrucks, předurčená pro jízdu v přírodě jsou skutečně tou podobou elektromobility, za níž bojují ochránci klimatu.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz