name | autoweek.cz
Holden se loučí senzačním sedanem
02.03.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Holden HSV GTSR W1 bude nejvýkonnějším autem sériově vyráběným v Austrálii. Bude také poslední verzí Commodore V8 před tím, než australskou produkci značky, náležející koncernu General Motors, nahradí vozy vyráběné u Opelu v Rüsselsheimu.
Australská divize GM končí svou existenci skutečně důstojně - výrobou svého zřejmě nejlepšího auta. GM už zlikvidovalo řadu kdysi slavných značek - Pontiac, Oldsmobile, Hummer a vlastně i Saab. Nyní je řada na australském Holdenu. Jeho výroba pozvolna končí a bude nahrazena prodejem aut dovážených odjinud, především z produkce Opelu v Německu. Na rozdíl od těch předešlých bude pro Australany zachováno alespoň jméno jejich značky.
S výrobou v Austrálii končí i Ford, ale zatímco jeho Falcon V8 se v tichosti vytratil, Holden Commodore V8 se loučí s plnou parádou. Na rozloučenou připravilo oddělení Holden Special Vehicles monstrózní sedan GTSR W1, kombinující legendární Holden Commodore s motorem LS9 V8 6,2 l vybavený přeplňováním mechanicky poháněným dmychadlem 6. generace doplněným kapalinovým chlazením stlačeného vzduchu. Jde o motor převzatý ze Chevroletu Corvette ZR1. V úpravě HSV nabídne výkon 474 kW (645 k) a točivý moment 815 N.m. Doplňuje jej šestirychlostní přímo řazená převodovka Tremec TR-6060.
Poháněna jsou zadní 20“ kovaná kola obutá do pneumatik Pirelli P Zero Trofeo R. Zavěšení kol a pérování vychází ze sériového Commodore, ale tuningová firma SupaShock z Adelaide použila tlumiče i pružiny s větší tuhostí. Přidala obrovské přední brzdy AP Racing s kotouči o průměru 410 mm a šestipístkovými třmeny. Vzhled vozu vylepšují doplňky z laminátu a uhlíkového kompozitu, především přední spoiler a difuzor na zádi.
Na koupi tohoto sedanu s pravostranným řízením už je ale pozdě. Ještě před zahájením výroby v dubnu 2016 bylo všech 295 plánovaných exemplářů zamluveno. Zájemců bylo dokonce čtyřikrát víc než plánovaná kapacita. Jenže ta byla limitovaná počtem motorů, které GM do Austrálie dodá.
Jen na vysvětlenou: písmeno W názvu vozu znamená Walkinshaw - na památku Toma Walkinshawa, který před 30 lety oddělení HSV založil jako sesterskou organizaci k týmu Walkinshaw Racing, který původně vznikl jako Holden Racing Team. A jednička prostě proto, že jde prostě o to nejlepší auto všech dob…
S výrobou v Austrálii končí i Ford, ale zatímco jeho Falcon V8 se v tichosti vytratil, Holden Commodore V8 se loučí s plnou parádou. Na rozloučenou připravilo oddělení Holden Special Vehicles monstrózní sedan GTSR W1, kombinující legendární Holden Commodore s motorem LS9 V8 6,2 l vybavený přeplňováním mechanicky poháněným dmychadlem 6. generace doplněným kapalinovým chlazením stlačeného vzduchu. Jde o motor převzatý ze Chevroletu Corvette ZR1. V úpravě HSV nabídne výkon 474 kW (645 k) a točivý moment 815 N.m. Doplňuje jej šestirychlostní přímo řazená převodovka Tremec TR-6060.
Poháněna jsou zadní 20“ kovaná kola obutá do pneumatik Pirelli P Zero Trofeo R. Zavěšení kol a pérování vychází ze sériového Commodore, ale tuningová firma SupaShock z Adelaide použila tlumiče i pružiny s větší tuhostí. Přidala obrovské přední brzdy AP Racing s kotouči o průměru 410 mm a šestipístkovými třmeny. Vzhled vozu vylepšují doplňky z laminátu a uhlíkového kompozitu, především přední spoiler a difuzor na zádi.
Na koupi tohoto sedanu s pravostranným řízením už je ale pozdě. Ještě před zahájením výroby v dubnu 2016 bylo všech 295 plánovaných exemplářů zamluveno. Zájemců bylo dokonce čtyřikrát víc než plánovaná kapacita. Jenže ta byla limitovaná počtem motorů, které GM do Austrálie dodá.
Jen na vysvětlenou: písmeno W názvu vozu znamená Walkinshaw - na památku Toma Walkinshawa, který před 30 lety oddělení HSV založil jako sesterskou organizaci k týmu Walkinshaw Racing, který původně vznikl jako Holden Racing Team. A jednička prostě proto, že jde prostě o to nejlepší auto všech dob…
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz