name | autoweek.cz
Grandland X - další krok Opelu
19.04.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Opel pokračuje v rozšiřování své nabídky crossoverů a SUV. Zcela nový model Grandland X má vynikající základ - po technické stránce je totiž příbuzný evropského Auta roku 2017 Peugeotu 3008. K tomu přidává typické přednosti vozů značky Opel.
Opel pokračuje v modelové ofenzivě v segmentu crossoverů a SUV. Po loňském představení zásadně modernizovaného malého SUV Mokka X nedávno přišel malý crossover Crossland X, crossoverová verze nové generace vozu střední třídy Insignie Country Tourer a nyní kompaktní SUV Grandland X. Crossland X i Grandland X jsou přesně těmi vozy, o něž mají zákazníci v současné době velký zájem, takže je jisté, že se budou dobře prodávat. Z hlediska Opelu mají jen jedinou chybu - měly přijít dřív.
Do roku 2020 Opel přijde ještě s větším SUV s pohonem všech kol, které se bude vyrábět v Eisenachu, kde se od roku 2019 bude vyrábět i nová generace modelu Mokka X (ta současná se vyrábí ve španělské Zaragoze).
Další výsledek spolupráce Opelu s PSA
Po menším crossoveru Crossland X Opel přichází s dalším výsledkem spolupráce s PSA Group, kterou navázal ještě jako součást koncernu General Motors a v níž samozřejmě bude pokračovat už jako člen PSA Group. Tentokrát jde o kompaktní crossover Grandland X. Ten vznikl s využitím modulární platformy EMP2 určené pro kompaktní a středně velké modely. Platforma byla sice vyvíjená u PSA, ale v rámci alianční spolupráce s GM. Díky použití vysoce pevné oceli její použití výrazně snižuje hmotnost vozů.
Ač má Grandland X stejné proporce jako Peugeot 3008, jde na první pohled nepochybně o Opel. Grandland X je větší, stylovější a působí dramatičtěji než Crossland X, takže se víc blíží skutečným SUV.
V interiéru pravý Opel
Ještě více je příslušnost Grandlandu X k Opelu patrná v interiéru, kde designéři vycházeli ze stejných principů jako u ostatních modelů této značky. Místo i-Cockpitu tu nacházíme informační a ovládací prvky jako v Astře a nové generaci Insignie. Design interiéru přitom velmi dobře souzní s designem exteriéru.
Tam, kde se Peugeot snaží působit přívětivěji, tam Opel sází na preciznost a funkčnost s důrazem na kvalitu materiálů. To se projevuje například ve využití prémiového materiálu CAST - jde o plast s umělými švy umožňující extrémně přesné zpracování. Opel samozřejmě nabídne i svá unikátní sedadla s certifikátem AGR a infotainment IntelliLink s displejem 8“.
Příbuznost s PSA se v interiéru projevuje jen v uspořádání ovladačů ve dveřích. Proti PSA najdeme ještě jednu překvapivou odchylku. Alespoň pro začátek totiž Opel nenabízí projekční HUD displej.
Do prodeje ve čtvrtém čtvrtletí
Stejně jako Peugeot 3008 ani Grandland X nebude mít v nabídce pohon všech kol (i když podobně jako u Peugeotu bude v budoucnu možné použití hybridního pohonu s pohonem zadních kol elektromotorem. Také Opel ale bude pro Grandland X nabízet elektronický systém pro zlepšení záběrových schopností Grip Control, umožňující bezpečné ovládání vozu i za snížené přilnavosti mimo silnice. Tento systém nebude k dispozici pro Crossland X, protože v tomto segmentu má Opel jako alternativu pro jízdu v terénu model Mokka X s pohonem všech kol.
Opel Grandland X bude mít oficiální premiéru v září na autosalonu ve Frankfurtu, vyrábět se bude v závodě PSA v Sochaux a do prodeje by měl přijít ještě před koncem roku.
Do roku 2020 Opel přijde ještě s větším SUV s pohonem všech kol, které se bude vyrábět v Eisenachu, kde se od roku 2019 bude vyrábět i nová generace modelu Mokka X (ta současná se vyrábí ve španělské Zaragoze).
Další výsledek spolupráce Opelu s PSA
Po menším crossoveru Crossland X Opel přichází s dalším výsledkem spolupráce s PSA Group, kterou navázal ještě jako součást koncernu General Motors a v níž samozřejmě bude pokračovat už jako člen PSA Group. Tentokrát jde o kompaktní crossover Grandland X. Ten vznikl s využitím modulární platformy EMP2 určené pro kompaktní a středně velké modely. Platforma byla sice vyvíjená u PSA, ale v rámci alianční spolupráce s GM. Díky použití vysoce pevné oceli její použití výrazně snižuje hmotnost vozů.
Ač má Grandland X stejné proporce jako Peugeot 3008, jde na první pohled nepochybně o Opel. Grandland X je větší, stylovější a působí dramatičtěji než Crossland X, takže se víc blíží skutečným SUV.
V interiéru pravý Opel
Ještě více je příslušnost Grandlandu X k Opelu patrná v interiéru, kde designéři vycházeli ze stejných principů jako u ostatních modelů této značky. Místo i-Cockpitu tu nacházíme informační a ovládací prvky jako v Astře a nové generaci Insignie. Design interiéru přitom velmi dobře souzní s designem exteriéru.
Tam, kde se Peugeot snaží působit přívětivěji, tam Opel sází na preciznost a funkčnost s důrazem na kvalitu materiálů. To se projevuje například ve využití prémiového materiálu CAST - jde o plast s umělými švy umožňující extrémně přesné zpracování. Opel samozřejmě nabídne i svá unikátní sedadla s certifikátem AGR a infotainment IntelliLink s displejem 8“.
Příbuznost s PSA se v interiéru projevuje jen v uspořádání ovladačů ve dveřích. Proti PSA najdeme ještě jednu překvapivou odchylku. Alespoň pro začátek totiž Opel nenabízí projekční HUD displej.
Do prodeje ve čtvrtém čtvrtletí
Stejně jako Peugeot 3008 ani Grandland X nebude mít v nabídce pohon všech kol (i když podobně jako u Peugeotu bude v budoucnu možné použití hybridního pohonu s pohonem zadních kol elektromotorem. Také Opel ale bude pro Grandland X nabízet elektronický systém pro zlepšení záběrových schopností Grip Control, umožňující bezpečné ovládání vozu i za snížené přilnavosti mimo silnice. Tento systém nebude k dispozici pro Crossland X, protože v tomto segmentu má Opel jako alternativu pro jízdu v terénu model Mokka X s pohonem všech kol.
Opel Grandland X bude mít oficiální premiéru v září na autosalonu ve Frankfurtu, vyrábět se bude v závodě PSA v Sochaux a do prodeje by měl přijít ještě před koncem roku.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz