name | autoweek.cz
Ford Ranger - univerzální pick-up
25.05.2012 | Antonín Matějka | Aktuality
Kompletně inovovaný Ford Ranger nabízí tři praktické varianty karoserie, dva hospodárné vznětové motory a pohon dvou nebo všech kol.
Novinka automobilky Ford nedávno představená v evropské premiéře na autosalonu užitkových vozů v Birminghamu již na první pohled zaujme svým robustním, veskrze moderním designem, z něhož doslova vyzařuje výkonový potenciál tohoto pick-upu a jeho mimořádné terénní schopnosti. Přední partii nového Rangeru charakterizuje maska chladiče s třemi horizontálními lištami a výrazným logem značky Ford, pozoruhodná je i světlá výška 229 mm, která zvyšuje průchodnost vozu na nezpevněných komunikacích a umožňuje průjezd vodními toky o hloubce až 800 milimetrů. To ostatně nezvládne ani jeden z přímých konkurentů, včetně toho největšího – modelu Volkswagen Amarok. Univerzálnost vozu z hlediska potenciálních zákazníků plyne především z jeho rozmanité nabídky výbav (XL, XLT, Limited a Wildtrak) a provedení kabiny. Dvoumístná verze Single Cab nabízí maximální přepravní kapacitu, nákladní korba o objemu 1,82 m3 a užitečné zatížení 1300 kg jsou největší v daném segmentu pick-upů. Tento základní model je k dispozici s pohonem 4x2 či 4x4 a čtyřválcovým motorem 2,2 l Duratorq TDCi o výkonu 125 koní. Jeho pořizovací cena začíná na 485 500 korunách. Další verze jsou již vybaveny výhradně přiřaditelným pohonem všech kol. Varianta Super Cab se čtyřmi sedadly a druhým párem pomocných dveří otevírajících se dozadu má nákladový prostor o objemu 1,45 m3 a užitečnou hmotnost 1250 kg. Modely Super Cab pohání silnější verze motoru 2,2 l/150 k nebo pětiválcový turbodiesel 3,2 l disponující výkonem 200 koní a úctyhodným točivým momentem 470 N.m. Na vrcholu nabídky je klasické čtyřdveřové provedení karoserie Double Cab (1,21 m3 a 1100 kg) s motory 2,2 l a 3,2 l kombinovanými s manuální či samočinnou šestistupňovou převodovkou. Nejdražší verze nese označení Double Cab Wildtrak 3,2 l TDCi AT a její cena činí 910 000 korun. V tomto případě se jedná o automobil, který si svou standardní výbavou nikterak nezadá s luxusními modely vyšší třídy. Samozřejmostí je dvojzónová automatická klimatizace, satelitní navigace s barevným multifunkčním displejem, parkovací kamera či sedadlo řidiče nastavitelné v osmi směrech. Pádným argumentem pro prodejce značky Ford je i to, že nový Ranger je ve verzi s pohonem 4x4 schopen táhnout přívěs o hmotnosti 3350 kilogramů.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz