name | autoweek.cz
Ford prodá rumunský závod tureckému Ford Otosan
15.03.2022 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Ford Otosan, společný podnik Ford Motor s tureckým Koc Holdingem, koupí od Fordu jeho rumunský závod v Craiově v Rumunsku. Plánuje tam přesunout výrobu dodávek Courier. Ford také v Turecku připravuje společný podnik na výrobu akumulátorů s jihokorejským SK On a Koc Holdingem.
Společný podnik Ford Motor a tureckého Koc Holdingu Ford Otosan koupí za 575 milionů eur závod americké společnosti v Craiově v Rumunsku. Ford Otosan, zaplatí Fordu během příští dekády dalších 140 milionů eur podle určitých kritérií využití kapacity. Akcie společnosti Ford Otosan v reakci na to vyskočily o 8,5 %. Ford Otosan který prochází rozšiřováním svého tureckého závodu investicí ve výši 2 miliardy eur, bude akvizici pravděpodobně financovat bankovními úvěry. Očekává se, že transakce bude dokončena ve třetím čtvrtletí po nezbytném schválení příslušnými orgány.
Rumunský závod Fordu vyrábí osobní modely Puma a EcoSport. Puma byla v roce 2021 nejprodávanějším osobním vozem značky Ford v Evropě. Ford Otosan plánuje v příštím roce zahájit v Craiově vedle crossoveru Puma výrobu užitkového modelu Transit Courier a jeho osobní verze Tourneo Courier, přičemž jejich plně elektrické verze se přidají v roce 2024. Ford Otosan plánuje příští rok v Turecku zahájit výrobu elektrických a hybridních verzí Transitu, nejprodávanější dodávky v Evropě. Cílem je zvýšit produkci i s rumunským závodem na 900 000 vozů ročně.
Ford také oznámil plán vytvořit v Turecku společný podnik na výrobu článků akumulátorů pro elektromobily společně s jihokorejským výrobcem SK On a Koc Holdingem. Továrna má být spuštěna do roku 2025 a má mít roční výrobní kapacitu 30-45 GWh. Výrobce akumulátorů SK Innovation mezi své zákazníky počítá Ford Motor, Hyundai Motor a Volkswagen. Vloni oznámil plán investovat 8,22 miliardy dolarů do výstavby tří závodů na výrobu akumulátorů ve Spojených státech. V současné době má závody na výrobu akumulátorů v USA, Maďarsku, Číně a Jižní Koreji.
Rumunský závod Fordu vyrábí osobní modely Puma a EcoSport. Puma byla v roce 2021 nejprodávanějším osobním vozem značky Ford v Evropě. Ford Otosan plánuje v příštím roce zahájit v Craiově vedle crossoveru Puma výrobu užitkového modelu Transit Courier a jeho osobní verze Tourneo Courier, přičemž jejich plně elektrické verze se přidají v roce 2024. Ford Otosan plánuje příští rok v Turecku zahájit výrobu elektrických a hybridních verzí Transitu, nejprodávanější dodávky v Evropě. Cílem je zvýšit produkci i s rumunským závodem na 900 000 vozů ročně.
Ford také oznámil plán vytvořit v Turecku společný podnik na výrobu článků akumulátorů pro elektromobily společně s jihokorejským výrobcem SK On a Koc Holdingem. Továrna má být spuštěna do roku 2025 a má mít roční výrobní kapacitu 30-45 GWh. Výrobce akumulátorů SK Innovation mezi své zákazníky počítá Ford Motor, Hyundai Motor a Volkswagen. Vloni oznámil plán investovat 8,22 miliardy dolarů do výstavby tří závodů na výrobu akumulátorů ve Spojených státech. V současné době má závody na výrobu akumulátorů v USA, Maďarsku, Číně a Jižní Koreji.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz