name | autoweek.cz
Ford předvede poevropštěný Edge a nový Ranger
14.09.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Ford Motor Company představí na frankfurtském autosalonu nové SUV Ford Edge v podobě pro evropský trh a nový Ranger, pro který to bude výstavní premiéra na evropské půdě. Ford v segmentu SUV zatím ztrácí na konkurenci.
Ford Motor Company představí na mezinárodním autosalonu IAA v německém Frankfurtu nad Mohanem rozšířenou řadu SUV a modelů s pohonem všech kol. Bude mezi nimi i nový Ford Edge, velké SUV v evropském provedení a nový střední pick-up Ford Ranger. Nový Ford Ranger ve vrcholné variantě Wildtrak absolvuje ve Frankfurtu evropskou premiéru.
Edge pro Evropu samozřejmě dostane turbodiesel - 2,0 l s výkonem 180 a 210 k. Převodovky budou šestirychlostní - kromě dvouspojkové samočinné bude pro Evropu i přímo řazená. Edge vznikl na platformě C/D, tedy stejné jako Mondeo nebo Galaxy. Edge se bude pro Evropu vyrábět v kanadském Oakville. Prodej začne na jaře 2016.
Edge a Ranger jsou jen dva z celkem osmi modelů, které Ford nabízí nebo bude nabízet s pohonem všech kol. S příchodem modelu Edge se rozšíří evropská nabídka SUV značky Ford, kterou dnes tvoří modely EcoSport a Kuga. Ty představují asi 10 % objemu prodeje značky Ford, zatímco celkový podíl SUV na evropském trhu je přes 20 % a trvale roste. Problémem Fordu je zatím velmi rozpačité přijetí v Indii vyráběného modelu EcoSport.
Edge pro Evropu samozřejmě dostane turbodiesel - 2,0 l s výkonem 180 a 210 k. Převodovky budou šestirychlostní - kromě dvouspojkové samočinné bude pro Evropu i přímo řazená. Edge vznikl na platformě C/D, tedy stejné jako Mondeo nebo Galaxy. Edge se bude pro Evropu vyrábět v kanadském Oakville. Prodej začne na jaře 2016.
Edge a Ranger jsou jen dva z celkem osmi modelů, které Ford nabízí nebo bude nabízet s pohonem všech kol. S příchodem modelu Edge se rozšíří evropská nabídka SUV značky Ford, kterou dnes tvoří modely EcoSport a Kuga. Ty představují asi 10 % objemu prodeje značky Ford, zatímco celkový podíl SUV na evropském trhu je přes 20 % a trvale roste. Problémem Fordu je zatím velmi rozpačité přijetí v Indii vyráběného modelu EcoSport.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz