name | autoweek.cz
DS7 Crossback - SUV pro Business třídu
01.03.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Značka DS se dočká velkého SUV, které se stane reprezentativním modelem PSA Group. Nový DS7 Crossback se představí na autosalonu v Ženevě. Příští rok bude následovat i plug-in hybrid E-Tense.
DS7 Crossback následuje příklon k vozům kategorie SUV. Francouzi se rozhodli u své vrcholné značky nepokračovat s dalším pokusem proti německým prémiovým sedanům, ale raději sázejí na velké SUV s délkou 457 cm. Proti Škodě Kodiaq ale Crossback přichází jen v pětimístné variantě.
Základ vozu už je známý - platforma EMP2 i pohonné jednotky už se představily u nové generace Peugeotů 3008 i 5008. Stejnou platformu bude mít také připravovaný Opel Grandland X. Úplnou novinkou ale je adaptivní podvozek reagující na údaje z kamery DS Active Scan Suspension. Systém analyzuje povrch vozovky do 5 m před vozem a v reálném čase předává data počítači, který působí samostatně na tlumič každého kola. Podle informací, které dostane, jej zpevňuje nebo uvolňuje a zajišťuje tak nejen vysoký jízdní komfort, ale i velkou reakceschopnost řízení.
Podobu vozu dávají LED hlavní světlomety DS Active LED Vision otočné o 180°. V interiéru jsou dva 12“ displeje - jeden jako náhrada přístrojového panelu s možností individuálního nastavení a druhý jako multimediální rozhraní, přes nějž se ovládá nabídka DS Connect i Mirror Screen. Celkovou podobu interiéru lze vybírat z pěti odlišných stylů. Zavazadlový prostor má základní objem 555 l.
Motory se budou nabízet tři zážehové - 1,2 PureTech 96 kW (130 k) a přeplňované 1,6 THP 132 kW (180 k) a 165 kW (225 k) a dva vznětové 2,0 BlueHDI 96 kW (130 k) nebo 132 kW (180 k). Úplnou novinkou ale je osmirychlostní samočinná převodovka EAT8, doplňující šestirychlostní přímo řazené.
V příštím roce je doplní první vůz PSA s plug-in hybridním pohonem E-Tense kombinující zážehový čtyřválec 1,6 THP o výkonu 147 kW (200 k) se dvěma 80 kW elektromotory - jeden na každé nápravě - a elektrifikovanou automatickou převodovkou mezi zážehovým motorem a elektromotorem přední nápravy. Elektromotory mají kumulovaně maximálně jen 90 kW a největší systémový výkon je 221 kW (300 k). Dvojice elektromotorů zajistí i pohon všech kol s točivým momentem 450 N.m. Dojezd jen na elektrický pohon až 60 km. Lithio-ionový akumulátor pod podlahou má kapacitu 13 kWh.
DS7 Crossback se na autosalonu v Ženevě představí rovnou i v limitované předsériové exkluzivní verzi DS 7 Crossback X 74 La Première. DS7 Crossback se pro evropské trhy bude vyrábět v Mylhúzách.
Šéf PSA Group Carlos Tavares tento vůz označil za první z druhé generace modelů značky DS a základ jejího dalšího vývoje. Pro značku DS má klíčový význam, protože zatím se jí nedaří tak, jak si její tvůrci představovali - vloni proti roku 2015 vykázala pokles prodeje o 16 %. Letos vedení PSA Group ohlásilo, že bude v Evropě budovat samostatné speciálně vybavené prodejny DS Stores.
PSA v roce 2010 oživila označení DS, poprvé použité v roce 1955 u revolučního Citroënu DS19, pro luxusně vybavené varianty vozů Citroën. Od roku 2014 tyto vozy v Evropě nabízí jako samostatnou značku (v Číně se tak stalo už dřív).
Základ vozu už je známý - platforma EMP2 i pohonné jednotky už se představily u nové generace Peugeotů 3008 i 5008. Stejnou platformu bude mít také připravovaný Opel Grandland X. Úplnou novinkou ale je adaptivní podvozek reagující na údaje z kamery DS Active Scan Suspension. Systém analyzuje povrch vozovky do 5 m před vozem a v reálném čase předává data počítači, který působí samostatně na tlumič každého kola. Podle informací, které dostane, jej zpevňuje nebo uvolňuje a zajišťuje tak nejen vysoký jízdní komfort, ale i velkou reakceschopnost řízení.
Podobu vozu dávají LED hlavní světlomety DS Active LED Vision otočné o 180°. V interiéru jsou dva 12“ displeje - jeden jako náhrada přístrojového panelu s možností individuálního nastavení a druhý jako multimediální rozhraní, přes nějž se ovládá nabídka DS Connect i Mirror Screen. Celkovou podobu interiéru lze vybírat z pěti odlišných stylů. Zavazadlový prostor má základní objem 555 l.
Motory se budou nabízet tři zážehové - 1,2 PureTech 96 kW (130 k) a přeplňované 1,6 THP 132 kW (180 k) a 165 kW (225 k) a dva vznětové 2,0 BlueHDI 96 kW (130 k) nebo 132 kW (180 k). Úplnou novinkou ale je osmirychlostní samočinná převodovka EAT8, doplňující šestirychlostní přímo řazené.
V příštím roce je doplní první vůz PSA s plug-in hybridním pohonem E-Tense kombinující zážehový čtyřválec 1,6 THP o výkonu 147 kW (200 k) se dvěma 80 kW elektromotory - jeden na každé nápravě - a elektrifikovanou automatickou převodovkou mezi zážehovým motorem a elektromotorem přední nápravy. Elektromotory mají kumulovaně maximálně jen 90 kW a největší systémový výkon je 221 kW (300 k). Dvojice elektromotorů zajistí i pohon všech kol s točivým momentem 450 N.m. Dojezd jen na elektrický pohon až 60 km. Lithio-ionový akumulátor pod podlahou má kapacitu 13 kWh.
DS7 Crossback se na autosalonu v Ženevě představí rovnou i v limitované předsériové exkluzivní verzi DS 7 Crossback X 74 La Première. DS7 Crossback se pro evropské trhy bude vyrábět v Mylhúzách.
Šéf PSA Group Carlos Tavares tento vůz označil za první z druhé generace modelů značky DS a základ jejího dalšího vývoje. Pro značku DS má klíčový význam, protože zatím se jí nedaří tak, jak si její tvůrci představovali - vloni proti roku 2015 vykázala pokles prodeje o 16 %. Letos vedení PSA Group ohlásilo, že bude v Evropě budovat samostatné speciálně vybavené prodejny DS Stores.
PSA v roce 2010 oživila označení DS, poprvé použité v roce 1955 u revolučního Citroënu DS19, pro luxusně vybavené varianty vozů Citroën. Od roku 2014 tyto vozy v Evropě nabízí jako samostatnou značku (v Číně se tak stalo už dřív).
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz