name | autoweek.cz
Dostupný elektromobil Renault K-ZE
30.10.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Malý cenově dostupný crossover s elektrickým pohonem Renault K-ZE má stejný konstrukční základ jako malé SUV Kwid prodávané v Indii a Jižní Americe.
Extrémně laciný Renault Kwid s cenou odpovídající 100 000 Kč už tři roky úspěšně dobývá indický trh. Několikrát se přitom objevily úvahy o tom, že by jej Renault mohl nabídnout i v Evropě, jenže to by znamenalo jej zásadním způsobem přestavět a dovybavit, protože jeho nosná konstrukce nemá šanci splnit přísné evropské bezpečnostní standardy. Nyní se zdá, že bychom se tohoto maličkého crossoveru mohly přece jen dočkat, ovšem nikoliv se zážehovým tříválcem, ale s pohonem elektromotorem.
Renault 3800 mm dlouhý crossover radikálně přestavěl na jednoduchý a cenově dostupný elektromobil. V Paříži předvedl jeho předprodukční verzi, přičemž technické údaje zatím nebyly oznámeny, pouze dojezd na jedno nabití 250 km, ovšem podle staré metodiky NEDC.
Sériový Renault K-ZE se začne vyrábět příští rok nejprve v Číně. Tam alianční partner Renaultu Nissan vytvořil s čínskou automobilkou Dongfeng Motor Group společnost e-GT New Energy Automotive. Jejím úkolem je zajistit další vývoj a zejména výrobu dostupných elektromobilů pro Čínu. Renault K-ZE do tohoto plánu dokonale zapadá.
Renault K-ZE se od Kwidu navenek liší kompletně propracovanou přední částí s plně diodovými světlomety a zaslepenou maskou chladiče. V interiéru je multimediální systém s navigací a on-line službami. Nechybí ani parkovací senzory a kamera.
Renault zároveň potvrdil, že do roku 2020 postupně elektrifikuje své nejoblíbenější modely Clio, Captur a Mégane. Clio s nástupem nové generace dostane hybridní pohon, crossover Captur a kompaktní Mégane budou dostupné s pokročilejším plug-in hybridním pohonem.
Renault 3800 mm dlouhý crossover radikálně přestavěl na jednoduchý a cenově dostupný elektromobil. V Paříži předvedl jeho předprodukční verzi, přičemž technické údaje zatím nebyly oznámeny, pouze dojezd na jedno nabití 250 km, ovšem podle staré metodiky NEDC.
Sériový Renault K-ZE se začne vyrábět příští rok nejprve v Číně. Tam alianční partner Renaultu Nissan vytvořil s čínskou automobilkou Dongfeng Motor Group společnost e-GT New Energy Automotive. Jejím úkolem je zajistit další vývoj a zejména výrobu dostupných elektromobilů pro Čínu. Renault K-ZE do tohoto plánu dokonale zapadá.
Renault K-ZE se od Kwidu navenek liší kompletně propracovanou přední částí s plně diodovými světlomety a zaslepenou maskou chladiče. V interiéru je multimediální systém s navigací a on-line službami. Nechybí ani parkovací senzory a kamera.
Renault zároveň potvrdil, že do roku 2020 postupně elektrifikuje své nejoblíbenější modely Clio, Captur a Mégane. Clio s nástupem nové generace dostane hybridní pohon, crossover Captur a kompaktní Mégane budou dostupné s pokročilejším plug-in hybridním pohonem.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz