name | autoweek.cz

Country Tourer - trochu jinak pojatá Insignia

Country Tourer - trochu jinak pojatá Insignia

18.12.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Opel vychází vstříc módním trendům a svůj špičkový model Insignia současně s modernizací nabízí ve zcela nové podobě - jako crossover Country Tourer, kombinující praktickou karoserii kombi, pohon všech kol a větší robustnost podvozku.

Opel Insignia Country Tourer je praktický víceúčelový automobil střední třídy se zvýšenou světlou výškou o 20 mm a vyspělým pohonem všech kol. K tomu dostal ochranné prvky pod předním i zadním nárazníkem kombinované s  plastovými lemy podběhů kol a ochrannými obklady spodní části karoserie. To vše umožňuje tomuto vozu se vzhledem SUV bezpečnou jízdu po nezpevněném povrchu i v náročnějším kopcovitém terénu.

S Insignií Country Tourer tak Opel zákazníkům nabízí atraktivní vůz, jaký dosud neměl ve své nabídce, schopný na jedné straně získat značce nové zákazníky, ale samozřejmě také udržet přízeň těch stávajících, hledajících změnu.

Základem elektronicky ovládaného systému pohonu všech kol 4x4 je vícelamelová hydraulická spojka systému Haldex, která je umístěna ve společné skříni s elektronicky ovládaným samosvorným diferenciálem zadní nápravy. Tato konfigurace zajišťuje optimální záběrové schopnosti jak na asfaltu, tak na nezpevněném povrchu.

Spojka plynule mění rozdělení točivého momentu mezi jednotlivé nápravy v rozsahu od 0 do 100 %. Elektronicky ovládaný diferenciál s lamelovou uzávěrkou přebírá stejnou funkci při rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola zadní nápravy. Výhodou kompletně elektronicky ovládaného systému je, že ke změně rozdělení točivého momentu dojde ještě dříve, než začne příslušné kolo prokluzovat v důsledku snížené adheze, například na mokré nebo zasněžené silnici.

Když je to třeba, lamelová spojka přenese větší podíl točivého momentu na zadní nápravu. Senzory zaznamenávají informace o stáčivém momentu vozu kolem svislé osy, zrychlení v podélném směru, úhlu natočení volantu, otáčkách jednotlivých kol, poloze pedálu plynu, otáčkách a točivém momentu motoru. Na základě těchto informací řídicí jednotka lamelové spojky rozděluje točivý momentu plynule mezi jednotlivé nápravy.

Maximální dynamickou stabilitu zaručuje elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál zadní nápravy eLSD (Electronically-controlled Limited Slip Differential). Opel Insignia Country Tourer pokračuje vpřed i tehdy, pokud tři kola ztratí na nezpevněném nebo kluzkém povrchu adhezi a jen jedno zadní kolo zůstává v záběru. Adaptivní systém pohonu všech kol tedy podporuje řidiče i v ne vysloveně kritických situacích. V zájmu snížení třecích ztrát a spotřeby paliva se systém automaticky přepne do režimu pohonu předních kol, pokud při jízdě po silnici s dobrou adhezí není potřeba žádných zásahů ke zlepšení trakce.

Vůz je vybaven elektronicky regulovaným adaptivním podvozkem FlexRide s novými tlumiči. V nabídce jsou jen turbodmychadlem přeplňované motory. 

V interiéru najdeme revoluční informační a zábavný systém IntelliLink s 8" dotykovým displejem a touchpadem.

Samozřejmě nechybějí ani vyspělé asistenční systémy vč. rozpoznávání dopravních značek, výstrahy před čelním střetem, adaptivního tempomatu, výstrahy před vybočením z jízdního pruhu či hlídání mrtvého úhlu. K tomu se samozřejmě přidává specialita Opelu adaptivní světlomety AFL+.

Cena Insignie Country Tourer, jejíž výbava odpovídá špičkovému stupni Cosmo, začíná na částce 783 900 Kč za verzi s motorem 2,0 CDTI/120 kW s přímo řazenou převodovkou, pohonem všech kol 4x4 a systémem Start Stop.