name | autoweek.cz
Corvette C8 - naděje i otazníky
22.07.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Po dlouhých letech čekání přišla osmá generace Chevroletu Corvette s velkou slávou. Přináší totiž revoluční proměnu. Poprvé od uvedení na trh v roce 1953 a po sedmi úspěšných generacích totiž nemá motor vpředu, ale před zadní nápravou jako supersporty.
Vedení GM se rozhodlo udělat něco radikálně nového. Až počátkem příštího roku nová Corvette s motorem před zadní nápravou dorazí do showroomů, může předefinovat segment supersportů a soutěžit s mnohem dražšími konkurenty.
Prodej Corvette C7 už pátým rokem neustále klesá, mj. i proto, že se s příchodem současné sedmé generace v roce 2014 se jednorázově více než zdvojnásobil. Letos GM druhý rok po sobě prodá méně než 20 000 kusů. Odcházející Corvette C7 se základní cenou 56 995 USD se letos v prvním pololetí v USA prodalo 9731 kusů.
Navzdory podobným výkonnostním parametrům se vynořují obavy, zda se radikální proměnou Vette neodcizuje tradičním zákazníkům. Podle analýzy společnosti Edmunds je 30 % kupujících Vette ve věku 65 let a více let a téměř 60 % jich bylo starších 55 let. Panují proto obavy, kdo vlastně bude novou generaci kupovat.
Chevrolet v jižní Kalifornii zatím představil jen jedinou verzi Stingray, k níž přidal sadu na zvýšení výkonu Z51 Performance. Corvette C8 přichází s pozoruhodnou cenovou nabídkou - základní cena 59 995 USD (1,36 milionu Kč) je podstatně nižší než se všeobecně očekávalo. Pro porovnání - Audi R8 má v USA základní cenu 169 900 USD, Acura (Honda) NSX stojí 157 500 USD a McLaren 570 S 192 500 USD. Je ale otázkou, zda právě to bude pro zájemce o sportovní auta, dosud dávajícím přednost německým nebo japonským značkám, rozhodujícím argumentem. Pro zlepšení prodeje ale poprvé přichází i verze s pravostranným řízením, která by měla oslovit nové kupující ve Velké Británii, Austrálii a Japonsku.
Nová Corvette je dlouhá 4630 mm s rozvorem náprav na 2723 mm. Zavazadlový prostor je nejen v přídi, ale i vzadu s celkovým objemem 357 l. Kupující budou mít na výběr ze tří typů sedadel, z čehož dva budou dodávány s vytápěním a chlazením.
Zajímavou inovací je možnost během 2,8 s zvednout příď vozu o 40 mm aby se předešlo poškození spoileru na nerovných cestách a při přejezdech překážek. Tento systém využívá GPS k zapamatování si až 1000 míst, kde by se vozidlo s takovými překážkami mohlo setkat, a funguje až do rychlosti až 38 km/h.
Nepřeplňovaný motor LT2 V8 6,2 l s hliníkovým blokem, litinovými vložkami válců a přímým vstřikováním paliva má největší výkon 369 kW (502 k) a točivý moment 637 N.m. Je vybaven deaktivací čtyř válců při jízdě bez velkého zatížení. Převodovka je poprvé osmistupňová dvouspojková od firmy Tremec. Umožňuje řazení páčkami pod volantem.
Nová Vette se vyrábí v závodě Bowling Green ve státě Kentucky.
Prodej Corvette C7 už pátým rokem neustále klesá, mj. i proto, že se s příchodem současné sedmé generace v roce 2014 se jednorázově více než zdvojnásobil. Letos GM druhý rok po sobě prodá méně než 20 000 kusů. Odcházející Corvette C7 se základní cenou 56 995 USD se letos v prvním pololetí v USA prodalo 9731 kusů.
Navzdory podobným výkonnostním parametrům se vynořují obavy, zda se radikální proměnou Vette neodcizuje tradičním zákazníkům. Podle analýzy společnosti Edmunds je 30 % kupujících Vette ve věku 65 let a více let a téměř 60 % jich bylo starších 55 let. Panují proto obavy, kdo vlastně bude novou generaci kupovat.
Chevrolet v jižní Kalifornii zatím představil jen jedinou verzi Stingray, k níž přidal sadu na zvýšení výkonu Z51 Performance. Corvette C8 přichází s pozoruhodnou cenovou nabídkou - základní cena 59 995 USD (1,36 milionu Kč) je podstatně nižší než se všeobecně očekávalo. Pro porovnání - Audi R8 má v USA základní cenu 169 900 USD, Acura (Honda) NSX stojí 157 500 USD a McLaren 570 S 192 500 USD. Je ale otázkou, zda právě to bude pro zájemce o sportovní auta, dosud dávajícím přednost německým nebo japonským značkám, rozhodujícím argumentem. Pro zlepšení prodeje ale poprvé přichází i verze s pravostranným řízením, která by měla oslovit nové kupující ve Velké Británii, Austrálii a Japonsku.
Nová Corvette je dlouhá 4630 mm s rozvorem náprav na 2723 mm. Zavazadlový prostor je nejen v přídi, ale i vzadu s celkovým objemem 357 l. Kupující budou mít na výběr ze tří typů sedadel, z čehož dva budou dodávány s vytápěním a chlazením.
Zajímavou inovací je možnost během 2,8 s zvednout příď vozu o 40 mm aby se předešlo poškození spoileru na nerovných cestách a při přejezdech překážek. Tento systém využívá GPS k zapamatování si až 1000 míst, kde by se vozidlo s takovými překážkami mohlo setkat, a funguje až do rychlosti až 38 km/h.
Nepřeplňovaný motor LT2 V8 6,2 l s hliníkovým blokem, litinovými vložkami válců a přímým vstřikováním paliva má největší výkon 369 kW (502 k) a točivý moment 637 N.m. Je vybaven deaktivací čtyř válců při jízdě bez velkého zatížení. Převodovka je poprvé osmistupňová dvouspojková od firmy Tremec. Umožňuje řazení páčkami pod volantem.
Nová Vette se vyrábí v závodě Bowling Green ve státě Kentucky.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz