name | autoweek.cz
Brouk, z něhož nemají ve Wolfsburgu radost
23.08.2021 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Elektromobily ve stylu legendárního VW Brouk jdou do prodeje, ať už se to Volkswagenu líbí nebo ne. Připravuje je čínská automobilka Great Wall Motors se svou značkou Ora.
Koncept elektromobilu Ora Punk Cat společnost Great Wall Motors předvedla na jarním autosalonu v Šanghaji, kde s ním vyvolala velký rozruch, protože jeho design kopíruje Volkswagen Brouk. Na nadcházejícím autosalonu v Čcheng-tu (Chengdu) předvede podobný koncept Ora Ballet Cat. Zatímco Punk Cat má být určen pro mužské zákazníky, Ballet Cat se obrátí na ženy s rozdíly v detailech. Ballet Cat nabídne dvě velikosti akumulátorů, které se překvapivě kapacitou moc neliší - 47,8 kWh a 59,1 kWh.
Značka Ora je elektrická divize společnosti Great Wall Motors orientovaná na mladé zákazníky. Její nabídka je založena na mnohem originálnějších zábavných modelech které nevyužívají retrostyl, přičemž některé by mohly působit těžkou hlavu západním automobilkám působícím v Číně. Jak uspěje s kopií Brouka je otázka, protože původní Volkswagen Brouk se v Číně neprodával a jeho poslední reinkarnace New Beetle se nabízela jen krátce a rozhodně nebyla prodejním hitem jako třeba v USA.
Jak je to s ochranou designu je otázka. Původní Brouk patrně nebyl v Číně nikdy patentován, protože Volkswagen v Číně působí až od roku 1983. Není jasné, jak tomu bylo s New Beetlem ani zda bude Volkswagen ochoten případně jít do právního sporu v situaci, kdy má v Číně mnoho potíží a potřebuje si napravit reputaci.
Volkswagen samotný plánuje příští rok začít prodávat elektricky poháněný minivan ID.Buzz s designem v retrostylu připomínajícím legendární mikrobus Bulli, stavěný na podvozku Brouka. Už delší dobu kolují zvěsti, že by z něho měl být odvozen elektromobil ve stylu Brouka. Zdá se, že ho čínské kočky Ora předstihnou.
Značka Ora je elektrická divize společnosti Great Wall Motors orientovaná na mladé zákazníky. Její nabídka je založena na mnohem originálnějších zábavných modelech které nevyužívají retrostyl, přičemž některé by mohly působit těžkou hlavu západním automobilkám působícím v Číně. Jak uspěje s kopií Brouka je otázka, protože původní Volkswagen Brouk se v Číně neprodával a jeho poslední reinkarnace New Beetle se nabízela jen krátce a rozhodně nebyla prodejním hitem jako třeba v USA.
Jak je to s ochranou designu je otázka. Původní Brouk patrně nebyl v Číně nikdy patentován, protože Volkswagen v Číně působí až od roku 1983. Není jasné, jak tomu bylo s New Beetlem ani zda bude Volkswagen ochoten případně jít do právního sporu v situaci, kdy má v Číně mnoho potíží a potřebuje si napravit reputaci.
Volkswagen samotný plánuje příští rok začít prodávat elektricky poháněný minivan ID.Buzz s designem v retrostylu připomínajícím legendární mikrobus Bulli, stavěný na podvozku Brouka. Už delší dobu kolují zvěsti, že by z něho měl být odvozen elektromobil ve stylu Brouka. Zdá se, že ho čínské kočky Ora předstihnou.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz