name | autoweek.cz

BMW ukázalo i4
18.03.2021 | Vladimír Rybecký | Aktuality
BMW očekává, že minimálně polovinu jeho prodeje budou do roku 2030 představovat vozidla s nulovými emisemi. To je mnohem konzervativnější cíl, než u mnoha jeho konkurentů. Automobilka rovněž zveřejnila první fotografie elektricky poháněného Grand Coupé i4.
Na výroční konferenci BMW uvedlo, že v 90 % jím obsazených segmentů v Evropě bude mít do roku 2023 k dispozici plně elektricky poháněný model a elektrické BMW i4 bude uvedeno na trh ještě letos o tři měsíce dřív, než bylo plánováno. BMW rovněž uvedlo, že jeho značka Mini bude plně elektrická počátkem 30. let a elektricky poháněné modely budou do roku 2030 představovat nejméně 50 % dodávek skupiny.
Výkonný ředitel Oliver Zipse nicméně ujistil, že BMW by mohlo své plány urychlit pokud by zákazníci přijali elektrické modely rychleji, než se očekává: „Pokud by se poptávka na některých trzích v příštích letech zcela přesunula k plně elektricky poháněným vozidlům, můžeme je dodat.“
Na otázku, zda by BMW mohlo stanovit datum ukončení prodeje spalovacích motorů, jak někteří konkurenti, řekl šéf technického vývoje Frank Weber: „O konci spalovacího motoru nerozhodujeme my, ale trhy.“
„BMW vstoupilo do roku 2021 velmi sebejistě. Pokud jde o elektromobilitu, BMW dělá slušný pokrok a podstupuje podstatně méně riskantně než VW,“ uvedl k tomu pro agenturu Reuters analytik společnosti Bernstein Arndt Ellinghorst.
V rámci výroční konference BMW překvapilo, když bez jakékoliv upoutávky zveřejnilo snímky produkčního modelu i4. První elektricky poháněný sedan, který přijde společně s iX3 a iX, po stránce vzhledu sleduje téměř přesně design Coupé řady 4 s obřími „ledvinami“ na přídi, ač elektromobil nemá takové nároky na chlazení. BMW je očividně svou novou mohutnou mřížkou okouzlené. Jinak zaujmou jen aerodynamické doplňky, jako například zapuštěné kliky, a částečně vyplněné ráfky.
Interiér sice BMW neukázalo, nicméně před pár dny při představení nové generace pohonu iDrive ukázalo interiér, z něhož budou modely i4 a iX vycházet. Je ve shodě s podobou interiéru před rokem předvedené studie i4 Concept.
BMW i4 vstoupí na trh v průběhu roku 2021 včetně sportovní verze BMW M Performance. Bude k dispozici v různých verzích s dojezdem až 590 km (podle WLTP) a s výkonem až do úrovně 390 kW (530 k).
Výkonný ředitel Oliver Zipse nicméně ujistil, že BMW by mohlo své plány urychlit pokud by zákazníci přijali elektrické modely rychleji, než se očekává: „Pokud by se poptávka na některých trzích v příštích letech zcela přesunula k plně elektricky poháněným vozidlům, můžeme je dodat.“
Na otázku, zda by BMW mohlo stanovit datum ukončení prodeje spalovacích motorů, jak někteří konkurenti, řekl šéf technického vývoje Frank Weber: „O konci spalovacího motoru nerozhodujeme my, ale trhy.“
„BMW vstoupilo do roku 2021 velmi sebejistě. Pokud jde o elektromobilitu, BMW dělá slušný pokrok a podstupuje podstatně méně riskantně než VW,“ uvedl k tomu pro agenturu Reuters analytik společnosti Bernstein Arndt Ellinghorst.
V rámci výroční konference BMW překvapilo, když bez jakékoliv upoutávky zveřejnilo snímky produkčního modelu i4. První elektricky poháněný sedan, který přijde společně s iX3 a iX, po stránce vzhledu sleduje téměř přesně design Coupé řady 4 s obřími „ledvinami“ na přídi, ač elektromobil nemá takové nároky na chlazení. BMW je očividně svou novou mohutnou mřížkou okouzlené. Jinak zaujmou jen aerodynamické doplňky, jako například zapuštěné kliky, a částečně vyplněné ráfky.
Interiér sice BMW neukázalo, nicméně před pár dny při představení nové generace pohonu iDrive ukázalo interiér, z něhož budou modely i4 a iX vycházet. Je ve shodě s podobou interiéru před rokem předvedené studie i4 Concept.
BMW i4 vstoupí na trh v průběhu roku 2021 včetně sportovní verze BMW M Performance. Bude k dispozici v různých verzích s dojezdem až 590 km (podle WLTP) a s výkonem až do úrovně 390 kW (530 k).
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz