name | autoweek.cz

Audi Q2 pro bohatou mládež

Audi Q2 pro bohatou mládež

04.11.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Zcela nový model Audi Q2 přináší směs nekonvenčního designu, malých vnějších rozměrů a obratnosti, stejně jako vysokého jízdního komfortu. K tomu přidává nejmodernější prvky infotainmentu a konektivity, přenesené z větších modelů značky.
Značce Audi se na českém trhu mimořádně daří. V posledních letech každoročně navyšuje prodej o 1000 vozů: z bezmála 4000 vozů v roce 2014 přes více než 5000 aut v roce 2015 na letos očekávané překročení hranice 6000 dodaných vozů. Přitom podíl SUV řad Q dosáhl podíl 42 %! Po příchodu nového modelu Q2 překročí tento podíl 50 %.
 
Novinka rozšiřuje nabídku značky, která tak vstupuje do nového segmentu s cílem získat zcela nový okruh zákazníků. Audi Q2 přichází s přepracovanou tzv. single-frame mřížkou chladiče se zkosenými hranami, která se v této podobě bude novou tváří budoucích SUV a crossoverů značky aby se tak odlišily od sedanů a sportovních vozů.
 
Pro koho?
Audi Q2 je první malé SUV resp. crossover německé prémiové značky. Audi s vozem Q2 míří na nekonvenční zájemce o malá auta. U Audi věří, že s novým konceptem kompaktního vozu osloví kupující větších konkurenčních aut uvažující o pořízení menšího vozidla. Půjde přitom především o zákazníky Mercedesu (zejména kupující crossoveru GLA) nebo BMW (řady 1), nikoliv ale o více vyhraněné kupující Mini Countrymanu. Vzhledem k vysoké ceně Q2 těžko zaujme zájemce o současné prodejní hity Renault Captur nebo Fiat 500X.
 
Mělo by jít o mladší skupiny kupujících než je současný průměr značky, tedy o bohatou sportovně laděnou mládež ve věku 25 až 35 let, přičemž významný podíl by měly mít především ženy. Ostře řezané dramatické tvary vozu se výrazně odlišují od jemnější elegance větších modelů značky, takže nelze předpokládat, že by novinka oslovila i kupující větších Audi.
 
MQB a turbomotory
Audi Q2 samozřejmě vychází z modulární koncernové platformy MQB. Vůz je 4190 mm dlouhý. Má rozvor 2600 mm a velmi krátké převisy. Světlá výška je poměrně vysoká 145 mm. To vytváří podmínky pro schopnost jízdy i v mírném terénu. Objem zavazadlového prostoru je 405 l resp. 1050 l.
 
Tři zážehové motory TFSI a tři vznětové TDI se stejnými výkony 85 kW (116 k), 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k). Nejmenším zážehovým motorem v nabídce je tříválec 1.0 TFSI, který poskytuje maximální točivý moment 200 N.m a má hmotnost jen 88 kg. Pravděpodobně nejprodávanější motor 1.4 TFSI (110 kW/150 k) je vybaven systémem deaktivace dvou válců CoD (cylinder on demand).
 
Pro náročné quattro i Audi drive select
Pohon všech kol quattro s elektrohydraulicky ovládanou vícelamelovou mezinápravovou spojkou se dodává standardně pro nejvýkonnější vznětový motor 2.0 TDI s výkonem 140 kW (190 k), od druhého čtvrtletí 2017 bude možné jej volit i pro motor 2.0 TDI s výkonem 110 kW (150 k) a od 3. čtvrtletí 2017 bude quattro k dispozici i se zážehovým motorem 2.0 TFSI/140 kW. Verze quattro se kombinují se čtyřprvkovou zadní nápravou, varianty s pohonem předních kol mají vzadu lehkou nápravu s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou.
 
Standardem je řízení s progresivní charakteristikou. Na přání může být Audi Q2 vybaveno systémem řízení jízdní dynamiky Audi drive select s pěti režimy, které ovlivňují provozní charakteristiku vozidla (comfort, auto, dynamic, efficiency a individual). Ten lze doplnit i o podvozek s adaptivní regulací tlumičů. Dvoustupňový elektronicky řízený stabilizační systém ESC dostal selektivní rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola a režimem Offroad
 
Nabídka asistenčních systémů vychází z toho, co je dostupné i pro vrcholný model Q7. Řešení kritických situací například usnadňuje systém Audi pre sense front, který včas rozpozná nebezpečí kolize s vozidly nebo chodci. Adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go usnadňuje řízení vozidla při jízdě na delší vzdálenosti. Mezi další pomocníky řidiče patří asistent pro jízdu v dopravní koloně, asistent pro změnu jízdního pruhu, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, Audi side assist, parkovací asistent a asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze strany při couvání.
 
V interiéru
Na přístrojové desce je 5,8“ monitor, který slouží k zobrazování i ovládání většiny funkcí. Na přání jej doplní projekční head-up displej. Audi smartphone interface umožní propojení chytrého telefonu s vozidlem a bezpečné používání aplikací telefonu i za jízdy. Všechny potřebné informace zobrazuje Audi virtual cockpit tvořený konfigurovatelným 12,3“ dotykovým TFT displejem. Vrcholnou verzí informačního a zábavního systému je za příplatek dodávaný systém MMI Navigace plus s možností využívat internetové služby Audi connect.
 
Zákazníci mají mnoho možností, jak si svůj vůz individualizovat podle svých představ díky velké nabídce barev a jejich kombinací v interiéru i exteriéru a mnoha prvkům výbavy na přání. Atraktivitu interiéru zvyšuje ambientní osvětlení LED ve spojení s osvětlenými ozdobnými prvky.
 
Základní cena
Audi Q2 se vyrábí v Ingolstadtu. Předprodej byl v ČR zahájen v říjnu a od té doby už přišlo okolo stovky objednávek. Prodej u všech 19 autorizovaných prodejců byl zahájen 3. listopadu. Cena vstupní verze Audi Q2 1.0 TFSI byla stanovena na 584 900 Kč včetně DPH, ovšem v této podobě bude Q2 připravena k dodání až v prvním čtvrtletí 2017. Při zahájení prodeje je základní verzí 1,4 TFSI CoD s přímo řazenou převodovkou za 648 900 Kč s DPH. Verze quattro jsou o 60 000 Kč dražší.