name | autoweek.cz

Crossover pro rodinu Renault Symbioz

Crossover pro rodinu Renault Symbioz

02.05.2024 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Francouzská automobilka Renault s novým Symbiozem posiluje svou přítomnost v segmentu kompaktních vozů.

S modelem Symbioz přináší Renault na trh nové kompaktní SUV, které doplňuje řadu kompaktních crossoverů Scenic, Captur, Austral a Arkana a hybridní řadu E-Tech s modely Arkana a Austral.

 

Symbioz připomíná legendární R 16, která přišla na trh před 60 lety. Stejně jako tento vzdálený vzor byl i nový Renault vyvíjen především jako rodinný vůz. Vývojáři pro pohon vybrali hybridní jednotku s výkonem 107 kW (145 k), která se používá již v jiných modelech.

 

Symbioz je postaven na prodloužené verzi platformy CMF-B, kterou používají modely Clio a Captur (segment B) a Arkana (segment C). Crossover s délkou 441 cm (rozvor náprav 264 cm) je překvapivě prostorný, zvláště když je zadní sedadlo posunuto o 16 cm dozadu. S objemem zavazadlového prostoru 492 až 624 l (podle polohy zadních sedadel) zaboduje především u rodin, ale bude zajímavý i pro další skupiny zákazníků a provozovatele vozových parků, kteří oceňují elektrifikaci a věnují pozornost provozním nákladům. S hmotností pod 1500 kg a hybridním pohonem E-Tech slibuje ekologickou a hospodárnou jízdu.

 

V interiéru Symbioz přebírá nový designový jazyk Renaultu. Je zde multimediální systém OpenR Link s integrovanými funkcemi Google, založeným na systému Android Automotive 12 a využívajícím displej 10,4“. Najdeme zde také tónovanou panoramatickou skleněnou střechu Solarbay.

 

Hybridní pohon E-Tech 145 zahrnuje zážehový čtyřválec o výkonu 69 kW (94 k) a dva elektromotory - jeden s 36 kW a startér generátor HSG s 18 kW - kombinované s akumulátorem 1,2 kWh. Největší výkon systému je 107 kW (145 k). Symbioz E-Tech se vždy spustí v režimu E. Stejně jako u Clia a Capturu je k dispozici nová funkce E-Save, která se aktivuje pomocí tlačítka na volantu. Ta má za cíl snížit spotřebu paliva při zachování jízdního komfortu udržováním nabití akumulátoru na úrovni alespoň 40 %. Kombinovaná spotřeba by měla být 4,7 l/100 km. Z hlediska spotřeby paliva a emisí k nejlepším ve své třídě.

 

Symbioz se bude vyrábět ve španělském Valladolidu. Nový přírůstek završuje nabídku Renaultu v segmentu C. Renault zatím neprozrazuje žádné další technické detaily ani ceny. Objednávky se mají spustit v červnu. Příští rok budou následovat další dvě varianty s konvenčními spalovacími motory.

 

Renault v roce 2017 představil studii s názvem Symbioz. Šlo ale o luxusní elektrický cestovní sedan.