name | autoweek.cz

Credium hodnotilo

Credium hodnotilo

14.03.2010 | | Tiskové zprávy

Credium na historicky nejlepší pozici mezi Top 20 společnostmi.

Společnost Credium v minulém roce postoupila na třetí místo mezi společnostmi financujícími osobní a užitkové vozy do 3,5 tuny, když rok předtím obsadila místo páté. Znamená to upevnění pozice mezi vedoucími společnostmi a je to současně nejlepší výsledek za třináctiletou historii na českém trhu. Společnost toho dosáhla jak důslednou prací s dealery, tak řadou nových aktivit.

Při pohledu na trh financování osobních a užitkových vozů do 3,5 tuny v roce 2009 zjistíme, že proti roku 2008 zaznamenal významný pokles, který dosáhnul 34 procent, kdežto společnost Credium vykázala mírnější pokles jen o 19 %. Leasing automobilů do 3,5 t (ve financované částce) celkově poklesl o 55 % a úvěr automobilů o 8 %. Naproti tomu společnost Credium zaznamenala rovněž pokles u leasingu, který dosáhnul 58 %, ale u úvěru naopak zaznamenala růst o 18 procent. Výsledek je o to pozoruhodnější, že celkový pokles je nejmenší mezi TOP 5 společnostmi financujícími osobní a užitkové vozy a motocykly. Celková profinancovaná částka za všechny komodity dopravní techniky financované společností Credium přesáhla 4 miliardy korun a počet loni uzavřených smluv se přiblížil 12 000.

V loňském roce zvýšila společnost Credium své aktivity ve značkovém financování. Zahájila na Slovensku financování skladových zásob dealerské sítě a současně i značkové financování vozů Fiat, Alfa Romeo a Lancia. Velkoobchodní i retailové financování začala loni dále poskytovat Mazdě, a to jak v ČR, tak na Slovensku a značce Hyundai Česká republika.

Ve značkovém financování vozů Fiat, Alfa Romeo a Lancia zaznamenala Credium v České republice nárůst průměrné měsíční penetrace z 24,2 % (2008) na 28,3 %,
tzn. že na 100 prodaných automobilů jich bylo 28 financováno Crediem. Nárůstu obchodů dosáhla společnost i tím, že koncovým zákazníkům všech značek poskytuje prostřednictvím autosalonů širokou nabídku obchodních akcí, ve kterých se promítají různé pobídky, jako např.: nulové navýšení, snížená úroková sazba, slevy na pojištění, pneumatiky nebo zabezpečení zdarma a u značkových financování často i snížení pořizovací ceny vozidla.

Před koncem loňského roku rozšířila společnost svou nabídku v oblasti spotřebitelského financování o osobní půjčku. Vedle kreditních karet, kterých již od konce roku 2007 vydala společnost více než 11 000, je to další neúčelový produkt. Zájem je obrovský – od spuštění této půjčky v průměru přichází 100 žádostí denně. Zájem spotřebitelů potvrdil očekávání, že hotovostní půjčky mají budoucnost a tato půjčka získala velmi rychle své pevné místo v rodině finančních produktů Credium.

Jedná se o neúčelovou nebankovní půjčku s maximální výší 250 000 Kč, s volitelnou délkou splacení od 6 do 72 měsíců a s vyřízením zdarma. Zájemci vítají, že k poskytnutí půjčky není potřeba ručitele a že od obdržení všech podkladů je půjčka vyřízena do druhého pracovního dne. Všechny formality se přitom vyřídí pohodlně z domova.
Průměrně si zájemci půjčují okolo 100 000 korun. Credium v případě zájmu vyřeší také pojištění půjčky proti neočekávaným situacím prostřednictvím společnosti Cardif.

Dalším produktem uvedeným na trh v minulém roce je splátkový prodej. Jde o financování zboží formou úvěru, o který si zájemce může požádat přímo v síti  vybraných obchodů. Po schválení a uzavření smlouvy, jež trvá pár minut, si zákazník může zboží ihned odnést. Splátkový prodej je určen na vybavení  domácnosti, ale také na rekonstrukci bytu nebo třeba na dovolenou. Produkt mohou využívat pouze fyzické osoby. Oceňovanou předností nákupu na splátky je rychlé vyřízení smlouvy přímo ve vybraném obchodě bez nutnosti navštěvovat banku a není k němu potřeba ručitele. Zájemce si může zvolit délku úvěru i výši splátek. Na jednu smlouvu si přitom lze pořídit více druhů zboží nebo služeb a není potřeba žádná hotovost.

Celkem o zákazníky Credia pečují asi dvě stovky zaměstnanců sídlících v pražské centrále a ve 12 pobočkách v celé ČR.

Credium rozšířila v roce 2009 svoji působnost i na slovenský trh, a to prostřednictvím dceřiné společnosti Credium Slovakia, a.s.