name | autoweek.cz
Continental omezí výzkum a propustí 7150 pracovníků
14.02.2024 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Společnost Continental zavádí globální opatření aby zvýšila efektivitu výzkumu a vývoje v sektoru automobilové skupiny. Dotkne se to 1750 pracovních míst po celém světě. Opatření ke zefektivnění administrativy se dotknou dalších 5400 pracovních míst.
Společnost Continental, jeden z nejvýznamnějších dodavatelů v automobilovém průmyslu, se rozhodla pro další opatření k posílení konkurenceschopnosti sektoru Automotive group. V rámci opatření, která mají za cíl zvýšit efektivitu globální sítě výzkumu a vývoje nejpozději do konce roku 2025 bude řada z 82 současných vývojových lokalit zefektivněna, stávající infrastruktury budou lépe využity díky sdružování vývojových jednotek a budou využity synergie v pracovních procesech. Opatření v oblasti efektivity se dotknou 1750 pracovních míst po celém světě včetně 380 v dceřiné softwarové společnosti Elektrobit s centrálou v Braunschweigu.
Sektor Automotive plánuje ve střednědobém horizontu snížit svůj podíl výdajů na výzkum a vývoj na 9 % tržeb do roku 2028, a tak využít jeho výzkum a vývoj efektivnější. Aktuálně jsou tyto výdaje 12 %. Investoři a analytici dlouho Continental kritizují, že nejen vydělává málo v automobilovém dodavatelském sektoru, ale také utrácí poměrně velké množství peněz za výzkum.
„Výzkum a vývoj tvoří základ pro inovace a růst. Zvýšením efektivity a sloučením našich výzkumných a vývojových aktivit posílíme spolupráci, využijeme synergie a zkrátíme dobu vývoje – a tím zlepšíme naši dlouhodobou konkurenceschopnost. Ve střednědobém horizontu zaměříme naše zdroje ještě více na budoucí technologie pro softwarově definovaná vozidla,“ uvedl člen výkonné rady a ředitel Automotive Philipp von Hirschheydt.
Společnost také analyzuje konsolidaci poboček v regionu Rýn-Mohan. Z toho se dá usuzovat, že nejvíc snížení počtu pracovníků ve výzkumu a vývoji postihne právě domácí region společnosti.
Sektor Automotive group také zjednodušuje a zefektivňuje své obchodní a administrativní struktury s cílem snížit náklady o 400 milionů eur ročně od roku 2025. Opatření se dotknou 5400 pracovních míst po celém světě.
Pokračují investice do vývoje a výzkumu v Číně
V souvislosti s tím stojí za připomenutí, že Continental v roce 2018 otevřel výzkumné zařízení v jihozápadní Číně v Čchung-čchingu se zaměřením na elektrotechniku, strojírenství, vývoj softwaru a na testovací schopnosti automobilové elektroniky a nových energetických vozidel. Centrum stále nabírá pracovníky s cílem dosáhnout 1400 zaměstnanců v roce 2025. V posledních deseti letech Continental investoval v Číně více než 3 miliardy eur. Od zahájení podnikání v Číně v roce 1994 zde Continental vybudoval 27 výrobních míst a 17 výzkumných a vývojových center, která slouží významným výrobcům automobilů ve všech segmentech vozidel v zemi.
Také Bosch a ZF omezují investice do vývoje
Odborníci z oboru se znepokojením sledují aktuální vývoj v německém automobilovém dodavatelském průmyslu. Kromě Continentalu svá vývojová oddělení v Německu hodlají omezit také Bosch a ZF. Bosch snižuje počet softwarových vývojářů a ZF plánuje zrušit dokonce až 12 000 pracovních míst. Přitom Bosch i ZF nadále investují nemalé prostředky do svých vývojových center v Číně, resp. tak budují nová.
Podle odborníků je v transformační fázi krajně nebezpečné v oblasti vývoje šetřit. Němečtí dodavatelé pro automobilový průmysl, kteří v mnoha technických oborech zaostávají za jinými regiony, by mohli stále více ztrácet kontakt.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz