name | autoweek.cz
Citroën ë-Berlingo v modernizované podobě
02.01.2024 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Pro rodinné, už jen elektricky poháněné MPV Citroën ë-Berlingo nastal čas oživení vzhledu. Spolu s tím přicházejí vylepšení v interiéru a zvýšená autonomie. U prodejců se objeví na jaře.
Když před 27 lety Citroën uvedl na trh Berlingo, vytvořil tak nový segment v němž spojil vlastnosti malé dodávky s charakteristikou minivanu, což při velmi příznivé ceně zákazníci přijali s nadšením. Současná generace získala ocenění AutoBest 2019 - Best Buy Car of Europe.
V modernizované podobě Citroën ë-Berlingo přijímá novou estetickou identitu značky s novým oválným logem. K tomu se přidávají nové světlomety, opět s novým světelným podpisem.
Elektrické Berlingo přichází na trh ve dvou velikostech: M s délkou 440 cm a XL dlouhou 475 cm. V dlouhé verzi jsou za příplatek k dispozici dvě další sedadla ve třetí řadě. Při sklopeném sedadle spolujezdce dosahuje zcela rovná ložná podlaha délku 270 cm u verze M a 305 cm u verze XL. Zavazadlový prostor pojme 775 až 4000 l v závislosti na verzi. Berlingo si zachovává multifunkční přepravní systém Modutop se pod střešním boxem.
V interiéru najdeme kompletně přepracovanou přístrojovou deskou s novým standardním 10'' centrálním dotykovým displejem pro nový informační systém My Citroën Drive Plus s vestavěnou 3D navigací a zobrazením couvací kamery. Nový je také volant s mírně zploštělou spodní částí a ovládacími prvky pro ovládání audiosystému a tempomatu.
Nové ë-Berlingo poprvé v tomto segmentu používá přední sedadla Advanced Comfort se sofistikovanou architekturou v kombinaci se specifickou vysoce kvalitní pěnou a bočními opěrami. Vzadu umožňují tři samostatná sedadla individuální nastavení.
S novou verzí, která bude uvedena na jaře příštího roku, se Berlingo v Evropě zcela rozloučí se spalovacími motory. Místo nich bude používat elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) ve spojení s 50 kWh LFP akumulátorem slibujícím dojezd 320 km. Dojezd lze dále prodloužit využíváním systému rekuperačního brzdění se třemi nastavitelnými úrovněmi. Řidič navíc může volit ze tří jízdních režimů Eco, Power a Normal. Na DC stanici o výkonu 100 kW trvá nabití akumulátoru na 80 % 30 minut.
Mimo Evropu (resp. na specifických trzích) se pro Berlingo nabízejí turbodiesely BlueHDi 100 (74 kW) a 130 (96 kW) a dva zážehové motory PureTech 110 (81 kW) a 130 (96 kW).
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz