name | autoweek.cz

Cílem je posílení a růst značky Peugeot

Cílem je posílení a růst značky Peugeot

14.02.2025 | Vladimír Rybecký | Aktuality

E-Lion Day 2025: Cílem je posílení a růst značky Peugeot. Při akci Peugeot představil nové verze modelů E-3008 a E-5008 se dvěma elektromotory a dlouhým dojezdem, stejně jako pětimístnou verzi E-5008.

Značka Peugeot disponuje nejširší nabídkou elektricky poháněných vozidel v rámci mainstreamových automobilových značek v Evropě – celkem 12 modelů. V roce 2024 Peugeot prodal 1,1 milionu vozidel po celém světě a zdvojnásobil objednávky elektrických vozů.

 

Nový generální ředitel značky Peugeot Alain Favey využil třetí ročník akce E-Lion Day, konané pouhých 10 dní po jeho nástupu do funkce, k představení své vize a plánů pro nadcházející rok: „Jsem hrdý na to, že mohu vést značku Peugeot. Máme silnou pozici a kompletní nabídku elektrických, hybridních a plug-in hybridních modelů. Máme tudíž všechny předpoklady k úspěchu a přispění k udržitelné budoucnosti. Kromě našich úžasných produktů, které již máme na trhu, vybudujeme jasnou, úspěšnou a udržitelnou budoucnost pro Peugeot tím, že se zaměříme na naše zákazníky a posílíme naše partnerství. V roce 2025 jsme rozhodně v režimu plného výkonu. Ochrana životního prostředí a dekarbonizace jsou v centru všeho co děláme dnes i do budoucna.“

 

S nejširší nabídkou elektrických vozidel v rámci mainstreamových značek potvrzuje Peugeot svou ambici stát se lídrem evropského trhu elektrických vozů. Díky svým multienergetickým platformám předkládá odpovědi na všechny potřeby zákazníků – od hybridních vozů po 100% elektromobily, a od městských automobilů přes SUV až po lehká užitková vozidla.

 

Peugeot se v roce 2025 zaměří na růst na domácím trhu ve Francii a dál rozšíří svou již dnes nejpočetnější nabídku elektrických vozidel v Evropě když představí nové modely E-3008 a E-5008 Dual Motor 325 a E-5008 v pětimístném provedení

 

Pět pilířů E

Peugeot hodlá zrychlit přechod k bezemisní dopravě s pomocí pěti pilířů E: Electric (elektrifikace), Efficiency (efektivita), Experience (zážitek), Education (vzdělávání) a Environment (životní prostředí).

 

Electric (Elektrifikace)

Peugeot v Evropě zaznamenal historicky nejvyšší nárůst prodeje elektrických osobních vozidel soukromým osobám. Nový E-3008 zaznamenal velký úspěch se 120 000 objednávkami, z toho 22 % představovaly plně elektrické verze. Peugeot byl v loňském roce lídrem v segmentu B BEV a na trhu elektrických lehkých užitkových vozidel v Evropě.

 

V první polovině roku 2025 bude uveden nový Peugeot E-5008 v pětimístné verzi pro zákazníky, kteří chtějí prostorné SUV s větším objemem zavazadlového prostoru. Nabídne jim největší objem zavazadlového prostoru ve své třídě – 994 l (o 78 l více než u sedmimístné verze) a se sklopenými zadními sedadly 2310 l.

 

Během akce byly představeny i dvě nové verze 325 pro E-3008 Dual Motor a E-5008 Dual Motor, které v kombinaci s elektromotorem o výkonu 156 kW (213 k), který pohání přední kola vozidla, je navíc vybavena elektromotorem o výkonu 82 kW (112 k), který zajišťuje pohon zadních kol a celkový výkon 239 kW (325 k).

 

Efficiency (Efektivita)

Modely E-208 a E-308 se řadí mezi nejúčinnější vozy na trhu a modely Peugeot E-3008 a E-5008 Long Range disponují nejlepším dojezdem v rámci srovnatelných elektrických SUV, a to 700 km a 664 km. Efektivitu zvyšuje nový systém předehřevu akumulátoru u modelů E-3008 a E-5008, který je propojený s předehřátím kabiny. Optimalizuje dobu nabíjení při dlouhých cestách v chladném počasí.

 

Pro usnadnění přechodu k elektromobilitě Peugeot vyvinul elektrifikované pohonné jednotky - hybridní, plug-in hybridní a plně elektrické, přičemž všechny využívají stejnou platformu. Hybridní pohon je dostupný pro téměř celou modelovou řadu od 208 až po 5008. Tento pohon se skládá ze zážehového tříválce 1,2/100 kW (136 k) nové generace a šestistupňové dvouspojkové automatické převodovky s integrovaným elektromotorem. S akumulátorem, který se dobíjí za jízdy, poskytuje vyšší točivý moment v nízkých otáčkách a snižuje spotřebu paliva až o 15 %.  Dalším stupněm elektrifikace je plug-in hybrid. Tato technologie je dostupná pro modely 308, 408, 508, 3008 a 5008.

 

Experience (Zážitek)

Klíčem úspěchu v oblasti elektrických vozů jsou pozitivní zákaznické zkušenosti. Peugeot navrhuje elektrickou mobilitu tak, aby byla pro klienty příjemná a snadná. Zaměřuje se dynamiku vozů, jejich agilitu, rychlou odezvu a výkon. Důraz klade i na jednoduché používání elektromobilů a řešení nejčastějších otázek týkajících se dojezdu, dobíjení a spolehlivosti. U verze E-3008 Long Range nabízí dojezd až 700 km a pro E-5008 Long Range 668 km, zákazníkům umožní přístup k nabíjecímu průkazu Free2Move Charge Pass s víc než 700 000 veřejnými nabíjecími body v Evropě a v rámci Peugeot Electric Promise poskytne záruky 8 let / 160 000 km na vozidlo i akumulátor a wallbox.

 

Education (Vzdělávání)

Peugeot posiluje svůj ekologický závazek partnerstvími s organizacemi Born Free a Under The Pole. Aktivně se zapojuje do podpory vzdělávacích projektů ve spolupráci s organizacemi zaměřenými na ochranu životního prostředí.

 

Environment (Životní prostředí)

Peugeot neustále hledá řešení pro udržitelnější budoucnost, což je v souladu s cílem skupiny Stellantis dosáhnout uhlíkovou neutralitu. Vedle elektrifikace vozidel se Peugeot zaměřuje na udržitelné materiály a výrobní postupy. Výrobní závody spotřebovávají méně energie a přírodních zdrojů a přecházejí na obnovitelné zdroje energie s cílem dosáhnout 100 % do roku 2030.

 

Foto: Peugeot