name | autoweek.cz
Chevy Volt a Nissan Leaf vítězí nad Toyotou Prius
25.11.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Do konce září dosáhl v USA prodej elektrického Nissanu Leaf 7199 vozů a prodej Chevroletu Volt s prodlouženým dojezdem 3895 vozů. To nejsou bůhví jak velká čísla. Nejenže nedosahují původních plánů obou automobilek, ale zaostávají i za prognózami propagátorů elektromobility. Mnohem zajímavější ale je něco úplně jiného - jaká vozidla oněch 11 000 kupujících řídilo před svými novými elektromobily.
Barbara Keysová z agentury R. L. Polk & Co uskutečnila mezi kupujícími Leafu a Voltu průzkum a zjistila, že tato vozidla ve skutečnosti dobyla cizí trh. Keysová uvádí, že 78 % kupujících Voltu v době koupě nevlastnilo vůz Chevrolet. Podobně téměř 90 % nových majitelů Leafu předtím nemělo vůz značky Nissan. Keysová uvádí, že „Tyto dva vysokoprofilové nové modely na trhu ke značce úspěšně přivedly nové kupující, a to může mít dlouhodobý přínos pro loajalitu a udržení zákazníků.“ Ukazuje se, že kupci Voltu i Leafu jimi nejčastěji vyměňují své hybridy Toyota Prius. V případě Voltu k němu od Priusu přešlo 7 % kupujících, zatímco středně velký hybrid vyměnilo za Leaf 18 % kupujících. To je pozitivní zpráva pro GM i Nissan, nikoli však pro Toyotu. Současně to ale naznačuje, že nová technologie nezískává až tak mnoho nových příznivců, jen přetahuje ty už přesvědčené na poněkud vyšší úroveň.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz