name | autoweek.cz

Chevrolet Viva má nahradit Aveo

Chevrolet Viva má nahradit Aveo

06.08.2009 | Vladimír Rybecký | Aktuality

GM uvedlo, že plánuje výrobu malého automobilu pro severoamerický trh. Nový hospodárný automobil se má stát konkurentem v rámci segmentu B. Důvodem přípravy jeho výroby je snaha společnosti splnit přísnější požadavky Obamovy vlády na spotřebu paliva.

Nové GM podle všeho změní technické vybavení jednoho z výrobních podniků, které byly v rámci restrukturalizace utlumeny, a bude zde vyrábět nový automobil. Investice v hodnotě až 700 milionů dolarů přinese pracovní příležitost pro 1200 dělníků. Prezident a nejvyšší šéf GM Fritz Henderson uvedl: „Malé automobily představují nejrychleji se rozvíjející segment v USA i na celém světě. Věříme, že tento automobil zvítězí u našich současných i budoucích zákazníků.\"
Specifikace automobilu zatím není známa, ale ví se, že se nebude jednat o Chevrolet Aveo, malý automobil, který se pro USA vyrábí v Jižní Koreji a pro Evropu v Polsku, ani Spark, miniautomobil, který přijde na trh v roce 2011 a vychází z konceptu Beat.
Podle zdrojů z GM ponese novinka jméno Viva, tedy jméno používané kdysi britskou pobočkou GM Vauxhall. Tímto automobilem chce Chevy v segmentu malých automobilů v USA konkurovat novému Fordu Fiesta, Hondě Fit, Toyotě Yaris a Nissanu Versa.
Pod jeho kapotou bude pro USA malý čtyřválec. Malý Chevrolet ale bude směřovat i další trhy, kde jej může pohánět také vznětový čtyřválec nebo zážehový tříválec. Podle některých zdrojů by Viva měla v rámci nové modelové strategie od roku 2011 nahradit v Evropě a Asii stávající Aveo a být svým mladistvějším stylem větší konkurencí pro Ford Fiestu. Chevrolet Viva se pro USA bude vyrábět v závodě Orion v Michiganu, pro Evropu přichází v úvahu opět varšavský závod FSO.
Brazilská pobočka GM takřka ve stejné době představila náčrty malého vozu Chevrolet Agile, který se bude od roku 2010 vyrábět v Brazílii a Argentině. Vznikl pod vedením ředitele designu GM Brazil Carlose Barby. Na náčrtech je zajímavé především to, že vycházejí z konceptu GPiX a přináší styl, který by měl být základem projektu celosvětového malého vozu předběžně označovaného jako Chevrolet Viva. Agile nese podobné rysy jako Chevrolet Cruze, představený letos na jaře. Do brazilského projektu GM investovalo 400 milionů dolarů.
V Evropě neznámý brazilský projekt Chevrolet GPiX (Global Image) z roku 2008 stojí za připomenutí, protože v předstihu ukázal podobu nového stylu Chevroletu. Navíc se jednalo o studii dvoudveřového čtyřmístného SUV s mimořádně čistými liniemi. S jeho uvedením na jihoamerický trh se počítá v roce 2011.