name | autoweek.cz
Cestujme bezpečně a zodpovědně i v roce 2013
22.05.2013 | Ivana Rybecká | Aktuality
Europ Assistance s.r.o. zveřejnila výsledek hospodaření za rok 2012, seznámila s výsledky loňské letní cestovní sezony a představila inovativní mobilní aplikaci EAutoCare, která pomáhá motoristům při asistenci.
Druhá největší mezinárodní asistenční společnost Europ Assistance Group letos slaví 50 let od svého založení Pierrem Desnosem v roce 1963, kdy se stala první asistenční společností na světě. Její dceřiná společnost Europ Assistance s.r.o. na tiskové konferenci představila nové produkty a výsledek hospodaření za rok 2012.
Společnost dosáhla obratu 154 milionů Kč a zisku před zdaněním 30,2 milionů Kč. Jde o 20 % nárůst zisku oproti roku 2011 a společnost tak navázala na trvalý růstový trend posledních let. Obrat podle kategorií a služeb tvořilo cestování (42 %), automobily (40 %), domácnosti a rodina (11 %), zdraví (7 %). Dceřinná společnost ČP Asistence měla obrat přes 20 milionů Kč.
Novými produkty nabízenými společností jsou mobilní aplikace vyvinuté speciálně pro český trh EAutoCare a MedAsist, které se používají od ledna 2013. Jsou určeny pro telefony se systémy iOS a Android a umožňují kontakt klientů s asistenční centrálou. Po nastavení předvolených údajů aplikace zasílá informace o poloze a situaci asistenčnímu operátorovi, jenž zajistí odpovídající asistenční zásah či intervenci odborníka. Klient tak nemusí v krizové situaci hledat a diktovat čísla pojištění, SPZ vozidla či VIN kód. Výhodou je zaslání zakódované SMS zprávy asistenční centrále bez nutnosti roamingu i z míst se slabým signálem. Aplikace je čistě asistenční, srozumitelná, intuitivní. Obě aplikace fungují nezávisle na datovém tarifu.
Europ Assistance v letní sezoně zajistila celkem 14 263 asistenčních případů. Nejčastějšími destinacemi podle počtu zásahů jsou Egypt, Bulharsko, Turecko, Řecko a Chorvatsko. Nejdražším zásahem byl případ kolapsu, ke kterému došlo v USA. Prozatímní náklady na léčbu dosahují téměř 9 000 000 Kč. Nejvzdálenější destinací byl Nový Zéland, kde bylo potřeba zajistit očkování proti vzteklině. Nejstarším klientem byla 92 dáma, která v Maďarsku utrpěla cévní mozkovou příhodu, a nejmladším klientem bylo pětiměsíční miminko, které v Chorvatsku postihla angína.
Stále se potvrzuje, že se nevyplatí šetřit řádově desítky korun při sjednání cestovního pojištění, neboť dostatečné krytí v řádech milionů umožní nejvhodnější postup léčebných zákroků, pohodlný transport a asistenci v případě komplikací. Klienti se současně vyhnout dalekosáhlému zásahu do rozpočtu celé rodiny v případě, že finanční krytí z cestovního pojištění na poskytnutí lékařského ošetření a dalších služeb nestačí.
Společnost Europ Assistance tak jako každý rok před zahájením letní sezony klientům doporučuje několik pravidel, které zajistí hladký průběh jejich pobytu v zahraničí:
1) Nepodceňovat riziko úrazů a onemocnění. Nezapomenou na boty do vody, které mohou předejít uklouznutí nebo zranění ve vodě. Věnovat pozornost poměrně nebezpečným situacím a zraněním, ke kterým dochází na vodních tobogánech a skluzavkách.
2) Mít dobré pojištění s dostatečně vysokým limitem a rozsahem služeb a asistenční službou. Zkontrolovat, zda zahrnuje ošetření u zubaře, opatrovníka a jaká je spoluúčast.
3) Mít u sebe (nikoli v zavazadlovém prostoru) dostatek léků pro náhlá i chronická onemocnění. Je nutné počítat i neplánovaným prodloužením pobytu.
4) Nezapomenout telefon s nabíječkou a adaptérem pro danou oblast.
5) Mít hotovost v místní měně pro nezbytné pohotovostní poplatky.
6) Nikdy nevydávat cestovní doklady jako zástavu.
7) V případě nouze vždy volat co nejdříve asistenční službu. Její číslo si předem zadat do paměti telefonu.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz