name | autoweek.cz
Boom aut ze sekundárního trhu u podnikatelů a firem
29.01.2025 | Tiskové zprávy
Prodej Aures Holdingu firemním klientům vloni vzrostl o 8,5 %.
Společnost Aures Holdings, která provozuje síť autocenter AAA Auto a Mototechna, v loňském roce prodala rekordní množství ojetých a zánovních aut zákazníkům z B2B sektoru, tedy podnikatelům a firmám. Meziročně se tento prodej v rámci skupiny, tedy v České republice, v Polsku a na Slovensku, celkově zvýšil o 8,5 %. Růst táhl český a polský trh, kde B2B prodej vzrostl o víc než 10 %. Celkově v loňském roce prodal Aures 109 000 vozů, což byl oproti roku 2023 růst o 11 %.
„Největší růst jsme v B2B segmentu zaznamenali u prodejů firmám. Ty rostly nejvíce v Polsku, a to o 16 %. Zájem živnostníků byl nejvyšší v Česku, kde vzrostl o 17 %. Pokud jde o konkrétní vozy, pak si podnikatelé a firmy v tuzemsku a na Slovensku nejvíce pořizovali vozy Combi, SUV a hatchbacky. Hatchbacky byly naopak nejoblíbenější v Polsku. Prodej užitkových vozů vzrostl o 14,5 %. Jejich celkový podíl byl 12 %,“ uvedl generální ředitel Aures Holdings Petr Vaněček.
Pokud jde o modely, v česku jednoznačně vede značka Škoda s vozy Octavia, Superb a Kodiaq, Na Slovensku jsou to Škody Octavia a Superb a Volkswagen Passat. V Polsku jsou to tradičně Opel Astra, Škoda Octavia a Toyota Corolla.
Prodej B2B zákazníkům byl v Auresu rekordní ve všech čtvrtletích. „K rekordním výsledkům přispěla nová B2B strategie, v rámci které jsme provedli změny prodejního procesu, nastavili pro podnikatele a firmy specializovanou komunikaci a také zvyšování a pravidelné měření zákaznické spokojenosti. Takzvané Net Promoter Score bylo u podnikatelů dokonce vyšší, než u řadových zákazníků, a to 46 bodů na prodeji a 51 bodů na výkupu,“ zdůraznil Vaněček.
Za růstem prodeje vidí také schopnost Auresu poskytnout B2B zákazníkům kompletní řešení jejich vozového parku a speciální nabídku balíčku služeb, od přihlášení vozu, přes satelitní monitoring až po řadu slev. Díky tomu byl růst prodeje podnikatelům a firmám od loňského druhého pololetí o procento vyšší, než růst prodejů běžným zákazníkům.
„I v loňském roce se potvrdilo, že nákup vozů na splátky v podobě leasingu je pro podnikatele zajímavější než u soukromých zákazníků, vozy si pořizovali na úvěr v 39 % případů,“ uzavřel Vaněček.
Speciální balíček služeb Aures Holdings pro podnikatele v ČR
• Přihlášení vozu
• Servisní prohlídka po 12 měsících
• Garantovaný odkup vozu
• Satelitní monitoring vozu na rok zdarma
• Množstevní slevy již od dvou vozů
• Sleva 10 000 Kč na pojištění mechanických a elektronických závad
• Každý rok 50% sleva na měsíční pronájem vozu od Mototechny Drive pro střední a velké firmy
• Výkup všech vozů, včetně aut v leasingu
Foto: Aures Holdings
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz