name | autoweek.cz

BMW X2 - krok novým směrem
02.03.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality
BMW doplnilo svou nabídku crossoverů a SUV řady X o zcela nový kompaktní model X2 s velkým potenciálem získat pro značku nové skupiny především mladých zákazníků. Od 3. března se vydává za zákazníky v České republice.
BMW X2 je zcela novým modelem, který nenahrazuje žádný předchozí ani na jiný nenavazuje. Kompletuje řadu vozů X od X1 po X7 (ten přijde na trh ve druhém pololetí letošního roku). Všech modelů X se od roku 1999, kdy se uvedením modelu X5 BMW vydalo tehdy do zcela nového typu vozidel, se prodalo 5,4 milionu vozů. V loňském roce byl jejich podíl už 34 %.
Přitažlivý vzhled
BMW s tímto modelem rozšiřuje nabídku vozů řady 2, které sice nejsou s nadšením přijímány ortodoxními příznivci značky, ale ve skutečnosti je o ně velký zájem mezi kupujícími. Pro crossover X2 to bude nepochybně platit také. Prvním předpokladem k tomu je už jeho atraktivní design, vybočující z řady „krabicovitých“ SUV. Profil ve stylu kupé je zde mnohem méně násilný než u jeho větších sourozenců X4 a X6. Zajímavé tvary karoserie navíc podtrhují i sympaticky provokující úplně nové barevné odstíny. X2 je díky tomu auto nepochybně mnohem víc orientované i na ženské zákaznice, než jakékoliv jiné BMW. Milovníky klasických BMW zase nadchne znak na zadním sloupku jako u legendárního 3,0 CSL, který ostatně připomínají i jiné detaily designu.
Model X2 vznikl na stejné platformě UKL2 jako X1 nebo Mini Countryman a má proto velmi podobné rozměry a vpředu napříč uložený motor pohánějící přední (sDrive) nebo všechna (xDrive) kola. BMW X2 je dlouhý 4360 mm (tedy o 70 mm méně než X1) a má rozvor náprav 2670 mm (jako X1). Jde ale o model se zcela odlišným charakterem, který chce oslovovat úplně jiné zákazníky.
Čtyřválcové dvoulitry
Při uvedení na trh jsou v nabídce zážehový čtyřválec 2,0 l s přeplňováním turbodmychadlem sDrive20i/141 kW (192 k) a turbodiesely 2,0 l je ve verzích xDrive20d/140 kW (190 k) a xDrive25d/170 kW (231 k). Převodovky jsou jen samočinné Steptronic - sedmistupňová dvouspojková nebo osmistupňová. Postupně tuto nabídku doplní i zážehový tříválec 1,5 l sDrive18i/103 kW (140 k), čtyřválec 2,0 l sDrive28i resp. xDrive28i a turbodiesel sDrive18d/110 kW (150 k) resp. xDrive18d.
Digitální služby
Standardní výbava zahrnuje samostatný kontrolní displej 6,5“ nebo dotykový displej 8,8“ (pokud je součástí výbavy navigace). Ani v X2 nechybí známý ovladač funkcí iDrive na přání doplněný o hlasové ovládání a dotykový kontrolní displej. Řidič má navíc před sebou barevný projekční (Head-Up) displej s možností výběru zobrazovaných informací.
K dispozici jsou aktualizované digitální služby BMW ConnectedDrive a BMW ConnectedDrive Services. Na přání se dodává příprava pro WiFi hotspot i příprava pro Apple CarPlay, která umožňuje bezdrátové ovládání zvolených funkcí iPhone.
Příjemné svezení
Příjemným překvapením je chování X2 na silnici. Na rozdíl od jiných totiž nejde jen o crossover s karoserií napodobující kupé, ale jezdí se s ním skutečně jako se sportovním autem, u něhož si vyšší konstrukci uvědomujete jen při nastupování. X2 je velmi příjemně ovladatelné auto, se kterým je jízda zábavou, při níž nepřemýšlíte o emisních limitech a spotřebě (byť i v tomto ohledu je na tom X2 velmi dobře). BMW X2 je přitom i velmi praktické auto se zavazadlovým prostorem o objemu 470 l.
Základní cena verze X2 sDrive20i je 997 100 Kč, pro X2 xDrive20d 1 098 500 Kč. BMW X2 se vyrábí v bavorském Řezně (Regensburgu).
Malé a kompaktní prémiové crossovery a SUV v Evropě
Přitažlivý vzhled
BMW s tímto modelem rozšiřuje nabídku vozů řady 2, které sice nejsou s nadšením přijímány ortodoxními příznivci značky, ale ve skutečnosti je o ně velký zájem mezi kupujícími. Pro crossover X2 to bude nepochybně platit také. Prvním předpokladem k tomu je už jeho atraktivní design, vybočující z řady „krabicovitých“ SUV. Profil ve stylu kupé je zde mnohem méně násilný než u jeho větších sourozenců X4 a X6. Zajímavé tvary karoserie navíc podtrhují i sympaticky provokující úplně nové barevné odstíny. X2 je díky tomu auto nepochybně mnohem víc orientované i na ženské zákaznice, než jakékoliv jiné BMW. Milovníky klasických BMW zase nadchne znak na zadním sloupku jako u legendárního 3,0 CSL, který ostatně připomínají i jiné detaily designu.
Model X2 vznikl na stejné platformě UKL2 jako X1 nebo Mini Countryman a má proto velmi podobné rozměry a vpředu napříč uložený motor pohánějící přední (sDrive) nebo všechna (xDrive) kola. BMW X2 je dlouhý 4360 mm (tedy o 70 mm méně než X1) a má rozvor náprav 2670 mm (jako X1). Jde ale o model se zcela odlišným charakterem, který chce oslovovat úplně jiné zákazníky.
Čtyřválcové dvoulitry
Při uvedení na trh jsou v nabídce zážehový čtyřválec 2,0 l s přeplňováním turbodmychadlem sDrive20i/141 kW (192 k) a turbodiesely 2,0 l je ve verzích xDrive20d/140 kW (190 k) a xDrive25d/170 kW (231 k). Převodovky jsou jen samočinné Steptronic - sedmistupňová dvouspojková nebo osmistupňová. Postupně tuto nabídku doplní i zážehový tříválec 1,5 l sDrive18i/103 kW (140 k), čtyřválec 2,0 l sDrive28i resp. xDrive28i a turbodiesel sDrive18d/110 kW (150 k) resp. xDrive18d.
Digitální služby
Standardní výbava zahrnuje samostatný kontrolní displej 6,5“ nebo dotykový displej 8,8“ (pokud je součástí výbavy navigace). Ani v X2 nechybí známý ovladač funkcí iDrive na přání doplněný o hlasové ovládání a dotykový kontrolní displej. Řidič má navíc před sebou barevný projekční (Head-Up) displej s možností výběru zobrazovaných informací.
K dispozici jsou aktualizované digitální služby BMW ConnectedDrive a BMW ConnectedDrive Services. Na přání se dodává příprava pro WiFi hotspot i příprava pro Apple CarPlay, která umožňuje bezdrátové ovládání zvolených funkcí iPhone.
Příjemné svezení
Příjemným překvapením je chování X2 na silnici. Na rozdíl od jiných totiž nejde jen o crossover s karoserií napodobující kupé, ale jezdí se s ním skutečně jako se sportovním autem, u něhož si vyšší konstrukci uvědomujete jen při nastupování. X2 je velmi příjemně ovladatelné auto, se kterým je jízda zábavou, při níž nepřemýšlíte o emisních limitech a spotřebě (byť i v tomto ohledu je na tom X2 velmi dobře). BMW X2 je přitom i velmi praktické auto se zavazadlovým prostorem o objemu 470 l.
Základní cena verze X2 sDrive20i je 997 100 Kč, pro X2 xDrive20d 1 098 500 Kč. BMW X2 se vyrábí v bavorském Řezně (Regensburgu).
Malé a kompaktní prémiové crossovery a SUV v Evropě
délka | 2017 | 2016 | 17/16 | |
1. BMW X1 | 4360 mm | 119 323 | 96 676 | +23,4 % |
2. Audi Q2 | 4191 mm | 81 467 | 7 439 | - |
3. Audi Q3 | 4385 mm | 76 280 | 92 206 | -17,3 % |
4. Mercedes-Benz GLA | 4417 mm | 72 589 | 67 285 | +7,9 % |
5. Range Rover Evoque | 4371 mm | 56 785 | 64 101 | -11,4 % |
6. Mini Countryman/Paceman | 4313 mm | 46 532 | 37 470 | +24,2 % |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz