name | autoweek.cz
Automobilist vstupuje do světa NFT
12.06.2021 | Vladimír Rybecký | Auto archív
Automobilist vydražil digitální verzi slavného obrazu s Eliškou Junkovou The Queen of the Steering Wheel jako NFT.
Společnost Automobilist nově nabízí své umělecké obrazy jako NFT, exkluzivně vlastněná digitální díla obchodovaná kryptoměnami. V internetové aukci na platformě SuperRare vydražil tým kreativců kolem Pavla Turka jeden ze svých nejznámějších fine artů „The Queen of the Steering Wheel“, zobrazující legendární českou závodnici Elišku Junkovou.
Zkratka NFT znamená Non-fungible token, tedy nezaměnitelné digitální aktivum. Takové virtuální umělecké dílo nese certifikát originality a lze jej zakoupit prostřednictvím kryptoměn. V dražbě na platformě SuperRare vyhrála nabídka 5,5 ETH. Vítěz, sběratel Guy Norcal, získal kompletní nekomerční práva k tomuto digitálnímu obrazu.
Nová forma investice
Dražby obrazu s Eliškou Junkovou se zúčastnili i sběratelé, kteří v březnu zakoupili ve známé aukční síni Christie’s NFT obraz umělce Beeple za dosud rekordní částku 69 milionů dolarů (téměř 1,5 miliardy korun).
Jednalo se o historicky druhou NFT aukci, které se Automobilist zúčastnil. Již dříve v květnu našel svého majitele digitální originál fine artu „A Swede Swerves Through Sicilians“. Obraz zachycující momentku z nejtěžšího automobilového závodu Targa Florio v roce 1964 byl vydražen za 4 ETH.
„NFT je novou formou investice do umění v digitálním světě. Díla jsou stejně jedinečná jako klasické obrazy, třeba Mona Lisa. Do tohoto nového segmentu jsme se od začátku velmi aktivně zapojili a doufáme, že oslovíme sběratele, kteří dokáží naše umění náležitě ocenit,“ přibližuje CEO Automobilist Pavel Turek.
Královna volantu
Fine art nazvaný „The Queen of the Steering Wheel“ vznikl na oslavu výkonu Elišky Junkové také na Targa Florio v roce 1928. V silné mužské konkurenci skončila na Sicílii Junková pátá a ukázala, že automobilový sport může být i pro ženy. Tvorba obrazu zabrala grafikům z Automobilist několik tisíc hodin, protože bylo nutné počítačově zrekonstruovat vůz Bugatti Type 35B včetně osobitého čalounění, které Junková ve svém voze používala.
„Výsledkem je záběr z ptačí perspektivy, který v době konání závodu nebylo možné pořídit. Tento fine art zosobňuje pravou podstatu uměleckých děl od Automobilist, totiž autentické a perfekcionistické oživení historických momentů včetně všech detailů, které divákům závodu zůstaly skryté,“ říká Jan Rambousek, jenž stojí za náročným vývojem díla.
Po prvních dvou úspěšných NFT aukcích plánuje Automobilist další, jejichž výtěžek půjde třeba nadaci legendy formule 1 Sira Jackieho Stewarta Race against Dementia.
Automobilist
Automobilist si získal jméno svými sofistikovanými uměleckými díly, na nichž autenticky zachycuje klíčové momenty automobilového a motoristického sportu, a to jak historické, tak ty, které se do dějin teprve zapíšou. Za každým plakátem a obrazem je příběh plný emocí oživený malým, ale schopným týmem, který tvoří lidé půl tuctu národností ze tří kontinentů.
Všechny vozy vznikají prostřednictvím procesu 3D modelování a počítačově generovaných snímků (CGI). U nových modelů poslouží plány, u těch starších se kreativci z Automobilist musejí spolehnout na historické materiály. Obrazy následně putují k zákazníkovi pomocí B2B i B2C kanálů či dle přání partnera.
Zkratka NFT znamená Non-fungible token, tedy nezaměnitelné digitální aktivum. Takové virtuální umělecké dílo nese certifikát originality a lze jej zakoupit prostřednictvím kryptoměn. V dražbě na platformě SuperRare vyhrála nabídka 5,5 ETH. Vítěz, sběratel Guy Norcal, získal kompletní nekomerční práva k tomuto digitálnímu obrazu.
Nová forma investice
Dražby obrazu s Eliškou Junkovou se zúčastnili i sběratelé, kteří v březnu zakoupili ve známé aukční síni Christie’s NFT obraz umělce Beeple za dosud rekordní částku 69 milionů dolarů (téměř 1,5 miliardy korun).
Jednalo se o historicky druhou NFT aukci, které se Automobilist zúčastnil. Již dříve v květnu našel svého majitele digitální originál fine artu „A Swede Swerves Through Sicilians“. Obraz zachycující momentku z nejtěžšího automobilového závodu Targa Florio v roce 1964 byl vydražen za 4 ETH.
„NFT je novou formou investice do umění v digitálním světě. Díla jsou stejně jedinečná jako klasické obrazy, třeba Mona Lisa. Do tohoto nového segmentu jsme se od začátku velmi aktivně zapojili a doufáme, že oslovíme sběratele, kteří dokáží naše umění náležitě ocenit,“ přibližuje CEO Automobilist Pavel Turek.
Královna volantu
Fine art nazvaný „The Queen of the Steering Wheel“ vznikl na oslavu výkonu Elišky Junkové také na Targa Florio v roce 1928. V silné mužské konkurenci skončila na Sicílii Junková pátá a ukázala, že automobilový sport může být i pro ženy. Tvorba obrazu zabrala grafikům z Automobilist několik tisíc hodin, protože bylo nutné počítačově zrekonstruovat vůz Bugatti Type 35B včetně osobitého čalounění, které Junková ve svém voze používala.
„Výsledkem je záběr z ptačí perspektivy, který v době konání závodu nebylo možné pořídit. Tento fine art zosobňuje pravou podstatu uměleckých děl od Automobilist, totiž autentické a perfekcionistické oživení historických momentů včetně všech detailů, které divákům závodu zůstaly skryté,“ říká Jan Rambousek, jenž stojí za náročným vývojem díla.
Po prvních dvou úspěšných NFT aukcích plánuje Automobilist další, jejichž výtěžek půjde třeba nadaci legendy formule 1 Sira Jackieho Stewarta Race against Dementia.
Automobilist
Automobilist si získal jméno svými sofistikovanými uměleckými díly, na nichž autenticky zachycuje klíčové momenty automobilového a motoristického sportu, a to jak historické, tak ty, které se do dějin teprve zapíšou. Za každým plakátem a obrazem je příběh plný emocí oživený malým, ale schopným týmem, který tvoří lidé půl tuctu národností ze tří kontinentů.
Všechny vozy vznikají prostřednictvím procesu 3D modelování a počítačově generovaných snímků (CGI). U nových modelů poslouží plány, u těch starších se kreativci z Automobilist musejí spolehnout na historické materiály. Obrazy následně putují k zákazníkovi pomocí B2B i B2C kanálů či dle přání partnera.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz