name | autoweek.cz

Aures Holdings již prodal 11 000 aut on-line
12.02.2021 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Úspěšný model on-line prodeje od AuresLabu chce skupina rozšířit i do západní Evropy.
Skupina Aures Holdings za uplynulý rok ve své síti autocenter AAA Auto a Mototechna prodala on-line díky inovacím od své inovační laboratoře AuresLab již 11 000 vozů. V České republice i na Slovensku jednoznačně mezi nejprodávanějšími automobily vede Škoda Octavia se zážehovým motorem - v České republice s karoserií combi, na Slovensku je nejoblíbenější liftback.
Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva Aures Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA Auto, zhodnotila prodejní výsledky společnosti v uplynulém roce: „Vloni jsme v celé skupině prodali 70 000 aut, z toho 40 000 v České republice a 14 000 na Slovensku. Přes zásadní dopady pandemie koronaviru na celý sektor Automotive jde o náš pátý nejlepší výsledek v téměř třicetileté historii společnosti. Za prodeje, které musíme vzhledem k okolnostem považovat za velmi dobré, vděčíme rychlosti, s jakou jsme byli schopni přejít na on-line obchodování. On-line jsme připravovali již nějakou dobu a díky poctivé práci právě naší inovační laboratoře AuresLab jsme na ně byli schopni přejít ze dne na den, během pár hodin od vyhlášení vládních opatření.“
Úspěšný on-line prodej
„Možnost nákupu vozů on-line jsme zprovoznili již téměř přesně před dvěma lety 1. února 2019 jako jeden z prvních projektů AuresLabu. Tehdy jsme ještě netušili, jak se nám již zavedená infrastruktura i nastavené procesy už za rok zúročí. Jen díky tomu, že jsme měli celý proces nastavený a vyzkoušený, jsme mohli po uzavření poboček v rámci prvního loňského lockdownu přejít na plný on-line prodej prakticky během jediné noci. Jen díky dobré práci AuresLabu jsme mohli následně prodat už 11 000 aut. Současný vývoj pandemie navíc znamená, že k tomuto číslu ještě minimálně několik tisíc přidáme,“ říká Karolína Topolová.
„Již 1. února 2019 jsme spustili první e-shop. To jsme ještě netušili, jak moc se nám tento projekt za 13,5 měsíce zúročí. Během první vlny pandemie jsme tak mohli ze dne na den spustit on-line prodej. Lidé se během první vlny teprve učili nakupovat on-line a prodávalo se 20 % aut oproti běžnému stavu. Nyní, v průběhu současné vlny, již v České republice během lockdownu prodáváme zhruba 50 %. Celkem jsme za posledních 12 měsíců on-line prodali již téměř 11 000 automobilů. V rámci Exportu prodáváme automobily on-line dlouhodobě. Za poslední dva roky došlo k nárůstu poptávky o 50 % z 1876 aut v roce 2019 na 2829 aut v roce 2020,“ uvedl Stanislav Gálik, výkonný ředitel inovační laboratoře AuresLab, která pro Aures Holdings řešení on-line prodeje připravila.
„Zákazníci často nevědí, že nákup automobilu on-line je nejbezpečnější způsob nákupu vozu v dnešní době. U nás nacházejí záruku velké společnosti. Vydesinfikovaný vůz doručíme až před dveře domu bez dlouhých čekacích lhůt, které jsou nyní na nová auta. Úspěšnost on-line prodeje je nyní asi 95 %. Lidé, kteří si chtějí auto pořídit on-line, jsou již většinou k nákupu rozhodnuti. Vědí, že při nákupu neriskují nic navíc oproti osobnímu jednání, navíc mají dle zákona možnost do dvou týdnů vůz vrátit. Je to tedy zcela bezpečná varianta nákupu, včetně všech garancí a záruk. Tři nejčastější důvody vrácení vozu jsou zhoršená ekonomická situace zákazníka, např. kvůli ztrátě zaměstnaní nebo omezení v rámci podnikání, impulzivní nákup bez porady s partnerem, který to kupujícímu doma rozmluví, a z důvodu onemocnění.,“ dodal Stanislav Gálik.
Cíle pro rok 2021
„Letos, pokud to pandemická situace dovolí, se chceme vrátit minimálně na čísla z roku 2019, kdy jsme zobchodovali téměř devadesát tisíc vozů. Jaké k tomu vidíme předpoklady? Zhoršující se ekonomická situace podle nás povede k většímu zájmu o ojeté vozy. Minimálně po část roku bude pokračovat trend dovolených v tuzemsku s vlastním automobilem a lidé budou z hygienických důvodů nadále preferovat cestování osobním vozem před veřejnou hromadnou dopravou,“ konstatovala Karolína Topolová.
Expanze na západ
Nastartování on-line prodeje vozů je v tříleté historii AuresLabu zatím nejviditelnějším, i když původně nečekaným úspěchem, který chce skupina využít i pro svou další expanzi na nové trhy.
„Z hlediska strategického rozvoje prodejních aktivit bych chtěla jen naznačit, že naše společnost uvažuje o prodejních aktivitách v zemích západní části EU, kde zatím nepůsobila. Detailnější informace o tomto projektu budou k dispozici během několika týdnů,“ naznačila Karolína Topolová.
„Chystáme velkou investici do on-line prodeje. Úspěch on-line prodeje nás inspiroval k přípravě nového projektu, který připravujeme ke spuštění. Chceme s tímto projektem vstoupit na nové trhy v západní části EU. Na projekt máme připraveny prostředky ve výši několika desítek milionů eur. Poprvé chceme vstoupit na trhy mimo bývalé postkomunistické země střední Evropy. Detaily oznámíme během několika týdnů,“ řekl Stanislav Gálik.
Shrnutí dalších projektů AuresLabu
Mototechna EcoDrive za rok 2020 v rámci celé skupiny prodala téměř 200 hybridů a elektromobilů. Největší zájem je v ČR, kde poptávka meziročně vzrostla téměř trojnásobně. Zatímco v ČR poptávka po alternativních palivech posiluje, na Slovensku je zájem téměř nulový.
Prostřednictvím Fleet Hero & Mototechna Drive bylo za poslední tři roky pronajato 3500 automobilů. V roce 2020 to i přes krizi, způsobenou pandemií, bylo stejné množství pronajatých automobilů jako o rok dříve. Meziroční nárůst za běžného ekonomického růstu se pohybuje nad 25 %.
Celkové náklady na analytický tým datových služeb je 2 000 000 Kč/měsíc. Od jeho spuštění do něj bylo za tři roky investováno 72 000 000 Kč.
Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva Aures Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA Auto, zhodnotila prodejní výsledky společnosti v uplynulém roce: „Vloni jsme v celé skupině prodali 70 000 aut, z toho 40 000 v České republice a 14 000 na Slovensku. Přes zásadní dopady pandemie koronaviru na celý sektor Automotive jde o náš pátý nejlepší výsledek v téměř třicetileté historii společnosti. Za prodeje, které musíme vzhledem k okolnostem považovat za velmi dobré, vděčíme rychlosti, s jakou jsme byli schopni přejít na on-line obchodování. On-line jsme připravovali již nějakou dobu a díky poctivé práci právě naší inovační laboratoře AuresLab jsme na ně byli schopni přejít ze dne na den, během pár hodin od vyhlášení vládních opatření.“
Úspěšný on-line prodej
„Možnost nákupu vozů on-line jsme zprovoznili již téměř přesně před dvěma lety 1. února 2019 jako jeden z prvních projektů AuresLabu. Tehdy jsme ještě netušili, jak se nám již zavedená infrastruktura i nastavené procesy už za rok zúročí. Jen díky tomu, že jsme měli celý proces nastavený a vyzkoušený, jsme mohli po uzavření poboček v rámci prvního loňského lockdownu přejít na plný on-line prodej prakticky během jediné noci. Jen díky dobré práci AuresLabu jsme mohli následně prodat už 11 000 aut. Současný vývoj pandemie navíc znamená, že k tomuto číslu ještě minimálně několik tisíc přidáme,“ říká Karolína Topolová.
„Již 1. února 2019 jsme spustili první e-shop. To jsme ještě netušili, jak moc se nám tento projekt za 13,5 měsíce zúročí. Během první vlny pandemie jsme tak mohli ze dne na den spustit on-line prodej. Lidé se během první vlny teprve učili nakupovat on-line a prodávalo se 20 % aut oproti běžnému stavu. Nyní, v průběhu současné vlny, již v České republice během lockdownu prodáváme zhruba 50 %. Celkem jsme za posledních 12 měsíců on-line prodali již téměř 11 000 automobilů. V rámci Exportu prodáváme automobily on-line dlouhodobě. Za poslední dva roky došlo k nárůstu poptávky o 50 % z 1876 aut v roce 2019 na 2829 aut v roce 2020,“ uvedl Stanislav Gálik, výkonný ředitel inovační laboratoře AuresLab, která pro Aures Holdings řešení on-line prodeje připravila.
„Zákazníci často nevědí, že nákup automobilu on-line je nejbezpečnější způsob nákupu vozu v dnešní době. U nás nacházejí záruku velké společnosti. Vydesinfikovaný vůz doručíme až před dveře domu bez dlouhých čekacích lhůt, které jsou nyní na nová auta. Úspěšnost on-line prodeje je nyní asi 95 %. Lidé, kteří si chtějí auto pořídit on-line, jsou již většinou k nákupu rozhodnuti. Vědí, že při nákupu neriskují nic navíc oproti osobnímu jednání, navíc mají dle zákona možnost do dvou týdnů vůz vrátit. Je to tedy zcela bezpečná varianta nákupu, včetně všech garancí a záruk. Tři nejčastější důvody vrácení vozu jsou zhoršená ekonomická situace zákazníka, např. kvůli ztrátě zaměstnaní nebo omezení v rámci podnikání, impulzivní nákup bez porady s partnerem, který to kupujícímu doma rozmluví, a z důvodu onemocnění.,“ dodal Stanislav Gálik.
Cíle pro rok 2021
„Letos, pokud to pandemická situace dovolí, se chceme vrátit minimálně na čísla z roku 2019, kdy jsme zobchodovali téměř devadesát tisíc vozů. Jaké k tomu vidíme předpoklady? Zhoršující se ekonomická situace podle nás povede k většímu zájmu o ojeté vozy. Minimálně po část roku bude pokračovat trend dovolených v tuzemsku s vlastním automobilem a lidé budou z hygienických důvodů nadále preferovat cestování osobním vozem před veřejnou hromadnou dopravou,“ konstatovala Karolína Topolová.
Expanze na západ
Nastartování on-line prodeje vozů je v tříleté historii AuresLabu zatím nejviditelnějším, i když původně nečekaným úspěchem, který chce skupina využít i pro svou další expanzi na nové trhy.
„Z hlediska strategického rozvoje prodejních aktivit bych chtěla jen naznačit, že naše společnost uvažuje o prodejních aktivitách v zemích západní části EU, kde zatím nepůsobila. Detailnější informace o tomto projektu budou k dispozici během několika týdnů,“ naznačila Karolína Topolová.
„Chystáme velkou investici do on-line prodeje. Úspěch on-line prodeje nás inspiroval k přípravě nového projektu, který připravujeme ke spuštění. Chceme s tímto projektem vstoupit na nové trhy v západní části EU. Na projekt máme připraveny prostředky ve výši několika desítek milionů eur. Poprvé chceme vstoupit na trhy mimo bývalé postkomunistické země střední Evropy. Detaily oznámíme během několika týdnů,“ řekl Stanislav Gálik.
Shrnutí dalších projektů AuresLabu
Mototechna EcoDrive za rok 2020 v rámci celé skupiny prodala téměř 200 hybridů a elektromobilů. Největší zájem je v ČR, kde poptávka meziročně vzrostla téměř trojnásobně. Zatímco v ČR poptávka po alternativních palivech posiluje, na Slovensku je zájem téměř nulový.
Prostřednictvím Fleet Hero & Mototechna Drive bylo za poslední tři roky pronajato 3500 automobilů. V roce 2020 to i přes krizi, způsobenou pandemií, bylo stejné množství pronajatých automobilů jako o rok dříve. Meziroční nárůst za běžného ekonomického růstu se pohybuje nad 25 %.
Celkové náklady na analytický tým datových služeb je 2 000 000 Kč/měsíc. Od jeho spuštění do něj bylo za tři roky investováno 72 000 000 Kč.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz