name | autoweek.cz

Aures Holdings cílí na rekord

Aures Holdings cílí na rekord

11.10.2023 | Vladimír Rybecký | Autoservis

Společnost Aures Holdings už za tři čtvrtletí letošního roku prodala 75 700 vozů a letos cílí na rekordních 100 000 prodaných aut. Letošní léto bylo pro ni nejsilnější v historii.

Společnost Aures Holdings, provozovatel sítě AAA Auto a Mototechna a největší obchodník s ojetými a zánovními vozy ve střední Evropě, už za tři čtvrtletí letošního roku prodala 75 700 vozů, což je nárůst oproti stejnému období roku 2022 o 17%. Třetí čtvrtletí bylo pro Aures historicky nejlepší za 31 let na trhu s 26 500 prodanými vozy - oproti loňskému roku o 6600 vozů víc. Díky těmto výsledkům odhaduje celkový počet prodaných aut v letošním roce až na rekordních 100 000 kusů. V České republice se za období od letošního ledna do září prodalo 41 900 aut, na Slovensku 15 000 a v Polsku 18 800. Skupina momentálně prodává 290 vozů denně.

 

„Dosavadní výsledky prodejů za devět měsíců jsou pro nás zatím nejlepší v naší jedenatřicetileté historii. Našemu skvělému prodejnímu výsledku jistě pomáhá i to, že podle našich statistik se ceny ojetých vozů – na rozdíl od ostatního zboží – už od dubna prakticky nezvedají. Díky tomuto pozitivnímu vývoji odhadujeme naše celkové prodeje v letošním roce, pokud na trhu nenastane nějaký zásadnější otřes, na téměř sto tisíc automobilů,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva společnosti Aures Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA Auto, Mototechna, Auto Diskont a Driverama.

 

„Ekonomické oslabení znamená příklon k trhu ojetých automobilů. Proto je naším největším problémem naplnění nabídky i s ohledem na omezení na primárním trhu, což vyvolává nedostatek na sekundárním trhu. Díky digitalizaci Aures dokáže kvalitní auta stále zdrojovat,“ dodala Topolová.

 

Nabídka vozů v prodejní síti Aures Holdings dosáhla 13 000 aut, a protože skupina za současné situace na trhu vidí prostor k dalšímu růstu prodeje, chystá se na rozšíření kapacit. „Obchodu s ojetými a zánovními vozy se daří. Proto se snažíme stále zahušťovat a zvyšovat kapacitu naší sítě poboček. Se zvyšující se nabídkou potřebujeme posilovat i naší výkupní infrastrukturu. V České republice bychom rádi během tří let otevřeli tři nové pobočky a na Slovensku chystáme jednu až dvě nové výkupní pobočky. Plánujeme také nadále posilovat mobilní výkup, protože tato služba, zavedená v době covidu, je zákazníky stále požadovaná,“ řekla Karolína Topolová.

 

Stav trhu ojetých vozů v České republice

Navzdory inflaci si v ČR ojetá auta již půl roku drží stálou střední hodnotu ceny na úrovni 199 000 Kč. Ustálila se i celková nabídka hlavních inzertních agregátorů ojetých vozů, která se v ČR pohybuje měsíčně okolo 100 000 ojetin. Podle analýz Aures Holdingu došlo v České republice a na Slovensku ke zvýšení objemu ojetých vozů na hlavních agregátorech. V České republice nabídka vzrostla o téměř 5 % a cena se díky stabilizaci v posledních měsících zvedla jen o 10 %. Na Slovensku nabídka vzrostla dokonce o 12 % a ceny se zvýšily o 22 %. Nejčastější věk inzerovaných automobilů díky vyššímu počtu zánovních aut v nabídce mírně klesnul v ČR na 10,9 roku. Nejčastější stav tachometru inzerovaných automobilů naopak v ČR mírně stoupnul na 154 000 km. V ČR a na Slovensku se zvýšila nabídka automobilů na naftu (v ČR o 7 % a na Slovensku o 14 %). Roste nabídka hybridů (v ČR o 45 %) a elektromobilů (v ČR nárůst o 85 %).

 

„Co se týče skladby prodejů, v České republice a v Polsku se letos nejlépe prodávají benzinové vozy, na Slovensku mírně převažují diesely. Podíl alternativních pohonů je u LPG a CNG absolutně zanedbatelný, ale rychle roste zájem o elektrovozy – letos jsme jich již prodali 300, což je více než za celý loňský rok. Množství prodaných hybridů se již zvýšilo na 3 % z našich celkových prodejů,“ uvedl provozní ředitel Aures Holdings Petr Vaněček.

 

Prodej elektromobilů v rámci Aures Holdings

V prodejní síti Aures Holdings bylo letos prodáno 300 elektromobilů, většina z nich v České republice – 84 % z celkového prodeje BEV, tedy 252. Průměrná prodejní cena v letošním roce je 620 000 Kč. V nabídce se objevuje měsíčně 66 elektromobilů, z nichž 47 % bylo vykoupeno v Německu. V průměru se prodávají elektromobily po 55 dnech, jsou v průměru 3,49 let staré při průměrném roku výroby 2019.

 

Aures Holdings používá unikátní kontrolu historie a stavu akumulátorů elektromobilů. Obavy z degradace akumulátorů u ojetých BEV se v prodeji Aures Holdings nepotvrzuje. Průměrný stav zdraví akumulátoru SOH (State Of Health) je 93,04 % při průměrném nájezdu testovaných vozů 44 178 km. Průměrná kapacita akumulátoru u kontrolovaných BEV byla 48,8 kWh.

 

Prověřování historie ve spolupráci s Cebia

V květnu se Aures Holdings jako první v oboru spojil se společností Cebia, největší českou nezávislou organizací, zabývající se prověřováním automobilů, aby zákazníkům poskytl komfortní přístup k rozhodujícím datům o jejich původu a historii. Zákazníci mohou získat data o nabízených vozech zdarma přímo na webových stránkách aniž by se museli jakkoliv zavázat ke koupi auta.

 

„Od té doby si zákazníci na našich webových stránkách zdarma prověřili téměř 15 000 vozů. Obdobný projekt jsme spustili během léta i na Slovensku, kde od poloviny srpna spolupracujeme s Registrem prevádzkových záznamov vozidiel. Tam si zákazníci na našich webových stránkách zdarma prověřili přes tři tisíce vozů,“ dodal Vaněček.

 

Měření spokojenosti zákazníků

Aures Holdings měří zákaznickou spokojenost pomocí Net Promoter Score, tedy NPS. V sektoru ojetých vozů je v oblasti měření NPS Aures průkopníkem, protože ani v jedné ze zemí, v nichž působí, žádný prodejce ojetin tento parametr nezveřejňuje. Ověřování NPS pro Aures zajištuje společnost InsightSofa.

 

„Aures využívá náš nejpokročilejší modul pro práci se zákaznickou zkušeností. Ten společnosti umožňuje rychle a efektivně reagovat na veškerá přání či stížnosti zákazníků a dotáhnout je do zdárného konce. Jsem opravdu rád, když vidím, jak se zpětnou vazbou pracují a dosahují tím trvalého zlepšování. A to je u Auresu tento rok opravdu obrovské,“ řekl Aleš Rouček, výkonný ředitel InsightSofa.