name | autoweek.cz

Audi A6 e-Tron – nová elegantní business třída

Audi A6 e-Tron – nová elegantní business třída

08.04.2025 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Nové Audi A6 e-Tron přináší významné zvýšení efektivity jízdy mj. maximalizací využití aerodynamických prvků. Jeho design zaujme nejen účelností, ale i elegantním vzhledem.

Nové Audi A6 e-Tron přijíždí na modulární platformě Premium Platform Electric (PPE) vyvinuté společně s Porsche, kde je základem pro Macan E. Zde je poprvé využita pro model s klasickou karoserií jako sportovní Sportback a první elektrické kombi Avant. V Evropě právě verze Avant v tomto segmentu jednoznačně dominuje.

 

Elegance a aerodynamika

A6 e-Tron je první model, který využívá koncept ploché podlahy a ustavuje rekordní hodnoty po stránce aerodynamiky s cx 0,21 pro Sportback, zatímco o 4 cm vyšší Avant vykazuje cx 0,24. Příď je kromě minimálních vstupů vzduchu téměř uzavřená a jsou zde i chytré prvky navádění vzduchu jako vzduchové clony. Mnohé z aerodynamických vylepšení bylo možné realizovat jen díky elektrickému pohonu a nelze je použít u vozů se spalovacím motorem.

 

Ke sportovnímu vzhledu přispívají extrémně úzké OLED Matrix světlomety 2. generace a OLED koncová světla a světelný pás. Na přání jsou poprvé na zádi k dispozici také osvětlené kruhy Audi.

 

Panoramatický displej

Uspořádání infotainmentu je jako v Audi Q6 e-Tron s panoramatickým displejem MMI v zaobleném designu, který se skládá z až čtyř displejů. Vždycky je tu 11,9“ displej virtuálního kokpitu a 14,5“ MMI dotykový displej. Za příplatek jsou k dispozici také 10,9“ MMI displej pro spolujezdce a head-up displej s rozšířenou realitou a vyšší kvalitou zobrazení. V příplatkové výbavě jsou i virtuální vnější zrcátka 2. generace s lepším umístěním a kvalitnějším zobrazením.

 

S délkou 4928 a rozvorem náprav 2946 mm je dostatek místa i na zadních sedadlech. Avant má objem zavazadlového prostoru 502 l resp. až 1422 l, Sportback je s 502 l resp. až 1330 l neméně praktický. Navíc je úložný prostor 27 l pod přední kapotou pro menší předměty nebo nabíjecí kabely.

 

Výhody platformy PPE

Platforma PPE díky 800 V technologii umožňuje ultrarychlé nabíjení s maximálním nabíjecím výkonem 270 kW. Základní verze A6 e-Tron využívá akumulátor s kapacitou 83 kWh (netto 75,8 kWh) pro dojezd 627 km (Sportback). Ostatní verze jsou vybaveny akumulátorem s celkovou kapacitou 100 kWh (netto 94,9 kWh), přičemž ve verzi Performance s pohonem zadních kol je dojezd až 756 km.

 

V základní verzi je A6 e-Tron uveden na trh s pohonem zadních kol a trakčním elektromotorem s výkonem 210 kW. Ve verzi Performance má elektromotor výkon 270 kW (367 k) a točivý moment 580 N.m. Verze s pohonem všech kol quattro má elektromotor 280 kW/580 N.m na zadní nápravě a 140 kW/275 N.m vpředu pro největší výkon systému 315 kW. Ve vrcholné verzi S6 e-Tron s pohonem všech kol quattro je maximální systémový výkon 370 kW (503 k). Vrcholný model zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 s a dosahuje rychlost až 240 km/h. Jeho normovaný dojezd je 675 km. Samozřejmě při jízdě na dálnici nelze s uvedenými hodnotami dojezdu podle WLTP počítat.

 

Pro efektivitu a dojezd je důležitá účinná rekuperace, kterou lze ovládat pomocí páček na volantu. Do akumulátoru lze nasměrovat až 220 kW.

 

Cenová nabídka

Adaptivní vzduchové odpružení dodává vozu lehkost v zatáčkách. Upravené jízdní režimy – Balanced, Comfort, Dynamic a Efficiency - umožňují najít rovnováhu mezi sportovním a komfortním chováním vozu. Brzdová soustava iBRS využívá systém brake-by-wire umožňující vektorování brzdného momentu mezi jednotlivá kola. Zajímavostí jsou různé rozměry pneumatik vpředu a vzadu.

 

A6 e-Tron spojuje přednosti značky Audi, tedy elegantní design, jízdní komfort, špičkovou techniku a dynamiku s požadavky elektromobility – efektivní každodenní jízdy i cestování na dlouhé vzdálenosti při radosti z jízdy.

 

Základní cena A6 e-Tron je 1 659 900 Kč, pro e-tron Performance 1 990 900 Kč, e-tron quattro 2 109 900 Kč a S6 quattro 2 559 900 Kč. Příplatek za verzi Avant je 42 000 Kč.

 

Foto: Vladimír Rybecký a Audi