name | autoweek.cz
Asociální experimenty s místy pro parkování
09.05.2022 | | Aktuality
Pěkné pro děti, obtížné pro řidiče: ulice na hraní.
Parkovacích míst je ve velkých německých městech málo. To platí nejen pro centra měst, ale i pro mnoho obytných čtvrtí. Někteří místní politici problém dále prohlubují. Příkladem je Berlín-Kreuzberg: v prostoru Graefekiez politici SPD a Zelených přeměnili téměř všechna parkovací místa tak, aby tam nikdo nemohl zaparkovat svá auta.
To bylo naplánováno jako součást vědeckého terénního testu, který by měl trvat jeden rok. V jeho rámci by měly vzniknout ulice na hraní. Podle informací se tam ale neplánuje úplné vyloučení dopravy. Jako alternativa k chybějícím parkovacím místům pro vozidla se odkazuje na nedaleké vícepodlažní parkoviště.
V Düsseldorfu zase musí občané bojovat proti rezidentním parkovacím zónám. Rezidentní parkování je nepopulární, protože stojí peníze a je omezeno na úzký rádius, což ztěžuje nebo zcela znemožňuje nalezení parkovacího místa v určitých časech. Mnoho ekologů nemá pro problémy řidičů pochopení a primárně trvá na přínosu pro zdraví a klima.
O zvýšení poplatků za parkování se neustále diskutuje. Mezi cíle patří vzdání se soukromých vozidel kvůli nadměrným nákladům a pravidelným potížím s hledáním parkovacího místa. Úmyslně či neúmyslně však vznikají majitelé automobilů první a druhé třídy. Těch, kteří si mohou dovolit vlastní garáž, se opatření nedotknou. Do problémů se naopak dostávají jen sociálně slabí řidiči. Ukazuje se, že experimenty s parkovacími místy jsou společensky nepřijatelným nástrojem proměny dopravy.
To bylo naplánováno jako součást vědeckého terénního testu, který by měl trvat jeden rok. V jeho rámci by měly vzniknout ulice na hraní. Podle informací se tam ale neplánuje úplné vyloučení dopravy. Jako alternativa k chybějícím parkovacím místům pro vozidla se odkazuje na nedaleké vícepodlažní parkoviště.
V Düsseldorfu zase musí občané bojovat proti rezidentním parkovacím zónám. Rezidentní parkování je nepopulární, protože stojí peníze a je omezeno na úzký rádius, což ztěžuje nebo zcela znemožňuje nalezení parkovacího místa v určitých časech. Mnoho ekologů nemá pro problémy řidičů pochopení a primárně trvá na přínosu pro zdraví a klima.
O zvýšení poplatků za parkování se neustále diskutuje. Mezi cíle patří vzdání se soukromých vozidel kvůli nadměrným nákladům a pravidelným potížím s hledáním parkovacího místa. Úmyslně či neúmyslně však vznikají majitelé automobilů první a druhé třídy. Těch, kteří si mohou dovolit vlastní garáž, se opatření nedotknou. Do problémů se naopak dostávají jen sociálně slabí řidiči. Ukazuje se, že experimenty s parkovacími místy jsou společensky nepřijatelným nástrojem proměny dopravy.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz