name | autoweek.cz
Analýza českého trhu 2012 - V. část
08.02.2013 | Vladimír Rybecký | Statistiky
Statistiky SDA uvádějí prodej jednotlivých modelů podle obchodních tříd. Toto rozdělení je ale nedostatečné. Proto jsme použili podrobnější rozdělení do jednotlivých segmentů abychom měli lepší přehled jaké trendy bylo možné v loňském roce zaznamenat.
Analýzu registrací segmentu minivozů a malých aut najdete zde, kompaktních vozů a střední třídy zde, velkých vozů zde, minivanů zde a druhá část SUV a crossoverů zde. V tištěné podobě najdete analýzu českého trhu na stránkách magazínu Autoservis.
Malá SUV a crossovery
Ve světě se tento segment rychle rozvíjí a proto do něj vstupuje řada nových modelů (prvním u nás se stal Opel Mokka). Na českém trhu je tato kategorie zcela pod nadvládou Škody Yeti, nicméně i nadále si udržuje velmi silné postavení Suzuki SX4 (na rozdíl od identického Fiatu Sedici). Zajímavé je, že jen méně než třetina vozů má pohon všech kol a poměr zážehových a vznětových motorů je poměrně vyrovnaný.
|
Malá SUV |
ks |
Benzin |
Nafta |
CNG |
LPG |
E85 |
Hybrid |
4x4 |
2011 |
1. |
Škoda Yeti |
4260 |
1732 |
2528 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1822 |
3968 |
2. |
Suzuki SX4 |
1455 |
1447 |
8 |
0 |
0 |
0 |
0 |
972 |
1853 |
3. |
Nissan Juke |
740 |
199 |
541 |
0 |
0 |
0 |
0 |
26 |
370 |
|
celkem |
6634 |
3551 |
3083 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2990 |
6327 |
Další registrované vozy: Fiat Sedici (91, 87 se 4x4), Suzuki Jimny (68 se 4x4) a Opel Mokka (20, 15 se 4x4).
Kompaktní SUV a crossovery
Výrazně posilující segment prošel mnoha proměnami. Vedoucí postavení ztratila Dacia Duster ve prospěch dalšího z vozů Hyundai vyráběných v České republice, modelu ix35. Největší nárůst prodeje ale vykazuje Nissan Qashqai. Pouze polovina kupovaných vozů této kategorie má pohon všech kol a podíl vznětových motorů je dvojnásobný proti zážehovým.
|
Kompaktní SUV |
ks |
Benzin |
Nafta |
CNG |
LPG |
E85 |
Hybrid |
4x4 |
2011 |
1. |
Hyundai ix35 |
2236 |
743 |
1493 |
0 |
0 |
0 |
0 |
841 |
1830 |
2. |
Nissan Qashqai |
1856 |
414 |
1442 |
0 |
0 |
0 |
0 |
458 |
842 |
3. |
Volkswagen Tiguan |
1837 |
543 |
1294 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1048 |
1479 |
4. |
Dacia Duster |
1648 |
536 |
730 |
0 |
28 |
354 |
0 |
1107 |
2324 |
5. |
Kia Sportage |
1456 |
757 |
699 |
0 |
0 |
0 |
0 |
683 |
1501 |
6. |
Honda CR-V |
772 |
293 |
479 |
0 |
0 |
0 |
0 |
766 |
667 |
7. |
Peugeot 3008 |
715 |
69 |
630 |
0 |
0 |
0 |
16 |
16 |
519 |
8. |
Ford Kuga |
707 |
6 |
701 |
0 |
0 |
0 |
0 |
301 |
573 |
9. |
Mitsubishi ASX |
560 |
254 |
306 |
0 |
0 |
0 |
0 |
306 |
792 |
10. |
Toyota RAV4 |
395 |
199 |
196 |
0 |
0 |
0 |
0 |
383 |
361 |
11. |
Mazda CX-5 |
343 |
189 |
154 |
0 |
0 |
0 |
0 |
279 |
- |
12. |
Renault Koleos |
172 |
0 |
172 |
0 |
0 |
0 |
0 |
157 |
166 |
13. |
Subaru XV |
136 |
97 |
39 |
0 |
0 |
0 |
0 |
136 |
- |
14. |
Citroën Aircross |
109 |
18 |
91 |
0 |
0 |
0 |
0 |
79 |
- |
|
celkem |
13110 |
4129 |
8583 |
0 |
28 |
354 |
16 |
6726 |
11232 |
Další registrované vozy: Nissan X-Trail (88 se 4x4), Jeep Compass (56, 54 se 4x4), SsangYong Korando (14 se 4x4), Jeep Patriot (8 se 4x4) a Jeep Cherokee (2 se 4x4).
Kompaktní premium SUV a crossovery
Nevelký segment se stabilním prodejem a jasnou charakteristikou: požadavkem je turbodiesel a pohon všech kol.
|
Kompaktní premium SUV |
ks |
Benzin |
Nafta |
CNG |
LPG |
E85 |
Hybrid |
4x4 |
2011 |
1. |
Volvo XC60 |
588 |
18 |
570 |
0 |
0 |
0 |
0 |
533 |
599 |
2. |
Audi Q3 |
536 |
39 |
497 |
0 |
0 |
0 |
0 |
311 |
63 |
3. |
BMW X1 |
454 |
21 |
433 |
0 |
0 |
0 |
0 |
391 |
466 |
4. |
Range Rover Evoque |
289 |
47 |
242 |
0 |
0 |
0 |
0 |
282 |
45 |
5. |
Mercedes-Benz GLK |
174 |
3 |
171 |
0 |
0 |
0 |
0 |
168 |
199 |
|
celkem |
1453 |
110 |
1343 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1152 |
1372 |
Další registrované vozy: Land Rover Freelander (60) a Infiniti EX (11).
Pozn.: Data vycházejí ze statistik SDA. Oproti nim ale jsou mnohé modely zařazeny do jiných segmentů a u modelových řad jsou připočteny sportovní verze k základním modelům. Ve statistice SDA je 2907 registrovaných vozů uvedeno jako nezařazené do žádného segmentu. U registrací za rok 2011 jsou v celkových součtech započteny i modely,které už se ve statistice za rok 2012 neobjevují.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz