name | autoweek.cz

Američanky nakupují auta
06.04.2011 | Ivana Rybecká | Autoservis
Američané milují své automobily ať jsou to rodinné vozy, výkonná auta, luxusní sedany nebo dokonce minivany. V současnosti má každý jedno nebo i více automobilů. Co ale vědí automobilky a prodejci o ženách jako majitelkách automobilů?
Automobilky věnují nabídce vozů pro ženy velkou pozornost. Nová studie od analytiků R.L. Polk uvádí, že 38,5 % registrací nových osobních automobilů ve Spojených státech za uplynulé čtyři roky patřilo ženám. V jiných než bělošských domácnostech je podíl žen jako majitelek dokonce 40 až 45 %.
Co tedy Američanky kupují? Překvapilo by vás, že je to téměř polovina všech prodaných Mini (47,9 %)? Asi nikoli. Jak si však stojí pět vedoucích značek na trhu?
Pět značek osobních automobilů, které si ženy nejvíce kupují a jejich podíl na ženském trhu (tj. kolik vozů ze stovky koupených ženami má tuto značku):
Toyota 15,7 %
Honda 14,0 %
Ford 10,0 %
Chevrolet 8,9 %
Nissan 8,8 %
Pět značek, na jejichž koupi se ženy podílejí nejvíce (tj. kolik z každé stovky prodaných vozů dané značky je registrováno ženami):
Mini 47,9 %
Kia 46,8 %
Honda 46,0 %
Nissan 45,5 %
Subaru 45,0 %
Z analýzy není jasné proč ženy dávají přednost právě těmto značkám před jinými, ale nejspíše to budou stejné důvody jako u mužů: image značky, spolehlivost, cena, výbava, výkon, hospodárnost, atd. Přesto v porovnání s muži dávají přednost jiným značkám.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz