name | autoweek.cz
Alfy Romeo Giulia a Stelvio v historickém duchu
02.11.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Se dvěma speciálními modely Giulia GT Junior a Stelvio GT Junior Alfa Romeo připomíná jednu z legend 60. let - GT 1300 Junior.
Stejně jako jejich historický předchůdce mají sedan Giulia a SUV Stelvio klasický okrově žlutý lak Ocra Lipari. Limitovaná speciální série má také elektricky nastavitelná kožená sedadla s výšivkou „GT Junior“ na předních opěrkách hlavy a dekorativním prošíváním, stejně jako nápisy a siluetu kupé, které se prodávalo do roku 1976, na přístrojové desce.
Pro speciální modely, založené na sportovních variantách výbavy Veloce, jsou k dispozici turbodiesel 2,2 l/154 kW (210 k) a zážehový 2,0 l s turbodmychadlem poskytující výkon 206 kW (280 k). Oba jsou k dispozici v kombinaci s pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou.
Kromě exkluzivní barvy karoserie Stelvio GT Junior a Giulia GT Junior standardně nabízí kola z lehkých slitin v pětiotvorovém provedení, u SUV 21“, u sedanu 19“. Za příplatek jsou k dispozici hliníkové páčky na volantu, další elektronické asistenční systémy řidiče (ADAS) pro autonomní jízdu na úrovni 2, zadní parkovací senzory, zařízení pro bezdrátové nabíjení chytrých telefonů a automatické víko zavazadlového prostoru.
Alfa Romeo GT 1300 Junior: ztělesnění jedné éry
Alfy Romeo GT 1300 Junior se během 10 let výroby, od roku 1966 do roku 1976, vyrobilo téměř 100 000 exemplářů. Model GT 1300 Junior vyšel z Giulie Sprint GT. S karoserií Bertone a motorem o výkonu 65 kW (89 k) se velmi rychle etabloval jako vůz ztělesňující ducha 60. let. S nadčasovým designem byl předobrazem rovnováhy mezi krásou a funkčností, která se stala charakteristickým znakem Alfy Romeo. Lehký výkonný vůz dosáhl mnoho úspěchů i na závodních tratích (včetně okruhů v Československu). Mimo jiné získal tituly mistra Evropy v letech 1971 a 1972. Tím dokonale vystihl reklamní slogan Alfy Romeo z té doby: „Una vittoria al giorno, con una vettura per tutti i giorni“ („Každodenní vítězství ve vozidle pro každodenní provoz“).
Pro speciální modely, založené na sportovních variantách výbavy Veloce, jsou k dispozici turbodiesel 2,2 l/154 kW (210 k) a zážehový 2,0 l s turbodmychadlem poskytující výkon 206 kW (280 k). Oba jsou k dispozici v kombinaci s pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou.
Kromě exkluzivní barvy karoserie Stelvio GT Junior a Giulia GT Junior standardně nabízí kola z lehkých slitin v pětiotvorovém provedení, u SUV 21“, u sedanu 19“. Za příplatek jsou k dispozici hliníkové páčky na volantu, další elektronické asistenční systémy řidiče (ADAS) pro autonomní jízdu na úrovni 2, zadní parkovací senzory, zařízení pro bezdrátové nabíjení chytrých telefonů a automatické víko zavazadlového prostoru.
Alfa Romeo GT 1300 Junior: ztělesnění jedné éry
Alfy Romeo GT 1300 Junior se během 10 let výroby, od roku 1966 do roku 1976, vyrobilo téměř 100 000 exemplářů. Model GT 1300 Junior vyšel z Giulie Sprint GT. S karoserií Bertone a motorem o výkonu 65 kW (89 k) se velmi rychle etabloval jako vůz ztělesňující ducha 60. let. S nadčasovým designem byl předobrazem rovnováhy mezi krásou a funkčností, která se stala charakteristickým znakem Alfy Romeo. Lehký výkonný vůz dosáhl mnoho úspěchů i na závodních tratích (včetně okruhů v Československu). Mimo jiné získal tituly mistra Evropy v letech 1971 a 1972. Tím dokonale vystihl reklamní slogan Alfy Romeo z té doby: „Una vittoria al giorno, con una vettura per tutti i giorni“ („Každodenní vítězství ve vozidle pro každodenní provoz“).
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz