name | autoweek.cz

8x Další velké věci

8x Další velké věci

03.03.2025 | Aktuality

Šéfredaktor a vydavatel Automobilwoche Burkhard Riering komentuje, co se děje v automobilovém průmyslu.

Minulý týden se v mnichovském Motorworldu konala 15. konference Automobilwoche „Next big things“ s asi nejlepší možnou zpětnou vazbou. Zde je osm věcí, které bychom si odtud měli odnést.

 

1. Klaus Zellmer přísahá na zákazníka a usiluje o důslednou orientaci na zákazníka. Šéf Škody Auto v pódiové diskusi řekl, že s klimatickými změnami se dá bojovat jen tehdy, když se zapojí zákazník, protože nakonec je to on, kdo rozhoduje o tom, jak rychle budou inovace široce přijímány. Škoda proto nabízí širokou škálu technologií pohonu. Zellmer se jasně zavázal k cíli klimatické neutrality, ale varoval před přílišnou regulací. „Vyrábíme auta pro zákazníky a ne pro to, co je předepsáno.“

 

Odneste si: Je to technická otevřenost, hlupáci!

 

2. Maria Grazia Davinová je ve společnosti BYD jen několik týdnů a jako výkonná ředitelka je zodpovědná za střední Evropu. Začátek ale je náročný. Skupina není spokojena s výsledky prodeje v Evropě za rok 2024. Hlavní problém: má příliš málo prodejců. V současné době jsou vozy BYD dostupné pouze ve 28 prodejnách v Německu. To se brzy změní: „Nejdříve na 120 – ale tím to neskončí,“ řekla Davinová v Mnichově. BYD musí v Německu a Evropě „zapustit kořeny“. Prosadit se na novém trhu nějakou dobu trvá. BYD myslí dlouhodobě.

 

Odneste si: Bez fyzického kontaktu se zákazníky to nefunguje!

 

3. Také nový šéf Polestaru Michael Lohscheller nyní posiluje dealerskou síť a omezuje online obchodování. „Náš cíl růstu o 30 až 35 % ročně od roku 2024 do roku 2027 nelze dosáhnout pouze online prodejem,“ řekl Lohscheller ve svém hlavním projevu. Nyní se očekává, že prodejci Volva budou stále víc nabízet i svou sesterskou značku. Obě značky, které patří pod čínskou Geely Group, jdou ruku v ruce i ve výrobě. Polestar se tak vyhne represivním clům. Elektrická značka vyrábí pro americký trh v závodě Volvo v Jižní Karolíně a výroba má být zahájena také v Evropě ve stávající továrně sesterské značky. Kromě toho Volvo a Polestar již sdílejí platformy. V korporacích se výroba různých značek stále víc integruje.

 

Odneste si:  Rozšiřujte možnosti!

 

4. Prezidentka VDA Hildegard Müllerová s ohledem na sestavení vlády v Berlíně vyzvala k rychlému zlepšení podmínek v zemi. „Země si již nemůže dovolit další zastavení,“ řekla prezidentka při zahájení konference Automobilwoche v Mnichově. Vidí odpovědnost všech zúčastněných: „Recepty jsou známé. Nyní je čas, aby si všichni vyhrnuli rukávy.“

 

Odneste si: Už žádné machrování, musíme začít!

 

5. Jeden z mnoha vrcholů akce: The Car Loyalty Awards, ceny vyhlášené společností Dataforce. Oceňují se například značky s nejvěrnějšími zákazníky a nejvyšší mírou získání nových. Vítězi ročníku jsou Volkswagen, Dacia, Toyota, Fiat a Ford. V panelu jejich přítomní němečtí šéfové vysvětlili, jak toho dosáhli. Generální ředitel společnosti Dataforce Marc Odinius uvedl: „Máme měnící se tržní prostředí. Proto jsou loajální zákazníci tak důležití.“

 

Odneste si: Bojujte o zákazníka!

 

6. Toyota jde svou vlastní cestou pokud jde o elektrifikaci. Hybrid byl pro ni dlouho prvním krokem k elektrifikaci, ale její ofenzíva s elektrickými vozidly (BEV) přicházela pomalu. Někteří lidé si domnívají, že její růst nabídky BEV je příliš pomalý. Vrchní manažer Toyoty ale kontruje: „Nepřicházíme s BEV pozdě, ale právě včas.“

 

Odneste si: Ranní ptáče sežere kočka…

 

7. Čína je pro dodavatele Webasto důležitá již desítky let. Ale podíl zákazníků na trhu se radikálně mění. Čínští výrobci automobilů posílili natolik, že se byznys pro německého dodavatele mění. Generální ředitel Holger Engelmann se domnívá, že jedním z důvodů je to, že čínští výrobci automobilů během pandemického uzamčení nespali, ale „doopravdy šlápli na plyn“. Proto je jeho strategií rozšířit obchod s nimi.

 

Odneste si: Posilujte svou činnost ať je kdekoli.

 

8. Karl Obermair, manažer TÜV Rheinland, se domnívá, že monitorování umělé inteligence neutrálními třetími stranami je nezbytné. Nejprve jsou však potřeba vhodné rámcové podmínky. Spojené státy spíš deregulují ale Evropané jsou velmi opatrní. Obermair varuje především před „pseudoregulací“.

 

Odneste si: Zvládnout umělou inteligenci je jedním z nejnebezpečnějších úkolů tohoto století.

 

Foto: Automobilwoche