name | autoweek.cz

100 dní od zavedení evropských štítků na pneumatiky
22.03.2013 | Vladimír Rybecký | Tiskové zprávy
100 dní od zavedení evropských štítků na pneumatiky tvrdí společnost Goodyear Dunlop, že štítky budou mít silný vliv na nadcházející letní sezónu. Goodyear Dunlop už vyrobil milióntou pneumatiku s hodnocením BA.
Od zavedení nové evropské legislativy o označování pneumatik v listopadu 2012, která se dotýká milionů pneumatik prodávaných v Evropě, uplynulo již více než 100 dní. Společnost Goodyear Dunlop Europe, jeden z předních evropských výrobců pneumatik, shrnuje své dosavadní zkušenosti:
- Spotřebitelé zatím nemají o novém štítku na pneumatiky dostatečné povědomí
- Štítek na zimních pneumatikách má omezený význam
- Dodržování legislativy zůstává klíčem k prohloubení důvěry u spotřebitelů
„Zatímco prodejci po celé Evropě jsou o novém evropském štítku pro pneumatiky a jeho požadavcích i omezeních informováni velmi dobře, povědomí spotřebitelů je stále nedostatečné,“ vysvětluje Michel Rzonzef, vicepresident divize osobních pneumatik Goodyear pro Evropu, Střední východ a Afriku: „Očekáváme, že štítek bude mít první výrazný dopad na volbu spotřebitelů v nadcházející letní sezóně. To je také období, kdy miliony řidičů v oblastech, v nichž se používají zimní pneumatiky, přezouvají z pneumatik zimních na letní.“
Nový štítek na pneumatiky neměl v sezóně zimních pneumatik výrazný vliv, tvrdí společnost Goodyear Dunlop. Štítek představuje pouze omezený obraz pneumatiky a zimní pneumatiky jsou toho vzorovým příkladem.
Štítek nebere v úvahu kritéria výkonnosti zimní pneumatiky, jako jsou brzdění a přilnavost při nízkých teplotách na sněhu či ledu. „Při vývoji pneumatik bereme v úvahu více než padesát kritérií a štítek zohledňuje pouze tři,“ říká Michel Rzonzef.
„Na příchod letní sezóny jsme velmi dobře připraveni. Vyrobili jsme svou milióntou pneumatiku s hodnocením BA a na autosalonu v Ženevě jsme představili dva produkty s nejlepším hodnocením roku 2013: Goodyear EfficientGrip Performance a Dunlop BluResponse, pneumatiky, které obě ve většině rozměrů získaly hodnocení B ve valivém odporu a hodnocení A v přilnavosti na mokru. Hodnocení BA je na trhu momentálně nejvyšší možné hodnocení na štítku a je dostupné ve značném počtu rozměrů. V segmentu letních pneumatik s velmi vysokým výkonem (UHP) pokrývá společnost Goodyear Dunlop přibližně 25% rozměrů produkty s hodnocením BA.“
Rzonzef dodává: „Náš výzkum ukazuje, že ti, kdo nakupují prémiové produkty, dávají přednost hodnocení vyššímu než C. Jsem proto nesmírně rád, že naše aktuální portfolio pokrývá dvě třetiny rozměrů evropského trhu s letními pneumatikami pro osobní vozidla pneumatikami s hodnocením CC a výše.“
Společnost také zdůraznila, že klíčem k úspěchu štítku zůstává dodržování legislativy. Michel Rzonzef říká: „Chápeme potíže, jimž členské státy EU při zavádění tohoto složitého zákona a dodržování jeho správného uplatňování čelí, ale důvěryhodnost evropského štítku závisí na jeho efektivním prosazování. Apelujeme na členské státy, aby se pneumatiky se zjevně nesprávnými štítky v Evropské unii nesměly prodávat. Spotřebitelé mohou důvěřovat pouze správným informacím na štítku pneumatiky.“
Společnost Goodyear Dunlop testuje své produkty ve své vlastní testovací základně v Lucembursku, Francii a Německu a vyvíjí své produkty ve vysoce sofistikovaných inovačních centrech v Colmar-Bergu v Lucembursku a v Hanau v Německu. Nové nařízení znamenalo pro společnost Goodyear Dunlop vlastnící dvě prémiové značky, které se obě snaží nabídnout pneumatiky s nejlepším výkonem, značné investice.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz