name | autoweek.cz
Motor Jikov Group sází na CNG
22.10.2011 | | Tiskové zprávy
Volkswagen předal do služeb českobudějovické společnosti Motor Jikov Group šest vozů Passat Variant 1,4 TSI EcoFuel s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG). Slavnostní předání manažerských vozů proběhlo v Českých Budějovicích.
\"Těší nás, že se společnost Motor Jikov Group rozhodla pro modely Volkswagen Passat Variant TSI EcoFuel na zemní plyn. Volkswagen patří mezi průkopníky pohonu na CNG a se svou nejnovější generací motorů TSI EcoFuel dokonale využívá všech předností tohoto velmi perspektivního ekologického paliva, které se vyplatí i po stránce ekonomické,\" uvedla Martina Kudláková, fleet manažerka Volkswagen - osobní vozy společnosti Import Volkswagen Group.
\"V rámci naší skupiny se dlouhodobě snažíme o snižování emisí CO2 a maximální možnou ochranu životního prostředí. Postupně proto obnovujeme náš vozový park vozidly na CNG, přičemž Passat Variant TSI EcoFuel nás přesvědčil po všech stránkách. S těmito novými vozy bude 40 % naší flotily jezdit na CNG,\" prohlásil Miroslav Dvořák, generální ředitel společnosti Motor Jikov Group a.s., jež má k CNG velmi blízko. Její dceřiná společnost Motor Jikov Strojírenská a.s. totiž od loňského roku vyrábí v Soběslavi malé plnicí stanice CNG pro domácnosti, živnostníky a malé firmy. S touto stanicí lze výhody provozu na CNG využívat i v oblastech, kde dosud žádná veřejná plnicí stanice CNG není.
Volkswagen Passat Variant TSI EcoFuel kombinuje nevšední dynamiku s pozoruhodně nízkými provozními náklady a minimálními emisemi. Inovativní motor 1.4 TSI EcoFuel s dvojitým přeplňováním Twincharger poskytuje nejvyšší výkon 110 kW (150 k) při 5500/min a maximální točivý moment 220 N.m v širokém rozpětí otáček od 1500 do 4500/min. Díky tomu dosáhne Passat Variant TSI EcoFuel nejvyšší rychlosti 212 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za pouhých 9,9 s.
Bivalentní provoz na CNG a benzin zaručuje bezproblémovou mobilitu s dojezdem až 940 km (480 km na CNG a 460 km na benzin). Passat TSI EcoFuel přesvědčí nejen svým nečekaným temperamentem, ale i nízkou spotřebou 4,3 kg/100 km v kombinovaném režimu EU, což při průměrné ceně zemního plynu cca 24,20 Kč za kg na veřejných plnicích stanicích v ČR znamená provozní náklady na palivo ve výši jen cca 1 Kč na kilometr.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz