name | autoweek.cz
Peugeot 3008 Premium 2.0 HDi – rodinná idylka
16.04.2010 | Antonín Matějka | Nové modely
Cestování s turbodieselovou dvoulitrovou verzí je skutečně pohodové. Motor se chová velmi kultivovaně, má slušný „zátah“ již od nízkých otáček a ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou je ideálním společníkem na dlouhé trasy. Při cestě na nedávný autosalon v Lipsku jsme si vyzkoušeli na dálnici i maximální rychlost vozu, jež atakuje hranici 200 km/h. Při průměrné rychlosti 105 km/h jsme přitom podle palubního počítače naměřili spotřebu 5,7 l nafty na 100 km, což je další dobrá vizitka tohoto stopadesátikoňového motoru vybaveného filtrem pevných částic FAP. Jízdní vlastnosti verze 2.0 HDi jsou rovněž na vysoké úrovni. Do značné míry k tomu přispívá standardně dodávaný systém Dynamic Rolling Control, udržující směrovou stabilitu a zvolenou stopu v zatáčkách s minimálními bočními náklony. Zvláštní uznání si pak zaslouží obratnost vozu v městském provozu. Horší je to jen s parkováním, kdy se těžko odhaduje šířka vozidla. Příplatkové zadní parkovací senzory s grafickou a zvukovou signalizací se rozhodně vyplatí. Totéž lze říci o systému Grip Control, jenž zlepšuje trakci vozu na sněhu, v písku či blátě. Při objednávce do výroby za něj zaplatíte navíc pouhých 2500 korun.
Interiér crossoveru 3008 je spíš praktický než přehnaně honosný, což ocení zejména řidič, který je doslova obklopen přístrojovou deskou a všechny ovladače včetně řadicí páky má takříkajíc po ruce. Ovládání tempomatu a audiosoustavy pod volantem je rovněž velmi snadné a intuitivní. K úplné spokojenosti chybí u vozu této kategorie a ceny snad jen navigace. Tu výrobce nabízí za příplatek 22 000 korun a její součástí je výsuvná barevná obrazovka umístěná uprostřed nad přístrojovou deskou. Příjemným komfortním doplňkem vozu je elektrická parkovací brzda, která se automaticky sepne při vypnutí motoru a uvolní při rozjezdu. Navíc je kombinována s asistentem rozjezdu do kopce. Největší komfort „na palubě“ vozu mají cestující na předních sedadlech, zadní sedadla, dělená v poměru 60:40, již tolik pohodní neposkytují. Nutno ovšem podotknout, že pro svobodné páry či rodinu s dospívajícími dětmi, je prostor ve voze královský, navíc připočteme-li k tomu velice variabilní zavazadlový prostor, jehož objem lze postupnou úpravou zadních sedadel zvětšovat z 432 až na 1241 litrů. A to je ještě automobil vybaven plnohodnotným náhradním kolem. Zavazadlový prostor je uspořádán ve třech úrovních, což koresponduje z dvoudílnou koncepcí zadního víka. Spodní samostatně sklopný díl usnadňuje manipulaci s těžšími předměty, můžete si na něj klidně i sednout při přezouvání lyžařských bot či při krátké zastávce v přírodě. Jeho nosnost je 200 kilogramů.
Peugeot 3008 s motorem 2.0 HDi a střední výbavou Premium je ideálním vozem pro rodiny s aktivním životním stylem, které tráví volný čas či dovolenou na cestách po Evropě. Kromě hospodárného provozu a pohodlného interiéru nabízí tento crossover i velice atraktivní design.
Motor
Vznětový přeplňovaný čtyřválec se vstřikováním common rail a rozvodem 2xOHC. Zdvihový objem 1997 cm3. Největší výkon 110 kW (150 k) při 3750 1/min. Největší točivý moment 340 N.m při 2000 1/min. Šestistupňová manuální převodovka. Pohon předních kol.
Karoserie
Pětidveřový crossover.
Rozměry a hmotnosti
Délka 4365 mm, šířka 1837 mm (bez vnějších zpětných zrcátek) , výška 1635 mm. Rozvor 2613 mm. Pohotovostní hmotnost 1604 kg, užitečná hmotnost 476 kg. Objem palivové nádrže 60 l. Objem zavazadlového prostoru 0,432 až 1,241 m3.
Jízdní výkony
Největší rychlost 195 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 s. Spotřeba paliva (město, mimo město, kombinovaná) 7,1/4,7/5,6 l/100 km.
Základní pořizovací cena
656 900 Kč vč. DPH
.
HODNOCENÍ
Pohonná jednotka |
|
Na silnici | |
Kvalita | |
Bezpečnost | |
Pohodlí | |
Náklady | |
Celkem |
Hodnocení: - horší než průměr, - slušný standard, - docela dobré, - vynikající, -zcela mimořádné
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz