name | autoweek.cz
Subaru XV 2.0i XS Executive CVT – osobitý crossover
08.05.2012 | Antonín Matějka | Nové modely
Nový model XV japonské značky Subaru nabízí nejenom moderní techniku a svěží design, ale především skvělé jízdní parametry na silnici i v terénu.
Nové Subaru XV již na první pohled vypadá velmi přesvědčivě, má kompaktní, dynamický styling karoserie s rozšířenými blatníky a větší světlou výšku (220 mm), která naznačuje jeho terénní schopnosti. Sportovní ráz vozu podtrhují zajímavě tvarovaná 17“ litá kola, aerodynamicky tvarované nárazníky, střešní spoiler a především xenonové světlomety připomínající sokolí oko. Celkový design karoserie je velmi nadčasový a vysoce reprezentativní, což jistě ocení nejen mladá klientela s aktivním životním stylem, pro kterou je automobil především koncipován, ale i postarší majitelé, vesměs milovníci vozů značky Subaru. Po usednutí za volant na vás ihned dolehne příjemná atmosféra interiéru, který je řešen velmi funkčně a ve daném segmentu i nadmíru komfortně, což platí dvojnásob pro námi testovanou verzi se špičkovou výbavou Executive, jejíž součástí je například dvouzónová automatická klimatizace, navigace, parkovací kamera či barevné multifunkční displeje s úhlopříčkou 4,3“ a 6,1“. Přístrojová deska včetně středového panelu je přehledná, její povrch je vyroben z měkčených plastů a doplněn decentními stříbrnými dekory. Multifunkční volant je obšitý kůží, stejně jako hlavice voliče moderní převodovky CVT Lineartronic. Ta ve spojení se zážehovým šestnáctiventilovým dvoulitrem typu boxer zajišťuje vysoce pohodlnou a hospodárnou jízdu, v kombinovaném provozu jsme naměřili 7,5 l/100 km (s aktivovaným systémem Auto Start Stop), a navíc je vybavena manuálním režimem řazení pádly pod volantem se šesti „virtuálními“ převodovými stupni. Můžete si tak vyzkoušet i sportovní styl jízdy. Musím podotknout, že tuto disciplínu zvládá nové XV bravurně, neboť jeho motor má poměrně slušný výkon 150 koní a plochou křivku točivého momentu v celém rozsahu otáček. Ostatně razantnějšímu zacházení je uzpůsoben i podvozek, včetně účinných kotoučových brzd a systému aktivního elektronicky řízeného stálého pohonu všech kol (základní nastavení pro dělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu je 60:40). Vyspělý systém 4X4 jsme si několikrát vyzkoušeli na mokré vozovce a v terénu. Reaguje rychle, například při prokluzu předních kol při výjezdu do strmějšího srázu, a na silnici dodává řidiči pocit patřičné jistoty a rezervy. Na jedničku lze ocenit řízení vozu s elektrickým posilovačem, které zprostředkuje bezprostřední odezvu od vozovky a umožňuje mimořádně citlivé manévrování ve městě a přesné vedení stopy v zatáčkách. Nové Subaru XV ve výbavě Executive je nejen technicky vyspělý crossover s atraktivním designem, ale i velmi praktický vůz pro rodinu a volný čas. V jeho standardní výbavě nechybějí moderní bezpečnostní prvky, včetně kolenního airbagu řidiče či stabilizačního systému VDC, a různé praktické prvky, jakými jsou držáky nápojů, odkládací schránky pod podlahou zavazadlového prostoru, tempomat nebo připojení mobilního telefonu prostřednictvím Bluetooth. Na novém Subaru XV je sympatické i to, že s řidičem komunikuje prostřednictvím multifunkčního displeje v češtině. V daném segmentu je to z pohledu potenciálního zákazníka opravdu velice zajímavý automobil.
TECHNICKÉ ÚDAJE
Pohon
Horizontálně uložený zážehový čtyřválec typu boxer s rozvodem 2xOHC. Zdvihový objem 1995 cm3. Největší výkon 110 kW (150 k) při 6200 1/min. Největší točivý moment 196 N.m při 4200 1/min. Převodovka CVT s manuálním režimem řazení pádly pod volantem. Permanentní pohon všech kol Symmetrical AWD.
Karoserie
Pětidveřový crossover.
Rozměry a hmotnosti
Délka 4450 mm, šířka 1780 mm, výška 1570 mm. Rozvor 2635 mm. Pohotovostní hmotnost 1455 kg, užitečná hmotnost 485 kg. Objem palivové nádrže 60 l. Objem zavazadlového prostoru 0,380 1 až 1,270 m3.
Jízdní výkony
Největší rychlost 187 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,7 s. Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) 8,6/5,5/6,6 l/100 km.
Základní pořizovací cena
769 000 Kč vč. DPH
HODNOCENÍ
Pohonná jednotka |
|
Na silnici | |
Kvalita | |
Bezpečnost | |
Pohodlí | |
Náklady | |
Celkem |
Hodnocení: - horší než průměr, - slušný standard, - docela dobré, - vynikající, -zcela mimořádné
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz