name | autoweek.cz
Seat Toledo se představuje
25.06.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Seat Toledo se odhaluje - s mnoha detaily navíc proti představení Škody Rapid z minulého týdne. Seat Toledo a Škoda Rapid se budou společně vyrábět v Mladé Boleslavi. Toledo slibuje motory 1,2 TSI a 1,4 TSI i úsporný motor 1,6 TDI ve dvou výkonových verzích.
Nové Toledo se v sériové podobě až na detaily neliší od konceptu vystaveného na jaře v Ženevě. Stejně tak se ale až na drobné stylistické detaily neliší ani od Škody Rapid. Rozeznají se jen některými prvky na přídi a zádi, které se snaží dodat oběma vozům více stylu příslušné značky. Nelze si ale nevšimnout, že základní koncept nese všechny znaky nového stylu Škoda. Podobně je tomu i v interiéru, kde je největší odlišností koncept volantu.
Seat se s novým Toledem vrací k úspěšnému konceptu první a druhé generace tohoto vozu (tj. liftbacku z let 1991-1998 a sedanu z období 1998-2004) po katastrofálně neúspěšné třetí generaci - minivanu z let 2004 až 2009. Prvních dvou generací modelové řady Toledo Seat vyrobil více než 860 000 kusů, takže je skutečně na co navazovat. Připomeňme, že první dvě generace měly karoserii navrženou dnešním partnerem koncernu Volkswagen Giorgettem Giugiarem.
Nové Toledo je s délkou 4,48 m o 4 cm delší než předchůdce z roku 2004. Stejně jako první generace má na zádi velké výklopné víko s rozměrným nakládacím otvorem do zavazadlového prostoru. Relativně dlouhý rozvor 2602 mm (tj. o 80 mm delší než u Toleda II) vytváří velký prostor pro cestující.
Toledo dostane nejmodernější motory koncernu Volkswagen. Zážehové motory dosahují nejvyššího výkonu v rozpětí od 55 kW (75 k) do 90 kW (122 k). Na vrcholu nabídky budou motory TSI se zdvihovým objemem 1,2 a 1,4 l a přeplňováním turbodmychadlem.
Turbodiesel 1.6 TDI je vybaven přímým vstřikováním Common rail. Verze Ecomotive se vznětovým motorem 1.6 TDI o výkonu 77 kW (105 k) nabízí rovněž nejlepší hodnotu emisí CO2 ve své třídě: 104 g/km. Seat během roku 2013 nabídku vznětových motorů rozšíří o variantu TDI s výkonem 66 kW (90 k). V kombinaci s nejvýkonnějšími zážehovými variantami bude nabízena sedmirychlostní dvojspojková převodovka DSG.
Nové Toledo bude uvedeno na trh v polovině listopadu 2012 nejprve ve Španělsku a Portugalsku ale i v České republice, a během roku 2013 i v ostatních částech Evropy. Kromě Španělska budou klíčovými trhy pro Toledo Německo, Mexiko a Turecko.
Standardní bezpečnostní výbava zahrnuje čelní airbagy pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy pro cestující na předních sedadlech a hlavové/hrudníkové airbagy. Základní verze bude vybavena centrálním zamykáním, dělenými sklopnými opěradly zadních sedadel a elektrickým ovládáním oken předních dveří.
Nové Toledo bylo odvozeno ze Škody Rapid a bude se vyrábět v Mladé Boleslavi. President společnosti Seat James Muir o Toledu říká: „Nové Toledo napíše svou jasnou příslušností ke značce Seat, vysokými standardy kvality a výjimečným poměrem cena/výkon zcela novou kapitolu v úspěšné historii této modelové řady. Toledo kombinuje skvělý design s úžasnou praktičností, potěšením z dynamické jízdy a vynikající hospodárností. Takto si představujeme dokonalý sedan. Jsme přesvědčeni, že naši zákazníci budou nové Toledo vnímat jako skvělý vůz za skvělou cenu!“
Vicepresident společnosti Seat zodpovědný za výzkum a vývoj Dr. Matthias Rabe k tomu dodal: „Nové Toledo je pravým Seatem - skvěle připraveným na požadavky každodenního života, s nejvyšší úrovní kvality a spolehlivosti. Nejnovější technologie z oblasti poháněcího ústrojí a podvozku koncernu Volkswagen poskytují vynikající potěšení z jízdy při mimořádné úrovni hospodárnosti a bezpečnosti. A co se týče hodnot spotřeby paliva a emisí, patří Toledo mezi nejlepší vozy ve své třídě.“
„Nové Toledo je nadčasová osobnost. Kombinuje klasické moderní linie se zdrženlivě sportovním charakterem a vysokou úrovní každodenní praktické využitelnosti. Je to Seat mezi sedany, jehož každý detail se vyznačuje vynikající kvalitou designu,“ připojil se šéfdesignér značky Alejandro Mesonero-Romanos.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz