name | autoweek.cz
Renault v ČR s pětiletou zárukou
18.01.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Renault Česká republika oznámil zavedení záruky na 5 let a 100 000 km na osobní vozy a 5 let a 200 000 km na užitková vozidla značky Renault. Navíc už na první pololetí připravuje několika premiér atraktivních vozů.
Generální ředitel společnosti Renault Česká republika Eric Basset při bilanční tiskové konferenci představil novou obchodní politiku. Jako doklad rostoucí kvality vyráběných vozů i poprodejních služeb oznámil spuštění pětileté záruky resp. na 100 000 km na všechny osobní vozy a úplně první pětileté záruky resp. na 200 000 km na všechna lehká užitková vozidla Renault.
Eric Basset zhodnotil situaci na českém trhu: "Na první pohled statistiky registrací nových automobilů v České republice vyvolávají dojem stability. Ale realita je poněkud jiná, protože reexport vozidel z ČR vloni vzrostl o 7,5 %, takže ve skutečnosti počet vozidel dodaných zákazníkům v ČR poklesl o 8 %. Teprve když odečteme reexport dostaneme skutečný výkon jednotlivých značek na trhu. Úkolem společnosti Renault ČR je prodávat vozy Renault a Dacia a ne je vyvážet po stovkách nebo tisících do zahraničí."
Lepším obrazem aktivit Renaultu na českém trhu je proto podle Basseta skutečnost, že zatímco na trhu má Renault podíl 6,3 %, u soukromých zákazníků, tedy mezi vozidly, která určitě zůstávají v ČR, to je 9,9 %, což znamená třetí místo za Škodou a Hyundaiem.
V dodávkách firemní klientele je podíl Renaultu jen 4,2 %, což podle Basseta dokládá, že zde jsou ještě rezervy.
"Registrace nových lehkých užitkových vozidel ukazují na zdraví ekonomiky země. Zde neexistují reexporty, takže počty registrací poskytují skutečný obrázek trhu. V tomto ohledu můžeme být velmi spokojeni - zatímco trh poklesl o 11 %, prodej Renaultu klesl o 1 %, což znamená 4. místo na trhu," konstatoval Basset a dodal: "Naším cílem pro rok 2013 se dostat mezi tři nejlepší. Renault je v evropském měřítku jedničkou a není důvod, aby jí nebyl i na českém trhu. Chceme toho dosáhnout do dvou let zvýšením počtu registrací každý rok o 50 %."
Eric Basset představil novou obchodní politiku Renaultu reagující na požadavky zákazníků. Nová strategie zahrnuje:
1) Jednoduchost, z níž vyplývá soustředění na tři nejprodávanější modely Clio, Mégane a Fluence, představující 80 % prodeje značky a zjednodušení nabídky podle situace na českém trhu
2) Nabídka napříč segmenty, znamenající zjednodušení obchodních operací pro zákazníky
3) Transparentnost nabídky, což umožní zákazníkům lépe se vyznat v nabídce financování, takže cena vozu už nebude závislá na tom, zda se využívá služeb Renault Credit Finance nebo jiných. Stejně jako u osobních, tak i u užitkových vozidel Renault hodlá zavést transparentní financování servisu s paušálními cenami za díly a práci.
V roce 2005 společnost Renault vypracovala plán kvality (Plan d'Excellence Renault). Od té doby se vozy značky Renault na základě nezávislých hodnocení např. německého autoklubu ADAC nebo americké společnosti JD Power zařadily mezi nejlepší. Současně se podařilo snížit náklady na záruční opravy - od ledna 2005 na 55 % tehdejšího stavu. Od roku 2003 se v rámci záručních oprav snížily náklady na díly o 92 % a u závad z výroby o 63 %. Z toho je patrné, že snaha o zvyšování kvality se vyplácí.
Eric Basset nám k tomu řekl: "Před několika měsíci jsem nastoupil do funkce generálního ředitele společnosti Renault ČR. V síti Renault jsem strávil spoustu času a naslouchal, abych mohl jasně zhodnotit postavení značky Renault v České republice. Kvalita je více než kdy jindy důležitá pro budoucnost naší firmy a pro důvěru našich stávajících i budoucích zákazníků. Koncepce Kvalita Renault, započatá před čtyřmi lety Plánem Kvality Renault a programy Plan Excellence Renault a Plán spokojenosti zákazníků, ukázala své výborné výsledky. Víme, že kvalita u Renaultu v posledních letech výrazně stoupla. Nyní potřebujeme tyto výsledky uplatnit na trhu a postarat se o to, aby dosažené zvýšení kvality dostalo do povědomí, předat tento signál veřejnosti. Proto zahajuji novou strategii, která stvrdí novou kvalitu vozů Renault. Počínaje dnešním dnem se stává pětiletá záruka silným prodejním argumentem. Je to výraz naší důvěry ve značku Renault a ve kvalitu našich modelů".
Odpovědí na situaci na českém trhu se stalo zavedení prodloužené záruky. Jde o trvalou záruku prodlužující stávající dvouletou za stejných podmínek. Poprvé u nás se ale tato záruka týká i lehkých užitkových vozidel.
Připravované novinky značky Renault pro první pololetí 2013:
březen - Fluence Phase II - modernizace nejprodávanějšího sedanu na českém trhu vč. multimediálního systému R Link
duben - Clio Grandtour, nová generace kombi spolu s novým motorem 1,2 TCe 120 v kombinaci s převodovkou EDC
- Clio RS s motorem Renault Sport 1,6 Turbo 200 a převodovkou EDC
- Scénic Cross
květen - Captur - nový městský crossover s modularitou MPV, který se představí na autosalonu v Ženevě, bude nejvýznamnější novinkou značky v letošním roce
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz