name | autoweek.cz

Renault připravuje návrat Alpine

Renault připravuje návrat Alpine

15.10.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Automobilky Renault a Caterham spolupracují na vývoji nového sportovního vozu se slavným jménem Alpine.

 

Na autosalonu v Paříži se od Renaultu očekávalo uvedení dvou nových značek - staronové sportovní Alpine a luxusní Initiale Paris. Jenže se tak nestalo a stánku Renaultu dominovala nová generace modelu Clio v nejrůznějších podobách. Koncept Alpine A110-50 se zde sice ve světové výstavní premiéře objevil, ale nikoliv v hlavní expozici Renaultu, ale jen v rámci doprovodné výstavy věnované reklamě na auta.

Podle informací ze zákulisí připraví Renault produkční verzi obnoveného sportovního vozu Alpine ve spolupráci s malou anglickou automobilkou Caterham a nikoli s Lotusem, jak uváděly předchozí zprávy.

Zvěsti o této spolupráci vycházejí z toho, že Renault Caterhamu dodává motory ve formuli 1. Původní tým Renaultu se ve F1 sice proměnil v Lotus, nicméně toto partnerství neznamená spojení s automobilkou Lotus, která je v majetku malajsijské automobilky Proton a nyní čelí velkým finančním problémům.

Koncept Alpine A110-50 měl premiéru v květnu při Velké ceně Monaka. Byl postaven při příležitosti oslav 50. výročí vzniku původního modelu A110. Koncept Alpine A110-50 vychází z podvozku Mégane Trophy. Pohání jej motor V6 3,5 l o výkonu 294 kW (394 k) a točivým momentem 422 N.m. Motor je spojen se šestirychlostní převodovkou s přímým řazením, přes kterou jsou poháněna zadní kola prostřednictvím diferenciálu s omezenou svorností. Je možné, že Caterham ze společného projektu odvodí vlastní verzi tohoto modelu se stejným podvozkem.

Caterham Car je malá anglická automobilka ze stejnojmenného města. Založil ji v roce 1983 jeden z prodejců Lotusu, který se rozhodl pokračovat ve výrobě legendárního spartánského sportovního vozu Lotus Seven, na nějž získal licenci od Colina Chapmana. Caterham dodával model Seven i jako stavebnici.

V dubnu 2011 automobilku Caterham Car koupil malajsijský podnikatel Tony Fernandes. Ten v roce 2010 vstoupil do formule 1 se svým závodním týmem 1Malaysia Racing, pro nějž získal práva na jméno Team Lotus. Soudní spor s automobilkou Lotus o právo na užití tohoto jména sice vyhrál, nicméně za velké odstupné souhlasil se změnou jména na Caterham podle automobilky, kterou krátce před tím koupil.

Fernandes pro tým F1 i pro vývojové oddělení automobilky koupil moderní dobře vybavený areál v Leafieldu, v němž se dříve vystřídaly týmy a firmy TWR, Arrows, Super Aguri a Menard. Jeho cílem je pozdvihnout Caterham Car a učinit z něj konkurenta Lotusu, který ovládají jeho malajsijští rivalové. Koncem roku 2010 Fernandes uzavřel smlouvu s Renaultem o dodávkách motorů pro tým F1. Současně se mu pro tento zatím zcela neúspěšný tým podařilo získat několik pozoruhodných sponzorů resp.technických partnerů, mj. i koncern General Electric a výrobce Airbusů EADS.

Fernandes byl na jaře 2010 ve Francii držitelem Řádu Čestné legie od konce roku 2011 nositelem britského vyznamenání CBE (Commander of the Order of the British Empire).