name | autoweek.cz
Renault připravuje návrat Alpine
15.10.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Automobilky Renault a Caterham spolupracují na vývoji nového sportovního vozu se slavným jménem Alpine.
Na autosalonu v Paříži se od Renaultu očekávalo uvedení dvou nových značek - staronové sportovní Alpine a luxusní Initiale Paris. Jenže se tak nestalo a stánku Renaultu dominovala nová generace modelu Clio v nejrůznějších podobách. Koncept Alpine A110-50 se zde sice ve světové výstavní premiéře objevil, ale nikoliv v hlavní expozici Renaultu, ale jen v rámci doprovodné výstavy věnované reklamě na auta.
Podle informací ze zákulisí připraví Renault produkční verzi obnoveného sportovního vozu Alpine ve spolupráci s malou anglickou automobilkou Caterham a nikoli s Lotusem, jak uváděly předchozí zprávy.
Zvěsti o této spolupráci vycházejí z toho, že Renault Caterhamu dodává motory ve formuli 1. Původní tým Renaultu se ve F1 sice proměnil v Lotus, nicméně toto partnerství neznamená spojení s automobilkou Lotus, která je v majetku malajsijské automobilky Proton a nyní čelí velkým finančním problémům.
Koncept Alpine A110-50 měl premiéru v květnu při Velké ceně Monaka. Byl postaven při příležitosti oslav 50. výročí vzniku původního modelu A110. Koncept Alpine A110-50 vychází z podvozku Mégane Trophy. Pohání jej motor V6 3,5 l o výkonu 294 kW (394 k) a točivým momentem 422 N.m. Motor je spojen se šestirychlostní převodovkou s přímým řazením, přes kterou jsou poháněna zadní kola prostřednictvím diferenciálu s omezenou svorností. Je možné, že Caterham ze společného projektu odvodí vlastní verzi tohoto modelu se stejným podvozkem.
Caterham Car je malá anglická automobilka ze stejnojmenného města. Založil ji v roce 1983 jeden z prodejců Lotusu, který se rozhodl pokračovat ve výrobě legendárního spartánského sportovního vozu Lotus Seven, na nějž získal licenci od Colina Chapmana. Caterham dodával model Seven i jako stavebnici.
V dubnu 2011 automobilku Caterham Car koupil malajsijský podnikatel Tony Fernandes. Ten v roce 2010 vstoupil do formule 1 se svým závodním týmem 1Malaysia Racing, pro nějž získal práva na jméno Team Lotus. Soudní spor s automobilkou Lotus o právo na užití tohoto jména sice vyhrál, nicméně za velké odstupné souhlasil se změnou jména na Caterham podle automobilky, kterou krátce před tím koupil.
Fernandes pro tým F1 i pro vývojové oddělení automobilky koupil moderní dobře vybavený areál v Leafieldu, v němž se dříve vystřídaly týmy a firmy TWR, Arrows, Super Aguri a Menard. Jeho cílem je pozdvihnout Caterham Car a učinit z něj konkurenta Lotusu, který ovládají jeho malajsijští rivalové. Koncem roku 2010 Fernandes uzavřel smlouvu s Renaultem o dodávkách motorů pro tým F1. Současně se mu pro tento zatím zcela neúspěšný tým podařilo získat několik pozoruhodných sponzorů resp.technických partnerů, mj. i koncern General Electric a výrobce Airbusů EADS.
Fernandes byl na jaře 2010 ve Francii držitelem Řádu Čestné legie od konce roku 2011 nositelem britského vyznamenání CBE (Commander of the Order of the British Empire).
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz