name | autoweek.cz

Opel oznámil výrobu elektromobilu Ampera-e

Opel oznámil výrobu elektromobilu Ampera-e

12.02.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Pětidveřový, pětimístný Opel Ampera-e slibuje větší dojezd než většina elektromobilů a současně i dostupnou cenu.
Opel v příštím roce začne prodávat pětimístný elektromobil Ampera-e, který bude mít delší dojezd (320 km) na jedno nabití než většina současných elektromobilů a bude i cenově dostupnější.
 
Za kompaktní tvary vděčí Ampera-e plochému trakčnímu akumulátoru uloženému pod podlahou. Díky tomu vznikl v interiéru prostor pro pohodlné cestování pěti osob a dost místa pro jejich zavazadla.
 
Opel Ampera-e využívá stejné uspořádání a technická řešení jako Chevrolet Bolt, představený nedávno na výstavě spotřební elektroniky CES v Las Vegas. Chevrolet Bolt se bude od konce roku 2016 vyrábět v závodě Orion nedaleko Detroitu ve státě Michigan. Vedení GM zatím nesdělilo, zda se Ampera-e bude vyrábět také tam, nebo někde v Evropě. Vzhledem k tomu, že byla slíbena i verze se značkou Vauxhall je ale jisté, že bude existovat i verze s řízením vpravo.
 
Opel Ampera-e bude vybavený telematickým systémem Opel OnStar a nejmodernějšími systémy konektivity, které umožňují integraci smartphonů a dalších multimediálních elektronických zařízení do systému infotainmentu vozu.
 
Mary Barra, předsedkyně představenstva koncernu General Motors, při oznámení výroby modelu Ampera-e na CAR Symposiu v německé Bochumi, prohlásila: „Jsme přesvědčeni, že elektromobily budou hrát rozhodující rolu při zajišťování budoucí mobility lidstva. Průlomové technologie modelu Ampera-e představují významný krok k realizaci této vize. Náš nový elektromobil, poháněný výlučně z akumulátorů (BEV- Battery Electric Vehicle), je dalším potvrzením úsilí značky Opel o zpřístupňování inovativních technologií nejširšímu okruhu zákazníků.“
 
„Elektromobily mohou významně přispět k ochraně klimatu a redukci emisí. Nový Opel Ampera-e otevře cestu k masové elektrické mobilitě tím, že prolomí dosavadní bariéry vysoké ceny a krátkého dojezdu,“ říká Dr. Karl-Thomas Neumann, předseda představenstva Opel Group. Připomeňme, že K.  T. Nerumann před příchodem k GM pracoval ve vývoji elektromobilů u Volkswagenu a Volkswagen e-Golf by měl být největším konkurentem pro vůz Ampera-e.