name | autoweek.cz
Opel Ampera-e se představí v Paříži
25.08.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Opel v Paříži předvede vůz s elektrickým pohonem Ampera-e, slibující zrychlení jako mají sportovní vozy. Vybaven samozřejmě bude nejnovějším infotainmentem IntelliLink a systémem Opel OnStar. Opel Ampera-e vychází z amerického elektromobilu Chevrolet Bolt.
Opel na autosalonu v Paříži koncem září předvede svůj první sériový model s čistě elektrickým pohonem Ampera-e. Do prodeje by měl přijít během roku 2017.
Malý vůz s karoserií na pomezí hatchbacku a minivanu vznikl na bázi Chevroletu Bolt. Je dlouhý 4166 mm a má rozvor náprav 2601 mm. Design vozu je dílem stylistů korejského studia GM.
Přední kola pohání napříč uložený elektromotor o výkonu 150 kW (204 k) s točivým momentem 360 N.m. Opel Ampera-e slibuje delší dojezd, než mají srovnatelné vozy (u Chevroletu Bolt se podle amerických standardů uvádí 320 km), vynikající akceleraci z 0 na 100 km/h za 7 s a dosažení největší rychlosti až 150 km/h. Elektromotor, systém pohonu i Li-ion akumulátory s kapacitou 60 kWh dodává korejská společnost LG.
Akumulátory o hmotnosti 440 kg jsou umístěny pod podlahou vozu, takže neomezují prostor pro cestující. Do tohoto malého auta se vejde až pět dospělých. Základem vozu je nová platforma GM Gamma G2SC. Pro snížení hmotnosti na 1624 kg jsou některé díly karoserie vyrobeny z hliníkového plechu.
Ampera-e bude samozřejmě vybavena nejmodernějšími prvky konektivity jako ostatní modely značky Opel včetně infotainmentu IntelliLink a Opel OnStar, takže cestující mají k dispozici i wifi. Propojení s chytrými telefony umožňuje kompatibilita systému IntelliLink s Apple CarPlay i Android Auto.
Volba názvu Ampera-e je poněkud neobvyklá, protože tento model nemá vůbec nic společného s plug-in hybridem Opel Ampera (Chevrolet Volt), držitelem ocenění EcoBest 2011.
Malý vůz s karoserií na pomezí hatchbacku a minivanu vznikl na bázi Chevroletu Bolt. Je dlouhý 4166 mm a má rozvor náprav 2601 mm. Design vozu je dílem stylistů korejského studia GM.
Přední kola pohání napříč uložený elektromotor o výkonu 150 kW (204 k) s točivým momentem 360 N.m. Opel Ampera-e slibuje delší dojezd, než mají srovnatelné vozy (u Chevroletu Bolt se podle amerických standardů uvádí 320 km), vynikající akceleraci z 0 na 100 km/h za 7 s a dosažení největší rychlosti až 150 km/h. Elektromotor, systém pohonu i Li-ion akumulátory s kapacitou 60 kWh dodává korejská společnost LG.
Akumulátory o hmotnosti 440 kg jsou umístěny pod podlahou vozu, takže neomezují prostor pro cestující. Do tohoto malého auta se vejde až pět dospělých. Základem vozu je nová platforma GM Gamma G2SC. Pro snížení hmotnosti na 1624 kg jsou některé díly karoserie vyrobeny z hliníkového plechu.
Ampera-e bude samozřejmě vybavena nejmodernějšími prvky konektivity jako ostatní modely značky Opel včetně infotainmentu IntelliLink a Opel OnStar, takže cestující mají k dispozici i wifi. Propojení s chytrými telefony umožňuje kompatibilita systému IntelliLink s Apple CarPlay i Android Auto.
Volba názvu Ampera-e je poněkud neobvyklá, protože tento model nemá vůbec nic společného s plug-in hybridem Opel Ampera (Chevrolet Volt), držitelem ocenění EcoBest 2011.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz