name | autoweek.cz

Octavia šestá v Evropě
23.12.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Škoda Octavia byla podle statistik JATO Dynamics v listopadu už druhý měsíc po sobě šestým nejprodávanějším autem v Evropě. Značka Škoda se díky tomu dostala do vedoucí desítky.
Značka Škoda během listopadu v Evropě vykázala největší růst z vedoucích značek evropského trhu. Listopadové navýšení o 19,1 % v porovnání s loňským listopadem znamená, že v celoroční bilanci je už v plusu o 2,4 %. V listopadu byla Škoda podle statistik JATO Dynamics desátou nejprodávanější značkou v Evropě. Rozhodující podíl na tom má rostoucí zájem kupujících o nové modely Rapid a především Octavia.
Octavia s meziročním růstem o 45,6 % dokonce předstihla i takové tradiční bestsellery, jako jsou Opel Corsa, Peugeot 208 nebo Ford Focus a je už jen těsně za vedoucí pěticí!
Nejprodávanějším modelem v Evropě je i nadále Volkswagen Golf s obrovským náskokem před Fordem Fiesta a Volkswagenem Polo. Jen velmi těsně je čtvrtý Renault Clio, který v říjnu skončil druhý.
Nová generace Golfu se po pomalejším rozběhu dostává do tempa s meziročním nárůstem o 19,3 %. Náskok Golfu před druhým nejprodávanějším modelem na trhu je plných 65,6 %!
Ač zatím jsou za hranicemi první desítky, největší progres vykázaly Renault Captur a Peugeot 2008. Těchto dvou nováčků se už prodalo 73 196 resp. 50 832 kusů.
Po několika měsících z první desítky poprvé vypadl Nissan Qashqai. Ten se nedávno představil v nové generaci, takže se dá předpokládat jeho brzký návrat mezi elitu.
Na úkor Qashqaie se do první desítky posunulo Audi A3. To znamená, že koncern Volkswagen má spolu s Golfem a Octavií v první desítce hned tři modely vytvořené na bázi nové modulární platformy MQB.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz