name | autoweek.cz

Nový Hyundai i30 - auto pro každého
07.09.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Kompaktní hatchback z produkce HMMC v Nošovicích Hyundai i30 přijíždí v nové podobě. Třetí generace dostala konzervativnější design, jenž má svou univerzálností za cíl oslovit všechny skupiny kupujících.
Od ledna přijde do prodeje třetí generace vozu Hyundai i30, vyráběného v Nošovicích v České republice. Menší světlomety ukrývají techniku svítících diod - ty přední mohou být plně LED. Střídmější design vozu přináší výrazné zlepšení aerodynamiky (Cx = 0,30). K tomu se přidávají ještě aktivní klapky v masce chladiče.
Podvozek vozu se nezměnil po stránce konstrukce, ale vylepšilo se jeho nastavení. Ke zlepšení pocitu za volantem přispěje i strmější převod řízení. Vpředu jsou i nadále vzpěry typu McPherson a vzadu je pro všechny motoritzace víceprvková náprava. Nezvykle velké jsou přední kotouče brzd s vnitřním chlazením, které mají průměr 288 mm. Rozšířené využití vysokopevnostních ocelí na nosné struktuře přineslo jak větší tuhost v krutu, tak i snížení hmotnosti vozu v průměru o 28 kg (nejlehčí verze má hmotnost 1169 kg).
Významný posun v kvalitě slibuje interiér s hodnotnějšími materiály a displejem multimediálního systému ve středu přístrojové desky nad tradičním ovládáním klimatizace.
Rozvor náprav se nezměnil, je tedy 2650 mm, ale celková délka vozu narostla o 40 mm na 43040 mm. Zavazadlový prostor má nyní objem 395 l, po sklopení opěradel zadních sedadel je to až 1301 l.
Pro Hyundai i30 jsou samozřejmě k dispozici všechny nezbytné asistenční systémy, odpovídající segmentu nižší střední třídy včetně automatického přepínání dálkových světel. Adaptivní tempomat se vypíná pokud rychlost poklesne pod 10 km/h.
Zcela zásadně se proměnila nabídka pohonných jednotek. Z nepřeplňovaných zážehových zůstal jen základní motor 1,4 MPI D-CVVT. Ostatní nahradily motory s turbodmychadly, včetně tříválce 1,0 T-GDI, známého už z modelu i20. Zcela nový je čtyřválec 1,4 T-GDI. Přeplňované motory mají přímé vstřikováním benzinu a 4 ventily na válec. Konstrukčně vychází z řady motorů Kappa. Dosahuje výkon 110 kW (150 k). Nabídku vznětových motorů tvoří už známý motor 1,6 CRDi s výkony v rozsahu od 70 kW (95 k) do 100 kW (136 k).
V roce 2017 nabídku modelové řady i30 rozšíří i první zástupce sportovních variant s označením N jako konkurent verzí GTI či RS u konkurenčních značek.
Podvozek vozu se nezměnil po stránce konstrukce, ale vylepšilo se jeho nastavení. Ke zlepšení pocitu za volantem přispěje i strmější převod řízení. Vpředu jsou i nadále vzpěry typu McPherson a vzadu je pro všechny motoritzace víceprvková náprava. Nezvykle velké jsou přední kotouče brzd s vnitřním chlazením, které mají průměr 288 mm. Rozšířené využití vysokopevnostních ocelí na nosné struktuře přineslo jak větší tuhost v krutu, tak i snížení hmotnosti vozu v průměru o 28 kg (nejlehčí verze má hmotnost 1169 kg).
Významný posun v kvalitě slibuje interiér s hodnotnějšími materiály a displejem multimediálního systému ve středu přístrojové desky nad tradičním ovládáním klimatizace.
Rozvor náprav se nezměnil, je tedy 2650 mm, ale celková délka vozu narostla o 40 mm na 43040 mm. Zavazadlový prostor má nyní objem 395 l, po sklopení opěradel zadních sedadel je to až 1301 l.
Pro Hyundai i30 jsou samozřejmě k dispozici všechny nezbytné asistenční systémy, odpovídající segmentu nižší střední třídy včetně automatického přepínání dálkových světel. Adaptivní tempomat se vypíná pokud rychlost poklesne pod 10 km/h.
Zcela zásadně se proměnila nabídka pohonných jednotek. Z nepřeplňovaných zážehových zůstal jen základní motor 1,4 MPI D-CVVT. Ostatní nahradily motory s turbodmychadly, včetně tříválce 1,0 T-GDI, známého už z modelu i20. Zcela nový je čtyřválec 1,4 T-GDI. Přeplňované motory mají přímé vstřikováním benzinu a 4 ventily na válec. Konstrukčně vychází z řady motorů Kappa. Dosahuje výkon 110 kW (150 k). Nabídku vznětových motorů tvoří už známý motor 1,6 CRDi s výkony v rozsahu od 70 kW (95 k) do 100 kW (136 k).
motor | palivo | výkon | točivý moment | převodovka |
1,4 MPI | B | 73,5 kW (100 k) při 6000/min | 134 N.m při 4000/min | 6M |
1,0 T-GDI | B | 88 kW (120 k) při 6000/min | 171 N.m při 1500-4000/min | 6M |
1,4 T-GDI | B | 110 kW (150 k) při 6000/min | 242 N.m při 1500/min | 6M/7DCT |
1,6 CRDi | N | 70 kW (95 k) při 4000/min | 280 N.m při 1500-2000/min | 6M |
1,6 CRDi | N | 81 kW (110 k) při 4000/min | 280 N.m při 1500-2500/min | 6M/7DCT |
1,6 CRDi | N | 100 kW (136 k) při 4000/min | 280 N.m při 1500-3000/min | 6M |
1,6 CRDi | N | 100 kW (136 k) při 4000/min | 300 N.m při 1750-3000/min | 7DCT |
V roce 2017 nabídku modelové řady i30 rozšíří i první zástupce sportovních variant s označením N jako konkurent verzí GTI či RS u konkurenčních značek.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz